• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CleanRiders aflevering: Is Bilt Hamber Trace-less de beste glasreiniger? Vergelijking met Dodo Juice & GYEON!

Barro de Reus

Onze sociale man
Medewerker
12 mrt 2024
19
25

In deze video vergelijken Dennis en Tim drie glasreinigers, omdat een nieuwkomer - Bilt Hamber Trace-less - dé trend wil zetten in het streeploos reinigen van je glaswerk. Hoe presteert Trace-less tegenover Dodo Juice Clearly Menthol en GYEON Q²M Glass?? Dennis en Tim nemen de proef op de som in deze video!
 
Beetje dezelfde conclusie die ik had.

Daar waar de Bilt-Hamber Trace-Less plat terecht komt op de ruiten, vormen er bolletjes van de Gyeon Glass.

Bilt-Hamber Trace-Less
20240520_105529.jpg


Geyon Glass
20240520_105614.jpg


Zelfs afnemen met een gewone microfiber doek gaf geen vlekken, strepen of een waas.
Overigens is het niet aan te raden om dit te doen want anders bestaat de kans dat de ruiten vol pluisjes zitten. Beter om een speciale glasdoek te gebruiken.


En ja, het druipt iets, maar dat kwam omdat ik te dichtbij opgespoten had :eyes:
 
Tja wel jammer dat het op een perfect schone ruit "getest" is. De enige conclusie is dus dat ze allemaal geen residu achter laten. Ik heb hier de gyeon glass en de bilthamber staan en mijn ervaring is dat de gyeon het vuil minder goed oplost/verwijdert. Je bent dan langer of vaker aan het poetsen voor een schoon resultaat. Laatst voor het eerst de binnenkant van de voorruit met bilthamber gedaan en dat ging nog nooit zo snel.
 
Gebruiken jullie de meegeleverde suède doek ook? Er staat op de fles iets voor interieur om met de natte wafeldoek schoon te maken en indien gewenst te herhalen met de suède doek. Als jullie die gebruiken, maak je die dan ook weer nat of wrijf je alleen mee na?
 
In mijn (korte) ervaring met traceless, de eerste doek op de traceless gaat lekker, ga je echter daarna met een droge doek napoetsen, is ie enorm stroef.

Daarom doe ik ook 1 spraytje op de tweede doek, ook zonder strepen. Bijgeleverde doeken doen het prima.
 
  • Leuk
Reactions: Riez
Ik vond de suède doek bij droog gebruik ook stroef gaan inderdaad, zal de volgende keer ook proberen met een spray.
 
Ik gebruik die suède doek niet. Was tot nu toe niet nodig. Goede wafel doek, schoon wrijven en klaar. Aangezien er geen residu achter blijft...
 
  • Leuk
Reactions: RoyR