• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite 845 en vegen in de mist ?

opelmark

Detailing guru
21 aug 2011
1.004
120
N-Br 20km onder Tilburg
Gisteren de auto gewassen en helemaal in de collinite 845 gezet, toch wel een aantal uur bezig geweest, maar het leek allemaal netjes te zijn, glimmend uitgepoetst enz.

ongeveer om 16:30 klaar, kwam ik na het 18:00 journaal buiten zie ik wat mist op het dak zitten, en allemaal veegsporen in de mist( en de nodige kleine vliegjes) :evil:

2nq9nxu.webp

Ik heb geen flauw idee wat ik fout gedaan heb, ik had het gloednieuwe flesje coll 845 op laten warmen in warm water, netjes swipetest gedaan, ik snap er niks van.

als het regent ziet het er goed uit voor zover ik kan zien en als het droog is ook.

33b02g2.webp

iemand een idee wat ik fout doe ?

Volgens mij is dat niks om je zorgen over te maken, ik had ook nadat col 845 vers was aangebracht. Na een paar dagen was dit verschijnsel weg...

Zie: https://forum.Carclean.com/cc_postst17243/Kringen-te-zien-bij-condens-na-het-waxen.aspx

Ik had laatst ook zo'n schrikmomentje. Niets om je zorgen over te maken :-)

Ja had ik ook, is schijnbaar normaal :-) ik zat te denken om de volgende keer even met een QD er over heen te gaan, weet alleen niet of het zin heeft.

Daarbij moet je wel opletten dat je (quick)detailer geen oplosmiddelen bevat zoals bijvoorbeeld Red Mist Tropical van Dodo Juice. Overigens meer een spray sealant, maar het gaat om het idee zeg maar. Zou gewoon nog eens nalopen met een extra zachte doek zoals de Fantastic Fur of een vergelijkbare doek zoals Mega Mega Plush van Poorboys World. Mijn theorie is dat de wax niet 100% verwijderd is en door het gebruik van de mf doeken de restjes nog wat uitgesmeerd worden en daardoor deze vegen ontstaan. Als je dit dan na loopt, zeg maar alles nog een keer uitpoetsen met een dergelijke doek, merk ik dat ik toch 9 van de 10 keer voorkom dat ik deze vegen ontdek op de lak.

Ik zie dat je je Collinite hebt opgewarmd....... waarom?

Als je de fles eventjes flink schud heb je ook een goed te verwerken wax...... althans, zo doe ik het altijd.

Zijn er bepaalde voors en tegens van "voorverwarmen" en "flink schudden"?

gr. Justin

Ligt een beetje aan de omgevingstemperatuur, als het iets kouder is, zeg 10-15 graden, dan kan je schudden tot je een ons weegt maar dan blijft col 845 echt klonterig ... Even in warm water leggen en schudden en dan kan het product veel beter worden aangebracht.

Ik laat mijn Collite 845 inderdaad ook even opwarmen in/onder warm/lauw water, daarna even schudden en echt alles is mooi door elkaar en klaar voor gebruik.

Hier hetzelfde gemerkt op de daken van mijn auto's. Vegen bij vochtige lucht. Ik denk dat het in mijn geval niet door waxresten komt, aangezien de auto al meerdere malen gewassen is. Kans dat het vegen van de droogdoek is? Op het dak blijft het meeste liggen bij afname.... De volgende beurtzal ik eens nadrogen met een tweede doek op het dak. Misschien scheelt het.