• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Clio V exterior

djovi

Detailing trainee
12 nov 2022
33
30
Vandaag de Clio een kleine wasbeurt gegeven tussendoor:

- auto in 'pre wash' gezet van de wasbox
- velgen in de non ferro en schoongemaakt met een borstel
- afgespoeld en nagelopen
- gewassen met de 2 emmer methode met monello lavare shampoo
- afgedroogd met de silk dryer
- nagelopen met een peluche verde en stjarnagloss silk detailer om de collinite 845 van de vorige keer was extra glans te geven.

Ondanks dat het nog stoeien is hoe alles moet en gaat toch tevreden met het resultaat!

?? Hoe drogen jullie de ramen ? Met de droogdoek merk ik dat ik de ruiten niet echt droog krijg en de doek heel nat wordt ook ben ik op de ramen toch bang voor krassen..
 

Bijlagen

  • 20221130_120220.jpg
    20221130_120220.jpg
    250,2 KB · Weergaven: 66
  • 20221130_120155.jpg
    20221130_120155.jpg
    201,3 KB · Weergaven: 65
  • 20221130_113658.jpg
    20221130_113658.jpg
    293 KB · Weergaven: 72
  • 20221130_120232.jpg
    20221130_120232.jpg
    154,1 KB · Weergaven: 64
  • 20221130_120210.jpg
    20221130_120210.jpg
    181,2 KB · Weergaven: 69
  • 20221130_102802.jpg
    20221130_102802.jpg
    282,1 KB · Weergaven: 61
  • IMG-20221130-WA0001.jpeg
    IMG-20221130-WA0001.jpeg
    206,9 KB · Weergaven: 66
Ziet er weer fris uit. Waarom ben je bang voor krassen op de ruiten? Met een mf doek op schoon glas is het denk ik bijna onmogelijk om krassen te maken.

Mijn ruiten zijn ook altijd behandeld met iets waterafstotends, vanwege het zicht en omdat er dan vrijwel geen water achterblijft tijdens het wassen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ja ik heb altijd het idee dat ik na het wassen meer krasjes zie in bepaald licht op zowel de lak als de ramen. Misschien dat dit ook wel komt doordat de auto steeds schoner wordt.
 
Ja ik vraag me af in hoeverre je krasvrij kan wassen, ik let echt wel goed op en gebruik de juiste materialen. Mogelijk ligt het ook aan me doeken en washmitt, dat die door het wassen minder goed zijn. Blijft lastig als beginner haha
 
Voor een kras in je glas moet je echt met grof materiaal te werk gaan: zand en bakstenen en zo :) Zelfs staalwol maakt geen krassen.
Ik denk ook, zoals je zelf al aangeeft, dat je krassen vooral zichtbaarder geworden zijn.
Als je doek zo ontzettend nat wordt van de ramen vermoed ik dat ze nog steeds een beetje vuil zijn. Dat aanhangend vuil houdt extra water vast. Probeer eens met een brokje klei je glas schoon te maken, dat scheelt vaak een slok op een borrel(glas).
 
Voor een kras in je glas moet je echt met grof materiaal te werk gaan: zand en bakstenen en zo :) Zelfs staalwol maakt geen krassen.
Ik denk ook, zoals je zelf al aangeeft, dat je krassen vooral zichtbaarder geworden zijn.
Als je doek zo ontzettend nat wordt van de ramen vermoed ik dat ze nog steeds een beetje vuil zijn. Dat aanhangend vuil houdt extra water vast. Probeer eens met een brokje klei je glas schoon te maken, dat scheelt vaak een slok op een borrel(glas).
Dat geeft mij wel iets meer rust haha. Dan komt het denk gewoon door het grondig wassen en uiteraard zal kijken in de garage onder felle lampen ook niet helpen
 
Wassen jullie eigenlijk je droogdoek na elk gebruik? Ik ben nog aan het stoeien hoe alle doeken en washmitt te wassen na het wassen van de auto. Ik heb heel het forum al afgezocht en zie veel verschillende meningen, waardoor ik het even kwijt ben..
 
Ik was mijn wasmitts, doeken en droogdoek altijd na elk gebruik. Is alles weer schoon en droog. Maar volgens mij maak het niet uit als je droogdoek als die nog schoon is niet elke keer wast. Ik merk dat goede microvezelwasmiddel ook veel doet (maakt goed schoon, lekker zachte doeken).
 
  • Leuk
Reactions: djovi
@Redhouse bij wat was jij je droogdoek als ik vragen mag ? Ik heb na het wassen van mijn auto alleen 1 grote droogdoek, 1 kleine droogdoek voor de dorpels, 1 washmitt en 2 mf doeken. Dus om elke keer de wasmachine aan te doen is best zonde..

Heb nu mijn droogdoek uitgeklapt en opgehangen om te drogen zonder te hebben gewassen
 
Draai altijd aparte was met kleur en eentje met wit.
Zijn bij mij ook kleine wasjes maar maakt me niet uit. Spoel erg vuil doeken eerst voor en waxdoeken ook apart van rest. Niet bij droog en glasdoeken. Gooi ook in droger (warmtepompdroger op lage temperatuur). Wil soms wel 2 wasjes opsparen om dan droger maar 1x te laten draaien. Met droger blijven mn doeken zachter dan drogen op rekje en sneller droog, kan ik ook weer snel opruimen :)
 
  • Leuk
Reactions: djovi