• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collectie HansA8

HansA8

Banned
Disaster of Bling
16 aug 2008
268
0
Oke, op verzoek het belangrijkste van m'n collectie maar eens even op een rijtje (trapje) gezet.

Op de voorgrond:
- Aerospace protectant (in Engeland besteld, op waterbasis en heel fijn voor alle kunststof onder de motorkap, ook prima goedje voor de tuinstoelen)
- Eenzet glasreiniger
- Rain-X (maakt ruitenwissers boven 80 km/uur overbodig)
- Chemical Guys 'Leather Scent' (lekker geurtje voor in de A8)
- Chemical Guys 'New car smell' (lekker geurtje voor in de Lupo)

Daarachter de reinigers:
- Eenzet industriereiniger (sterk basische reiniger, voor de eerste 'strip-down', verwijderd zelfs teerpikkels)
- Poorboys Slick & Sluge (milde shampoo)
- Chemical Guys Citrus Wash (iets aggressievere shampoo)
- Poorboys APC (milde maar effectieve allesreiniger/ontvetter)
- Meguiars Softwash (zeer milde shampoo)
- Meguiars klei-set (gebruik ik niet veel meer)

Op de eerste traptree de polijstmiddelen:
- Meguiars M83
- Poorboys Professional Polish
- Drie 'werkflesjes' met resp. 1Z grof, M83, 1Z fijn (X22)

Tweede traptree de glazes en sealers:
- Chemical Guys EZ Creme Glaze
- ClearKote Vanilla Moose Wax Handglaze
- Carlack 68 (sealer)
- Chemical Guys Wet Mirror Finish (hoogglans, kan ook als afwerking 'on top')
Daarboven de waxes:
- Collinite 476s (prima glans, erg duurzaam)
- Collinite 845 (prima glans, erg duurzaam)
- Chemical Guys Butter Wet Wax (zeer natte glans, niet zo duurzaam)

'On top' de overige middelen:
- Poorboys Spray & Wipe (om snel 'vogelpoep' ed. van je lak te verwijderen)
- Chemical Guys Speed Wipe (snel schoon incl. laagje carnauba wax)
- Poorboys Quick Detailer (idem)
- Poorboys Natural Look (voor dashboard en andere kunststof interieur)
- Poorboys Trim Restorer (voor kunststof exterieur en banden)
- Poorboys Leather Stuff (voor de A8 en het bankstel thuis)
- Wheelwax
- Mothers Mag & Aluminium polish

Daarnaast omvat m'n collectie een Bosch PEX400 excentrische machine en een Krauss roterende machine. Ook de nodige LC-pads, verschillende poets- en droogdoeken, maar die liggen een beetje onoverzichtelijk in verschillende dozen of hangen nog te drogen...
 
Kijk aan, de hele collectie! Mooie verzameling Hans! ;)

Wat moet je trouwens met 2 potjes 476?! :D
 
Mooie collectie.
Naast het Poorboy's spul kom ik bij jou ook de Carlack68 en 2 Collinite versies tegen net als in mijn eigen collectie.
 
Xizer zei:
Wat moet je trouwens met 2 potjes 476?! :D

Haha, begon nogal druk allerlei auto's te poetsen en heb er maar één op reserve genomen.
Ach, het bederft niet snel. Bovendien wordt er al op onderdelen uit mijn collectie geboden... ;)
Collinite is een betere belegging dan m'n Fortis-aandelen... :sob:
 
Xizer zei:
Wat moet je trouwens met 2 potjes 476?! :D

Ik heb vandaag ook een 2e gekocht. Begin hem ook al op andermans auto's (mijn vriendin / mijn moeder) te smeren.
Mijn broer heb ik geadviseerd er zelf een te kopen. Die is er ook al reuze enthousiast over.
 
wat is jouw ervaring met carlack68 hans? Waar gebruik jij het voor?
Ik zat er zelf aan te denken om het mee te nemen van mijn werk en te gebruiken voor de velgen.
 
Pascal-X zei:
wat is jouw ervaring met carlack68 hans? Waar gebruik jij het voor?
Ik zat er zelf aan te denken om het mee te nemen van mijn werk en te gebruiken voor de velgen.

Ik gebruik hem als Sealant VOOR Collinite 476.
 
Pascal-X zei:
wat is jouw ervaring met carlack68 hans? Waar gebruik jij het voor?
Ik zat er zelf aan te denken om het mee te nemen van mijn werk en te gebruiken voor de velgen.

Eerst aan je baas vragen hè :klap
Carlack 68 is fijn spul. Bevat 'nano-moleculen', kleine reactieve deeltjes,
die op moleculaire schaal 'ruimtes' / poriën opvullen in je (schijnbaar) gladde lak.
Ik heb het - toen ik met poetsen begon - als polish/sealer gebruikt, getopt met Collinite 476s wax.
Nu gebruik ik het inderdaad voor m'n velgen, die ik top met Wheelwax.
 
rickk zei:
Mooie collectie Hans.. veel producten die ik overweeg of heb.

Hoe bevallen die CG geurtjes?

Vond die geurtjes eerder altijd maar flauwekul.
Mijn A8 is echter van een sigaren rokende aannemer geweest. De tabaksgeur is gelukkig voor 95% uit de auto verdwenen, maar soms (als 'ie lang in de zon heeft gestaan) ruik je de sigaren weer. Nu spuit ik wat 'leather smell' onder de matten en in de ventilatieroosters. In het begin slaat de geur je om de oren, maar na een paar dagen ervaar je het als lekker. In m'n Lupo gebruik ik 'New car smell', dat ruikt niet naar auto's die ik ooit nieuw heb gekocht, maar is wel lekker fris. Het luchtje valt je overigens alleen op als je de auto binnenkomt.
Het is vooral bedoeld voor bezitters van oude honden, rokers en incontinente bejaarden... Ik behoor gelukkig (nog) niet tot deze doelgroepen.
 
HansA8 zei:
Het is vooral bedoeld voor bezitters van oude honden, rokers en incontinente bejaarden... Ik behoor gelukkig (nog) niet tot deze doelgroepen.

En uiteraard combinaties van bovengenoemde:D
 
HansA8 zei:
Vond die geurtjes eerder altijd maar flauwekul.

Idem, er zijn geuren van CG waarvan ik niet begrijp dat mensen ze überhaupt in de auto zouden willen hebben: vanille, pina colada, kokosnoot ???
 
DAF-44 zei:
En uiteraard combinaties van bovengenoemde:D

Een bejaarde incontinente sigaren rokende hond stinkt inderdaad heel erg.
Dan moet je je auto onderdompelen in een bad 'New car smell'.
 
Je gebruikt de carlack68 op je wielen, en die top je dan met wheelwax. Dat doe ik ook maar dan met Turtle Nano en die top ik met PB Wheel Wax. Dat roze goedje. Prima resultaat. Zou ik de autolak ook met Nano kunnen doen en dan toppen met een Carnuba?