• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Cleanox Linecleaner ivm kalk op auto

Stek

Detailing rookie
10 aug 2015
2
0
hoi forum collega's,

ik ben net terug van vakantie. De vakantie was heerlijk. Toen ik echter mijn auto van 3 weken oud uit de
parkeergarage van luchthaven Eindhoven ging halen, bleek er een soort stof op te zitten.
dit bleek afkomstig van een bouwplaats die bij de garage was ontstaan.
ik dacht dat het zand was, maar toen het zand er af was bleek er nog een grijzige
onderlaag onder te zitten die er met wassen of de wasstraat niet af gaat.
er wordt door sommigen gedacht aan cementsluier, maar Eindhoven AirPort heeft het over kalk en stelt
voor om de auto te laten behandelen met cleanox Linecleaner.

kent iemand dit spul van cleanox en wat zijn de bevindingen hieromtrent.
ik wil graag weten of de cleanox mijn lak gaat aantasten.

Ik zou zelf ook geen vreemde middelen gebruiken.
Het spul dat op het vliegveld is gebruikt is inderdaad een kalk-cement mengsel. ( ik heb er een aantal weken mogen werken in de stof rommel)
Met wassen werd mijn auto wel gewoon schoon, maar die stond er dan ook niet dag en nacht.
Ik zou de auto gewoon meermaals met de hand wassen, in principe moet het mengsel dan zeker oplossen.
Je krijgt overigens wel de was kosten vergoed van eindhoven airport.

Haha! vind ik een leuk verhaal...; ''Een vliegveld stelt voor om mijn auto met een bepaald goedje te reinigen''.

What's next..? De slager die mij voorstelt mijn huis te komen schilderen? :lol

Maar even on-topic:

Ik neem aan dat je de auto geparkeerd heb tegen betaling in een parkeergarage van het vliegveld?
Dan mag je bij ophalen verwachten dat de auto er net zo bij staat als bij afleveren.

Mocht je door het kalk-cement mengsel schade hebben in de vorm swirls/krassen, dan zou ik de auto op hun kosten onder handen laten nemen door een bedrijf dat jij zelf aanstelt.
De factuur/offerte kunnen ze dan ontvangen.

Stek;n428264 zei:
cleanox Linecleaner

Wanneer ik dit Google dan staat jouw eigen post, hier op CC, bovenaan.

Vervolgens vind ik een site die machines gebruikt met de naam CleanOx en die zien er uit alsof ze je lak zouden opvreten. Ze maken er lasnaden mee schoon en polijsten er staal mee, i.o.d.

Ook dingen als; ''Cleanox® – A patented product for stainless steel cleaning utilizing small amount of fluoride offering environmental and economic advantages.''

En nog meer vage dingen die niks of beter niet met een auto te maken hebben.

Ik hoop dat anderen wél de juiste antwoorden kunnen geven.

Greetz

Ik zou toch proberen met wassen, verschillende shampoos proberen en warm water
Eventueel een stukje proberen met wat azijn in het waswater erbij
Niet te snel in paniek raken ....

Cleanox Line cleaner is echt een industrie reiniging middel, zeker niet op je auto lak gebruiken.
Het kalk gaat er zeer zeker er meeweg, maar kan niet goed zijn voor je lak.

Kalk kan je met azijn heel goed aanpakken, wat Redcat al zei.

Heb je een Foam spuit en HD reiniger? dat zou ik eerst gebruiken.
Daarna handdoeken op je auto leggen en een mengsel van sop en azijn over de auto gieten.
of de handdoeken in de emmer dompelen en nat op de auto leggen.
Half uurtje laten weken en de auto afspuiten.