• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Coating keuze.

Dyan Blezer

Detailing guru
10 jun 2020
172
138
20
Gulpen
Vorig jaar augustus gewerkt met Gyeon CanCoat en Trim. Dit was de eerste keer dat ik werkte met coatings. Nu heb ik een aantal vragen.

Hoelang is de standtijd als er 1 laag Gyeon One word aan gebracht + 1 laag CanCoat?

Coatings van Gtechniq zien er qua spec en prijs goed uit. Heeft iemand ervaring met deze coatings?

Aanbevelingen van coatings mogen altijd. Liefst met een standtijd van +1 jaar.

Gr, Dyan
 
Maar de SID3 is zeker niet aan te raden om buiten aan de brengen?
Vorig jaar Cancoat aan gebracht in de zomer en steeds schaduw opzoeken en toen ging het wel maar op weg naar parkeergarage paar druppels regen gehad maar gelijk afgenomen en de auto daar de hele nacht laten staan,Niet ideaal allemaal maar zou zoiets ook kunnen met de SID3?
 
  • Leuk
Reactions: Dyan Blezer
@greenman - Ik heb een aantal keer coatings, waaronder de Si3D, buiten aangebracht en ook een nacht buiten laten staan. Tweemaal de auto onder een carport kunnen wegzetten, de andere keren out in the open. Bij elke 'poging' vond ik het maar een raar idee en de eigenaren waren óf bekenden van mij of eigenaren die ik goed had verteld over de risico's.

Wat ik veelal deed;
- Vroeg op de dag coaten, zodat de coating nog redelijk lang de tijd had om de primaire uitharding wat mee te krijgen.
- Niet héél vroeg, zodat de luchtvochtigheid niet hoog was.
- Voordat de dauw in de avond/nacht kwam, Gyeon - Cure aangebracht.

Blijf dit echter een gok vinden, ondanks dat de coatings prima hun werk deden. (Voor zolang ik dat kon blijven checken, maar soms helemaal niet meer)

Aankomende ZomerPrep wil ik Cancoat gaan proberen op mijn auto, maar daar ga ik sowieso wel de tent voor opzetten.
 
  • Leuk
Reactions: Dyan Blezer
Klein vraagje, zoals de planning er nu uit ziet ga ik de auto komende week voorzien van de coating. Bij Gyeon doe ik achter af Cure erover tegen watervlekken. Kan ik bij Nanolex Si3d ook Gyeon Cure gebruiken? De coating heeft een weekend om uit te harden na het weekend staat een rit naar Noord-Holland op de planning. Zou dit veel kwaad kunnen? Doeken en detailerspray gaan mee.
 
Ik zou me in eerste instantie aan de werkinstructie van Nanolex houden maar dat gezegd hebbende lijkt Het me sterk dat het kwaad kan ik zou het gewoon doen. Als je Cure ook maar goed verwerkt.
 
Bathe+ foamen is een optie, maar als je de auto schoon en droog hebt voordat je 'm in gebruik neemt, dan zou ik een laagje Cure doen.

Bathe+ foamen betekent toch dat je met water aan de gang gaat, dan de lak nog aanraken om te drogen.