• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

How To CleanRiders aflevering: vastzittend vuil verwijderen met klei... doe DIT eerst!

Zoals in de video hierboven werdt verteld kun je met een cleaner de restanten van het kleien verwijderen. Belangrijk is dan wel dat je een lichte klei gebruikt. De grovere klei zal meer krasjes achterlaten, waardoor polijsten eerder noodzakelijk zal zijn voor een mooi reslutaat.

De perfect polish van poorboys world is een fijne cleaner. Wanneer je wat kleine krasjes en swirls hebt zou je ook lime prime als cleaner kunnen gebruiken. Daar zit ook een glaze in die de krasjes wat maskeert.

Daarna kan de wax erop.
bedankt ;)
Perfect polish heb ik al toevallig, gebruik ik het voor kleine swirls/krasjes.
helaas heb ik geen machine, lijkt mij een dikke klus om de hele auto met de hand te doen
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
Het scheelt dat je niet "vol" aan het polijsten bent. Dus qua werk vind ik het nog mee vallen en is het prima te doen. Vergelijk het met een waxlaag aanbrengen.
 
  • Leuk
Reactions: Josie
top, bedankt, mooie klusje, over een paar weken ben ik een paar dagen vrij.
trouwens, las ik je laatste bericht over glaze, ik heb ook PW White diamond maar nog nooit gebruik, misschien een goede optie na het kleien?
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
De glaze die ik noemde is eigenlijk een cleaner met glaze. De cleaner, zoals perfect polish, zorgt ervoor dat het residu van het kleien wordt verwijderd en de lak klaar is voor de lsp zoals wax of een coating. De glaze is om kleine imperfecties en swirls op te vullen en te maskeren voordat de wax er op gaat.
 
  • Leuk
Reactions: Josie
Dus, als ik alles goed wilt doen….
auto wassen, Tar en Iron remover, kleien, polijsten, White diamond en daarna wax, klopt dat?
mijn hemel, pittig klusje om handmatig te doen, misschien kan ik ergens een machine lenen/huren.
bedankt @Drifter
 
  • Leuk
Reactions: Drifter
Daar komt het wel op neer ja. Dan doe je het al heel erg goed.

Polijsten is hier dan meer cleanen. Met de perfect polish ben je de lak meer aan het schoonmaken en voorbereiden voor de glaze of lak dan dat je daadwerkelijk alle swirls en krassen aan het verwijderen bent.

De glaze kun je overslaan. Maar het maskeert wel kleine imperfecties en swirls, voed de lak en geeft een mooiere diepere glans als de wax erop gaat.

Als je gaat kleien, zorg dan dat je het werkoppervlak heel erg nat houdt met claylube of de detailing spray die bij setjes zit. Gebruik geen shampoo of zeep oplossing omdat het je klei afbreekt en uit elkaar laat vallen.

Het is inderdaad een pittige klus, ik trek voor al deze stappen zeker een volle dag uit. Het voordeel is wel dat je wasbeurten tussendoor dan weer een stuk sneller gaan. De polish, glaze en wax aanbrengen zou je inderdaad machinaal kunnen doen. Mij heeft het gisteren een hoop tijd gescheeld. Ik moest een grote oude auto met veel vlakke rechte panelen in de was zetten en dat ging perfect met de machine.