• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Clio RSi '93

Pascal-X

Detailing rookie
31 jul 2008
166
0
Aangezien mijn Punto in de prak is gereden en mijn reserve auto toch ook wel toonbaar moet zijn, ga ik de clio een full detail beurt geven van het weekend.

Op de motorkap zitten krassen van een kat en die ga ik wetsanden met maximaal grid 2000. De wetsand sporen ga ik proberen te verwijderen met de foamed wool pad van LC op de dap500. Dit wordt mijn eerste wetsand project. Ben benieuwd of ik de wetsand sporen weg zal krijgen met de foamed wool pad. Ook hierop ga ik eerst ssr1 proberen en dan naarmate grover als het nodig is. Ik zal natuurlijk starten met grid 3000 en zal zo terug werken totdat een leefbaar resultaat behaald is.
Dit zal de eerste keer zijn dat ik zal werken de foamed wool pad. Ik heb deze en de gele pad besteld, maar ik heb toch me twijfels over de gele pad. Ik denk dat deze toch te hard is en vooral op een d/a niet lekker zal werken.

Voor de rest zit de auto vol met swirls (en roest maar dat krijg je niet weg gepoetst). Vooral de achterklep valt op elke keer als een auto erop schijnt 8-())

Wat ik ga doen allemaal en gebruiken:
Wassen met SS&S
Banden, trims, wielkasen ontvetten met APC van PB
Velgen reinigen met WB van Megs
Kleien met de consu klei van Megs en Ultimate Quick Detailer
Polishen/cleanen met SSR serie en LC pads
Voeden met White Diamond of Black Hole (50/50 moet laten zien welke het beste resultaat geeft)
Sealen met EX-P van PB
Waxen Collinite Insulator #845 (Deze ga ik proberen machinaal op te brengen met een Rode LC pad)
Toppen met Natty's Red
Banden voeden met Endurance High Gloss Tire Gel van Megs
Trims voeden met Trim Restorer

Ik heb zelf een goed gevoel over de glans die de auto zal krijgen, want het is een mooie kleur die zelfs nog glanst als hij vies is :D
 
Ik denk dat je beter een rotary kan gebruiken.

Maar klinkt allemaal verders goed hoor, ik ben erg benieuwd wat je ervan gaat maken!

Enorm veel succes toegewenst. :)^
 
ik heb ook het gevoel dat ik een rotary zal moeten gebruiken, maar ik wil gewoon eens zien hoever je kan komen met alleen een dap500 :D