• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Coating of waxen in de buitenlucht, doen of niet?

Sanderr2002

Detailing rookie
24 sep 2021
2
2
Beste forumleden,

Ik zit nu al een poosje na te denken om een betere bescherming op de auto aan te brengen dan mijn huidige Gyeon wetcoat en/of Bathe+. Nu zit ik met het probleem dat ik geen goede garage tot mijn beschikking heb.

Ik was eerst van plan een coating aan te brengen, maar aangezien ik dat niet binnen kan heb ik het plan toch opzij gezet. Nu vraag ik mij af of een product als de Gyeon wax (of een soortgelijke product) in de buitenlucht aan te brengen is. Aangezien Gyeon aan raad het product 30 minuten op de auto te laten ben ik toch bang op krassen bij het wegwrijven.

Ik hoor graag wat jullie hierover denken!
 
Waxen heb ik altijd buiten gedaan is absoluut geen garage voor nodig.
Gyeon Cancoat kun je ook buiten aanbrengen/afnemen mooiste is wel in de ochtend aanbrengen afnemen voordat het zonnetje em afbakt. Kortom met een goede planning is dat prima te doen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Welkom op het forum. :)

Je bent bang voor krassen omdat je de wax een tijdje moet laten zitten? (Elke wax moet even uitharden/uitzweten)

Waxen kan prima buiten, maar uiteraard niet in de volle, brandende zon. Waxen vraagt ook niet om een hele goede voorbereiding zoals een coating dat doet, dus slim om eerst eens te gaan waxen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Aankomend weekend is een mooi moment om bv een Collinite 476 aan te schaffen deze Wax is vrij hufterproof en goede standtijd ,kan een tikkie zon hebben maar wel dun aanbrengen en gewoon op tijd uitwrijven.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: RoyR en bros
Wat je ook kunt doen is op zoek gaan naar een overdekte wasbox waar het toegestaan is om je eigen spulletjes mee te nemen. Als je dan een rustig moment uitkiest, zeg zondagochtend 8:00, dan kun je prima na het wassen de auto in de wax zetten zonder dat de zon of wind je in de weg zit.
 
Heb de Octavia in de afgelopen 2 weken ook voorzien van Gyeon wax, en dat gewoon ouderwets buiten op de oprit gedaan.

Is prima te doen, na 20 minuten een swipe test gedaan en afgenomen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Fellow
Tot 2x toe de auto geparkeerd in een publieke garage.
Gyeon Cancoat aangebracht en de volgende ochtend de auto weer opgehaald.
Met een nachttarief ben je slechts een paar euro kwijt voor de "stalling"van je auto.
 
  • Leuk
Reactions: Divided