• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite 845 & NXT 2.0 wax

D-J

Detailing guru
Tester of Bling
3 sep 2009
1.973
105
Vraagje:

Zaterdag wil ik mn auto sealen met Collinite Liquid Insulator Wax No. 845:love en daarna
toppen met Meguiars NXT Generation Tech Wax 2.0 Pasta. Verdragen die twee elkaar?

En zo nee: welke dan wel om het af te toppen? M16 of Raceglaze 42?

BVD:cool

Nope. De NXT is een sealant.
Als je perse allebei de producten wilt gebruiken, doe dan de NXT onderop en dan pas de 845.

Anders zou ik het lekker bij de 845 houden.

Toppen met NXT lijkt me niet zinvol. NXT is een alles in 1 product, dus zeer milde cleaner + glaze + sealant.

Het toppen met een pure wax zoals de M16 of de Race Glaze 42 lijkt me een betere optie! :ja

Oja, is een manier om 845 vloeibaar te houden?
Of word het altijd weer wat dikker?

ik doe beide...
eerst ff op de verwarming, dan een paar minuten flink schudden, en het is gewoon vloeibare boter :love

Er blijft altijd wel een zacht marsepein achtig stukje in het flessenhalsje steken, maar dat duw je zo weer in de fles en dan maar schudden. Als je hem bewaart op kamertemperatuur zou hij toch mooi vloeibaar moeten blijven.
Volle fles kan je beter even op de verwarming leggen, dat schudt niet goed ;)

+1 voor Tsunami, dat is de beste manier vind ik persoonlijk (niet te heet water hoor, gewoon uit de kraan)

]d~^ watjes! gewoon schudden]d~^

die van mij is 1x in bijna water veranderd, en eigenlijk nooit meer volledig hard geworden..

hij is wel klont-loos:jippie

Als de collinite lekker op temperatuur is is ie gewoon wat dunner, daardoor makkelijker op te brengen en ook weer makkelijker uit te poetsen

Ik wilde geen nieuw topic openen dus hier even inhaken met een vraag.

Van de col 845, weet ik dat je het goed moet schudden enzo en dat ik het eventueel in een emmer met warm water moet doen.

Ik heb nu een flesje ongebruikt liggen. Ik deed net de dop open om te kijken en ik zag dat het spul een soort van opgedroogd is. Zeg maar soort grove aardappelpuree achtig. Er is niks vloeibaars aan.

Is dit gewoon ok, want de wax heeft wel gewoon op temperatuur gestaan

zo is ie bij mij ook...
leg m maar eens 2 min in warm water, dan komt ie er al een beetje uit te zien zoals je m moet verwerken ;-)