• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CleanRiders aflevering: Glascoating is NIET moeilijk.. DIT is hét geheim achter de glanzende auto's!

Na het polijsten, heb ik uiteraard alle residu met MF doeken afgenomen.
Daarna was ik met afwasmiddel, momenteel Dreft, dan drogen en daarna 2 rondjes afnemen met Prep.

Prima ervaringen.
 
@Puffle in mijn ervaring was Prep niet voldoende om de resten van de dreft te verwijderen. Moet wel zeggen dat het alweer even geleden is, dus wellicht is er iets veranderd in de tussentijd. Of ik heb iets anders fout gedaan destijds.
Mijn proces voor het aanbrengen van een coating, waar ik nog geen problemen mee heb gehad, is:
1. Na laatste 'grove' polijststap meerdere malen afnemen met Nanolex EX.
2. Polijsten met Gyeon Primer
3. Lichtjes afnemen met Gyeon Prep
4. Coaten

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, maar dit is relatief snel (zonder te hoeven wassen).
 
  • Leuk
Reactions: Altos
@Puffle in mijn ervaring was Prep niet voldoende om de resten van de dreft te verwijderen. Moet wel zeggen dat het alweer even geleden is, dus wellicht is er iets veranderd in de tussentijd. Of ik heb iets anders fout gedaan destijds.
Mijn proces voor het aanbrengen van een coating, waar ik nog geen problemen mee heb gehad, is:
1. Na laatste 'grove' polijststap meerdere malen afnemen met Nanolex EX.
2. Polijsten met Gyeon Primer
3. Lichtjes afnemen met Gyeon Prep
4. Coaten

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, maar dit is relatief snel (zonder te hoeven wassen).
Volgens mij kan je als je stap 2 toepast, stap 1 over slaan.

Maar ja, ieder op zijn eigen manier
 
  • Leuk
Reactions: Puffle
Dat zou wellicht kunnen, daar had ik nog niet over nagedacht! Dan nog zou ik na de laatste compoundstap goed willen ontvetten om de boel te inspecteren, maar als je weet dat een lak goed is kan je zo het proces misschien inkorten
 
  • Leuk
Reactions: RoyR