• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite 845 of 915

Averechts

Detailing chief
8 jul 2010
292
85
Zit te twijfelen welk van de twee ik moet aanschaffen voor een super debiele glans en beading sensatie :-d Nu maakt de standtijd me niet zoveel uit, ik ga voor de glans en wetlook.... Het is met name voor een grijs peper/zout metallic lakje. Las dat de 845 meer voor de winter geschik was maar heeft dat alleen betrekking op de standtijd ?
 
Ik denk dat je, als je voor super glans gaat, voor de 915 moet gaan. Echter, glans komt natuurlijk voor 90% door een goede voorbereiding :rules

De 845 wordt onterecht een winterwax genoemd vanwege de lange standtijd. Heb zelf de 845 op de auto. Super beading en lange standtijd. Persoonlijk vind ik het makkelijk verwerken alleen ruikt het nogal chemisch.
 
Het chemische luchtje verdoezel ik dan wel weer door em met iets anders af te toppen... Heb de SN, Skull Candy en Nattys bleu. Het is vooral het lekker bezig zijn met de auto's en tja de standtijd hoeft voor mij dan geen 5 maanden te zijn...
 
Dat chemische luchtje dat ben je na een dag al kwijt hoor, dat heb je alleen bij het aanbrengen eventjes. Dus dat hoef je niet te verdoezelen gewoon de wax zo puur mogelijk houden en als je wilt toppen, dan met het zelfde doen.

2 laagjes 845 geeft een wat glazige look
2 laagjes 915 is glans een warmere look tov 845.

Standtijd is van beide behoorlijk lang, maar dat maakt je niet uit. Beading is van beide waxen ook crazy te noemen. Ik zou gaan voor de 845 nu omdat die makkelijker aanbrengt onder deze temperaturen!
 
Niks mis met de eerdere antwoorden, maar meer is niet altijd beter.
Collinite is prima spul en laat zich eenvoudig verwerken.

Al de Lime Prime geprobeerd met de Supernatural ?
Of een keer bij iemand anders wat waxen uitproberen met kleur erin.
Ik verwacht dat een tikkie blauw het grijs optisch wel op kan halen.

Hans
 
Moet toch eerst even een verwarmde box of schuur regelen omdat de auto in kwestie eerst zn eerste polijst ervaring gaat krijgen en das onmogelijk in deze buiten temperatuur ! Ook voor het baasje btw :-"
Goed dat word dan 2x 915 erop !
 
Uiteraard kleien, polijsten, lime prime en dan het wax werk... Op mn andere autotje zit na de lime prime de SN en dat staat em prachtig... Binnenkort gaat daar de Skull candy op...
 
Heeft iemand misschien ook foto's van de verschillende collinites op dezelfde auto?
Want zelf heb ik 915 (Golf 4 Pearl black metallic), en ik heb laatst 476 gebruikt op een andere Golf met dezelfde lak. Maar ik kon niet echt een verschil ontdekken.
Verschil in prijs kon ik wel ontdekken ;)
 
Ik had ook op een ander forum gelezen dat het grootste verschil tussen die twee gewoon de geur is. 915 ruikt lichtjes naar kokos. Maar ik denk dat er ook nog iets anders zit in 915, die mijn lak wel donkerder maakte qua kleur.
 
Ik gebruik de 845, waar ik zeer tevreden over ben... na een week uitharden een tweede laagje aanbrengen en het vershil is nog eens zo groot.
Prachtige wax, maar de geur is wat anders, als je je doeken hebt gewassen ruikt alles nog naar de 845.
Ik hou die doeken en pads appart.
 
Doeken en pads in een emmer met microfiber restore leggen dan ben je van alle lucht af! Daarna de wasmachine in om te spoelen.
 
Voor een prachtige spiegelglans en sensationele beading kies je voor Collinite 915. De geur is overigens helemaal niet zo sterk en doordringend als van de 845. Zelf houd ik wel van deze geur. Begrijp me niet verkeerd ook in vind Dodo producten heerlijk ruiken maar "autogeuren"zijn het natuurlijk niet.

Ik spreek als persoon die als jonge jongen al bij de fietsenmaker en naburige garage de geuren van bandenplak motorolie enz enz ging opsnuiven.

Voor een iets mindere glans kan je gaan voor de 845 of voor de 476S (de pastewax variant van 845 die nog langer blijft zitten en Dreft proof is (getest))

Het echt verschil tussen 915 en 845 is denk ik heel moeilijk te fotograferen. Daarvoor is het aantal pixels dat een beeldscherm aankan gewoon niet toerijkend. Zelf vind ik de 915 een gulle glasachtige spiegelglans geven (op mijn donkerblauwe Alfa) de 845 is wat minder glasachtig en daardoor ook wat minder spiegelend.
 
Ik houd het op de 915:ja
Voor een diepe glans is deze top:cool
En als hij een beetje koud staat best de een dag op voorhand op de radiator zetten.
Soms kan je ook even de bovenlaag in de pot(en dat is zijn enige nadeel)verwarmen met een haardroger.
Hier een voorbeeld
DSC_0045.webp
 
915 is topprodukt...wat kan je meer wensen? super warme glans met ernorme standtijd :-)^ Ik ben blij dat m'n auto's er momenteel mee beschermd zijn tegen al dat zout :ja

Wat de 845 betreft kan ik alleen maar voorstellen dat die ook top is....maar heb ik zelf nog niet gebruikt.


net voor de sneeuw kwam :

IMG_2476.webp
 
Staat er heel netjes bij Wim ! Dit is zeker de glans die ik wil gaan behalen ! Gisteren de order de deur uit gedaan, hopelijk vandaag binnen.
 
hallo ,

ik leest hier dat jullie de 915 gebruiken , ik heb hem besteld ,ben ook nog een beginneling .

hoe breng ik de 915 best aan met de hand en een concorso pad ?
hoelang laat je hem best curen of hoe noemen jullie dat ?

Ik zou hem ook kunnen aanbrengen met een excentrische machine bosch pex 400 indien jullie dat beter vinden ?

ik ga eerst de auto kleien en dan doen met de dodo lime prime lite en dan zou ik 915 erop zetten .

is nog een nagelnieuwe auto .

groeten Marc
 
Beste marc,zoals ik eerder schreef zou ik de glaze laten in den winter periode amekijk een rauwelak geeft een betere hechting met de collinite 915,aanbrengern met een foam applicator pad,zo dun mogelijk(cuurtijd testen door de swipe test)
gr ZW10
 
SwipeTest
Persoonlijk: Zou lekker met een concorso handpad aanbrengen; omdat ik het de meest prettige manier van werken vind.
Je hoeft geen kracht oid te gebruiken tijdens waxen dus wat dat betreft met gemak handmatig te doen.
Owkee, maar dan kan je ook machinaal doen toch hoor ik denken .... jip, helemaal gelijk maar vind het kersje op de taart en 'geniet' er dan meer van.
Na al het machinale geweld vind ik het wel rustig en relaxed om te waxen. ( wellicht daarom liever een dodo wax dan een colli wax, puur omdat zo lekker ruikt elke keer haha )
Ik zeg maar zo, gaat dan wel om dat de auto er weer tiptop uitziet, maar zolang het een hobby is en geen werk .... geniet er dan ook van op die manier
Zijn er die machinaal waxen, is ook genoeg voor te zeggen, maar blijft allemaal persoonlijk.
Probeer een stukje en kijk wat meest bevalt.
 
Ik breng de 915 machinaal aan om hem dunner en gelijkmatiger aan te brengen....natuurlijk blijft de keuze vrij ;-)