• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CleanRiders aflevering: Top 10 Detailing Tassen Vergeleken Welke past bij jouw car care routine?

Barro de Reus

Onze sociale man
Medewerker
12 mrt 2024
72
75
25
Berkel en Rodenrijs

Van boterhammendraagtas tot biervakbeest In deze video bekijken we 10 verschillende detailing tassen van merken als Gyeon, Gtechniq, Dodo Juice, Meguiar’s en Monello. Wat past er nou écht in? Hoe stevig zijn ze? En welke tas vinden wij zelf het chillst?

Of je nou naar de wasbox gaat met je favoriete shampoo, of je hele polijstarsenaal wilt meenemen inclusief twee machines; er is een tas voor iedereen. We leggen alles van klein naar XL naast elkaar en checken de voor- én nadelen. Plus: een onverwachte koffiepauze-upgrade met een vette Jura machine ☕.

Welke detailing tas is jouw favoriet? Laat het weten in de comments! En psst… er zit misschien een kleine winactie verstopt

Alle tassen vind je hier: https://www.carclean.com/nl/accessoires/overige/opbergtassen

@nicknameless Ik moet even kijken of ik een 1 liter perfetto heb dan zou ik het kunnen checken voor je. Of een fles als het gelijke grote is als gyeon 1L bijvoorbeeld of Ik multi TR 1L, kwazar 1L.
Ik heb beide dorsa, eentje zat bij de dap en de dorsa duo heb ik zelf gekocht.

• Leuk
Reacties: nicknameless
Leuk die filmpjes en dat ze er 1 liter flessen in de tassen steken, maar allemaal zonder sprayer dus dat geeft een vertekend beeld.

Een 1 liter fles met sprayer is best hoog.
Deze van 26JPN is net zo hoog als de Monello Non-Ferro of Acquafobia.
IMG-20250330-WA0035.webp

Aangezien ik ben aangewezen op wassen in de wasbox, wil ik een tas hebben die hoog genoeg is omdat ik eigenlijk alleen maar liter flessen heb. Alles overgieten in 500ml ook zo wat.

• Leuk
Reacties: RoyR
Ja de dikte is ook een dingetje voor de flessen vakjes. Gyeon 500mL en Monello 500mL zijn top over het algemeen. De IK multi tr 500mL en kwazar 500mL is net iets smaller maar beide te dik voor die flessenvakjes ook. Daarom vind ik het bijvoorbeeld jammer dat de monello 500mL niet meer te koop zijn.
De poorboys 500mL zijn dunner. De 1L van poorboys heb ik niet die is denk beter.
De 1L bilt hamber is hartstikke hoog.
Nu kun je ook die vakjes niet gebruiken maar goed.
Ik heb de monello cubo, borsa, borsa duo en ik heb de dodojuice bag. Dodo vind ik wel fijn kwa vakjes en ruimte en zijvakken alleen inderdaad bij deze is de 1L gyeon fles bijvoorbeeld wat hoog. En ik houd van de kleurtjes haha, al hadden ze in t filmpje nog de elastiek/buiten band voor kwasten/borstel kunnen noemen bij de dodo bag bijvoorbeeld. Ik zal eens kijken. Evt wat fototjes maken.

Ooit een paar fietstassen van de Hema gekocht voor de hogere exemplaren.
Gaat prima en door de rechthoekige vorm kunnen ze vlak tegen elkaar aan.

En desnoods mee op de fiets ...

NIEUW!!!

De Detail Bike; hiermee fietst u met gezwinde spoed naar iedere denkbare detail klus, achterop twee tassen van de Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam, eventueel een extra tas uit de Carclean schappen onder de snelbinders en voorop een mega grote houten krat met daarin de hoge druk reiniger, de slang slinger je gewoon even om je nek.

• Grappig
Reacties: RedCat en RoyR
@nicknameless Past hoor bij de dorsa en en de dodo 1L fles perfetto en 1L fles gyeon gebruikt.
Als je meer/andere fotos wilt hoor ik t wel

Dorsa gewoon
IMG_9407.webp

IMG_9406.webp

Dorsa duo
IMG_9408.webp

IMG_9409.webp

Dodo met gyeon 1L past wel maar dodo bag is wat lager
IMG_9410.webp

Bijlagen

• IMG_9406.webp
    IMG_9406.webp
    411,5 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reacties: nicknameless
Haha geen idee wat fout ging

Maar ja mooie tassen hoor van monello, en polijstmachine kan er mooi in. Die flessen houdertjes zijn wat verschillend maar fijne tassen hoor. De dorsa heb ik met polijstmachine en polijstmiddelen en prep bijvoorbeeld.
Die monello cubo vind ik een mooie compacte tas waar ook veel in kan nog.
Dodo bag heb ik beetje als wax, hand middelen tas gemaakt. Droogdoeken raamcoatings. Die tas is net wat lager voor de grote flessen.

Maar die tas ben je denk ik wel tevreden mee. Monello is ook wat schappelijker kwa prijs. De dorsa duo is best wel een flinke tas nog, gaat hartstikke veel in kwa ruimte.

Monello had tot kortgeleden ook een klein formaat detail tasje (konden 3 flesjes á250ml in, dacht ik)

Komt deze nog opnieuw in de webshop?