• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

collinite 476s toppen met???

dave14

Detailing trainee
3 nov 2013
10
32
Afgelopen weekend de auto gewaxt met collinite 476s behalve het dak, omdat je toch flink moet poetsen durf ik het niet aan om dit op het dak van de auto te proberen.

Hier heb ik vloeibare wax van meguiars gebruikt

De glans van collinite is geweldig ik ken geen betere, maar de collinite voelt ruw aan t.o.v. de meguiars, het dak is zo glad als een spiegel.

2 vragen,

-Doe ik iets verkeerd met de collinite?

-Waarmee de collinite toppen?

dbv

Wat waren de stappen alvorens het waxen? En hoelang heb je de colli laten curen? Mijn ervaring is dat die +/- 10 min nodig had en dat was bij max 15 graden.

Ik zou persoonlijk de colli niet toppen. Glans is goed en bescherming heeft ie zat.

Ik heb de auto alleen gewassen kleien vond ik niet nodig omdat de lak nog glad is de wax heeft minimaal 10 min. laten curen de auto is glad maar de meguiars is veel gladder. Ik zat te denken aan collinite 845 om te toppen alleen maar om de auto als een spiegel te krijgen

Persoonlijk zou ik hem niet toppen. Wel raar laatst heb ik een auto ook twee laagjes colli gegeven met 24 uur er tussen en die was spiegelglad...

Ik snap het niet, kan aan mij liggen hoor, maar je hebt niet gekleid omdat je de lak glad vond. Vervolgens wil je een wax toppen omdat de lak niet glad is? :-"

Heb de auto "winterklaar" gemaakt het gaat er mij om dat de collinite minder glad is dan meguiars terwijl collinite beter zou moeten zijn

Van wax alleen voelt je auto niet glad aan. Waarschijnlijk zitten er in de meguiars cleaners waardoor de ondergrond goed gereinigd wordt. Waarschijnlijk is kleien in jou geval dus wel nodig geweest aangezien die megs wax toch nog vervuiling weghaalt.
Je kan dus beter je hele auto eventjes kleien en hem dan helemaal in de collonite zetten.

Als het uitpoetsen lastig gaat dan heb je wellicht de Collinite 476S te dik aangebracht. Toppen zou je kunnen doen met elke pure wax na een dag. Zo heeft de 476S alle tijd om uit te harden. Toch denk ik wel, ondanks dat je voelt dat de lak glas was, beter had kunnen kleien.