• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite 845 of 915

@Wim: dat is op zich wel een goed punt, zeker als je 'net begint met detailen', komt nogal eens voor dat men teveel producten gebruikt ( welke fase dan ook ) !

Havanna zei:
Wim, met een 4" schijf of heb je de wax overgeheveld naar een grotere verpakking?

Ik haal met m'n vinger een deel produkt uit de pot en smeer hem zo uit op m'n pad. Ik heb zelfs geen 4" schijf. (zou inderdaad soms wel handig kunnen zijn...)
Ik zet bij kouder weer wel de pot een tijdje binnen zodat hij wat smeerbaarder wordt.

Ik breng de collinite 915 ook machinaal met de DAP500 aan. Ik heb in het verleden de inhoud van een blik 915 au bain marie gesmolten en dat overgegoten in een groter koekblik zodat ik met de pad die op de DAP zit gewoon in het blik kan komen. Dat werkt lekker snel.

De collinite 845 heb ik ook en werkt wat dat betreft nog makkelijker maar ik merk dat één laag collinite 915 duidelijk meeer glans en gladheid geeft dan één laag 845. Ik vind dat je van de 845 echt twee lagen aan moet brengen en je dan pas op het zelfde niveau zit als bij één laag collinite 915. Die ene laag 915 is waarschijnlijk dikker dan één laag 845. Eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat ik toch altijd nog twee lagen 915 aanbreng. Geeft een geweldinge beading en superlange bescherming en glans. Ik heb in begin Oktober de auto een grote poetsbeurt gegeven waarbij ik twee lagen 915 machinaal heb aangebracht Afgelopen zondag heb ik de auto (het was boven nul) met de hoge drukspuit afgespoten en met de washmitt en meguiars goldclass (60 ml op tien liter water) gewassen en daarna weer met de hoge drukspuit afgespoten. De beading en waterafstotendheid van de lak is nog steeds toppie. Het water parelt er zo vanaf. en de glans is nog steeds perfect. Desondanks heb ik daarna met een supervezelspons na drogen snel een laagje Poorboys Quickwax aangebracht. Dat is gewoon snel aanbrengen en als je klaar bent snel uitpoetsen. Je begind met uitpoetsen gewoon waar je begonnen bent. Ondanks de koude poetst het heel gemakkelijk uit. Dat kost hooguit 10 minuten tijd. Ik heb ik het verleden aan die Poorboys Quickwax een flinke scheut Wolffgang Sealant 3.0 toegevoegd zodat je ook nog extra bescherming hebt in de vorm van een laagje sealant. Dat werkt echt prima. Ik merk ten opzichte van poorboys Quickwax waar ik nog niets aan had toegevoegd dat de gladheid die kenmerkend is voor de Wolfgang sealant nu ook te merken is bij mijn "verreikte " variant van de Poorboys Quickwax. En de snelheid van verwerken is nog steeds even groot. En de beading na zo'n behandeling is ook toppie. Niet dat het nodig was maar het is wel even lekker om tussendoor even snel een extraatje aan de laklaag mee te geven.

Nog even over het curen van die 915. Ik houdt dat kort. Even laten hazen en uitpoetsen. En dus automatisch werk ik het paneel voor paneel af. Ik heb wel eens grotere stukken in een keer proberen te doen maar dan is het uitpoetsen toch al zwaarder.

Succes en aan allen op dit forum ook nog een goed en glanzend 2011 toegewenst,
GdV

Van het weekend dan eindelijk de 915 gebruikt en damn... wat een glans ! Helaas was er geen tijd om de auto eerst te polijsten (is wel nodig) en heeft ie alleen een clay en dap900/lime prime behandeling gehad. Daarna met de hand en dj fingersmitt aangebracht. De glans overtreft mijn verwachtingen en het geeft de metalic gris cendre (peper zout) een compleet nieuwe dimensie ! :love Ben er dus erg mee in mn nopjes ! Iedereen bedankt voor het advies !:-)^

Ben ook erg tevreden over Collinite 915. 4 maanden geleden aangebracht (begin oktober) en de bescherming was, zelfs na deze winter met sneeuw, pekel, modder, etc, nog aanwezig.

Heb afgelopen weekend wel gekleid en een andere wax opgebracht, maar voor mij heeft 915 zijn duurzaamheid zeker bewezen.