• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collectie van Sj0ertum: Danku Sinterklaasje!

sj0ertum

Detailing chief
15 mei 2011
535
75
Ik ben sinds het voorjaar verslaafd aan het detailling virus....en intussen is de collectie dan ook al flink gegroeid.
Ik probeer het wel in de hand te houden, voor iedere stap een kwaliteitsproduct. Dus om te gebruiken, en niet om te verzamelen.

Sinterklaasje bracht me dit weekend nadat ik zelf al een DAP 500 had aangeschaft, nog een PRO900, Flesje Black WOW, en een EZ detailing brush
Ik zal morgen even een lijst maken met alle producten.

Machine:
Polishing Power - DAP500 D/A (Dual Action) Polijstmachine V2 - 220volt

Polishing Power PRO900 Rotary Polijstmachine

125mm (5 inch) Backingplate voor 5,5 of 6 inch pads

Polijstpads

Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Yellow Cutting Pad
Slijpgraad: 5/6
Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad
Slijpgraad: 4/6
Monello - SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad
Slijpgraad: 2/6
Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Green Light Polishing / Finishing Pad
Slijpgraad: 1/6
Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Black Finishing Pad
Slijpgraad: 0/6

Cleanen/Wassen:
Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner (APC) - 3780ml
1:10 bij lichte vervuiling
1:4 bij zware vervuiling
Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 500ml
Meguiars - Ultimate Wipe Wash Mitt (Super Thick Microfiber)
Poorboys World - Bug Squash - 946ml
1:3 verdunnen


Velgen:

Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml
1:1 verdunnen
CarPro - Iron.X Cleaner - 500ml
Poorboys World - Bold N Bright Tire Dressing - 473ml
Carclean.com - Ultra Safe Wheelbrush
EZ Detail Brush

Drogen:

CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm

Kleien/Quick detailing:
Monello - Dolce Verde klei - 150g
Poorboys World - Spray and Wipe - 946ml
1:2 mengen als glijmiddel
Valet Pro - Citrus Bling - 500ml
1:15 mengen als glijmiddel

Polijsten
Monello - Raffini Inizio Forza Compound - 500ml - Cut 6/5 Gloss 2.5/5
Monello - Raffini Mezzo Polish - 500ml - Cut 3.5/5 Gloss 3/5
Monello - Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5
Voeden
Poorboys World - Black Hole - 473ml

Waxen
Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue - 235ml


Kunstof

Black WOW
Meguiars Trim restorer


Diversen:
Action: Tyreshine
1L IPA 1:3 aangemengd met DEMI water
P-506 industriële ontvetter

En dan nog wat doeken, pads en meguiars producten, maar die vind ik niet zo benoemingswaardbig.
Wat overigens ook wel grappig is, ik gebruik overal grote en kleine Extran flesjes voor. geven geen kick bij chemische stoffen, deuken niet in, zien er fraai uit,
en zijn mooi waterdicht met deze spraykoppen er op!
 
Mooie collectie zeg, maar bedoel je geen PRO900 ipv DAP900. Ik zag volgens mij een DAP500 liggen.
 
Zeker leuke collectie! Ik probeer ook voor elke stap een goed product te hebben maar soms wil je nog wel eens wat proberen!
 
@ Sjoertum, vette verzameling hoor !
Zelf ben ik wat korter met het detailing virus besmet geraakt, en heb mijn kerst cadeau's voor onder kerstboom vandaag binnen gekregen van de jongens van Carclean.com
 
@ Addy: Klopt, inderdaad een PRO900

@ rGilio: Ik gebruik de Tyreshine van de action alleen voor de wielkasten of na een goedkope wasbeurt. Normaal gebruik ik Bold&Bright voor de banden.


Ik heb nog een verlanglijstje hoor, zo wil ik ook de SSR reeks van PB's. En heb gemerkt dat een EZ mini brush nodig is, omdat ik met de grote slecht tussen de smalle
openingen van mijn eigen velgen kom. Heb de grote broer vandaag voor het eerst gebruikt, wat een genot zeg! Ik had die €5,- borstel van carclean zelf, dat is echt helemaal niets
en zat je zelf helemaal onder gespetterd. Dat is met de EZ totaal niet. :love

@ Beemer, DAP500 is een heerlijk apparaat. Ik ben al wat meer met andere auto's bezig, en merk dat de DAP500 dan niet altijd genoeg power kan leveren. Vandaar de Pro900 er bij.
 
@ Sj0ertum

Wellicht kom ik na gebruik van mijn DAP500 D/A tot dezelfde conclusie, dat ie soms net ff wat te weinig power heeft. Wat ik me afvraag, is waarom je voor een PRO900 rotary i.p.v. een PRO900 D/A hebt gekozen?
Buiten het prijskaartje uiteraard :lol
 
@Beemer: omdat ie al een DAP heeft en de overstap van 500 naar 900 niet die meerwaarde heeft. Begin je met machinaal, dan is instappen met de DAP900 een wijzer plan.
Nu heeft ie er een rotary erbij om de zwaarde klussen aan te pakken, maar kan daarna netjes afwerken met de DAP500 en/of de wat lichtere dingen gewoon bijven aanpakken / onderhouden met de DAP
( uiteraard speculatief gezien ik niet in het hoofd van SjOertum kan kijken, maar dit is de meest voor de hand liggende denkwijze )
 
klopt mk-us, de DAP900 heeft een wat sterkere motor, maar doet verder hetzelfde als de DAP500 met zijn excentrische beweging.
De PRO 900 maakt met zijn roterende beweging veel meer wrijving, en dus sneller resultaat, maar ook sneller problemen haha.

Ik weet niet of je ook andere auto's ermee wil gaan doen, dan kom je achter dat de DAP500 wat power mist. Maar voor je beemer moet
je echt niet verder gaan dan de DAP500.