• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Eerste keer coating

Rutger11

Detailing addict
30 mrt 2021
77
60
Nu het polijsten me goed afgaat (vind ik zelf althans ) wil ik me eens gaan wagen aan een coating aanbrengen.

Nu twijfel ik tussen de cancoat evo en de ONE evo. Enerzijds denk ik te maken te hebben met een wat zachtere lak (ford). Ik hoef maar naar de auto te kijken en de swirls vliegen erin. Nu moet ik ook zeggen dat dit de eerste keer is dat we een donkere kleur lak hebben, wellicht dat het ook daardoor komt dat het meer opvalt. Of misschien is het ook vrij normaal dat een auto een jaar na het polijsten toch weer onder de swirls zit?

Wat voorop moet staan is dat de coating makkelijk aan te brengen moet zijn. Wat dat betreft lees ik dus goede verhalen over cancoat. Echter voegt de ONE ook nog wat hardheid toe en dat zou natuurlijk ook niet verkeerd zijn.

Oh ja, de coating moet helaas buiten aangebracht worden.

Welke keuze zouden jullie adviseren, of misschien wel iets heel anders dan cancoat of ONE?

Alle tips zijn welkom, alvast bedankt!
 
@MTyn Je zou ook naar deze doeken kunnen kijken:

Wat een optie zou kunnen zijn, als je na dag 1 klaar bent met polijsten, dat moet lukken lijkt me met ene IQ, dan je hem dan als laatste nog wast, dan zal hij de volgende ochtend wel droog zijn, dan rondje ontvetten en gaan met de coating.

Zelf vind ik het om met meerdere kleuren doeken af te nemen. Bijvoorbeeld als eerste afnemen met een grijze doek, vervolgens met de oranje. Daarna loop ik alles nog ff na met een 3e kleur om zeker te weten dat ik alles heb gehad.

Je kan ook een kleine markering op je doek zetten, of een klein puntje er af knippen om te weten welke zijde van de doek je gebruikt hebt.
 
  • Leuk
Reactions: MTyn en Rutger11