• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CleanRiders aflevering: Glascoating is NIET moeilijk.. DIT is hét geheim achter de glanzende auto's!

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.673
200
Berkel en Rodenrijs
Deze video is jouw stapsgewijze handleiding voor het aanbrengen van glascoating op je auto. In drie stappen leer je hoe je de coating voorbereidt, gelijkmatig verdeelt en afneemt. Ontdek ook handige tips over het gebruik van de juiste materialen en technieken om het aanbrengen van de glascoating zo efficiënt en makkelijk mogelijk te maken.


HOOFDSTUKKEN
00:00 Intro
00:25 Basics over Glascoating
01:00 Stap 1: Voorbereiden
02:27 Stap 2: Ontvetten
04:18 Stap 3: Coating aanbrengen
10:57 Stap 4: Coating afnemen
16:09 Stap 5: Coating controleren
18:10 Outro

PRODUCTEN
Ontvetten door te wassen: Nanolex Prewash Concentrate
Ontvettende spray: GYEON Q²M Prep
Makkelijke Nanolex glascoating: Si3D Cerabide
Doeken met gesloten lus: Monello Senza Bordi
Dunne suede doek: GYEON Q²M Suede
Suede doekjes voor applicator: GYEON Q²M Suede 10x10

Ook in beeld:

GYEON Q² MOHS EVO
 
Weer heel duidelijk in beeld gebracht TOP gedaan.
Heel leerzaam en goed te volgen, zeker met een vrolijke noot erbij.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Geweldig mooie en goede video weer. Binnenkort de Syncro set aanbrengen op de Golf :) Handig dat er een mooi filmpje bij is van jullie. Toppers!
 
  • Leuk
Reactions: Tim
  • Leuk
Reactions: Quincy
Ik gebruik de Nanolex prewash in de foamgun en er gaat ook een flinke scheut in de wasemmer. Zo weet ik dat het product overal komt en ik heb wat extra lubricatie (is dat een woord? Ik kijk teveel Engelstalige detailfilmpjes…) tijdens het wassen. Veelzijdig producten werkt uitstekend. Gek eigenlijk dat Gyeon daar (nog) niets voor heeft, zou je wel verwachten.
 
Dreft zou ik nou juist niet gebruiken @GeBas. Ik weet niet wat daar inzit, maar als ik daarmee iets was dan is er best wat beading en sheeting. Heb ook wel eens een auto gewassen met dreft ter voorbereiding op een coating, maar dat was geen succes.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Ook niet als je net voor het coaten Prep oid gebruikt? Dreft is vooral om het residu / polijstmiddel weg te halen, toch?