• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite 845 vs Poorboys EXP Sealant

• Topicstarter Topicstarter LB
  • Startdatum Startdatum

LB

Detailing guru
Tester of Bling
4 jan 2009
1.818
123
48
Regen, minder frequent wassen en in de wintermaanden pekel zijn een aanslag op je lak. Ik wil mijn auto goed beschermen. Ik heb diverse waxen (Swissvax en DJ), maar wat ik uit meerdere topics op kan maken geeft een sealant een betere bescherming. Mijn redenering is in de wintermaanden liever iets minder glans en een betere bescherming, dan de mooiste glans en genoegen nemen met een mindere bescherming. Kortom tijd voor een sealant.

Ik sta op het punt een bestelling bij CC te plaatsen. Ik wacht nog even met het definitief maken van de bestelling tot ik de beste keuze kan maken.

Wat is aan te raden: de Collinite 845 of de Poorboys EXP? De voorbehandeling zal bestaan uit SSR en misschien nog Black Hole.

Alvast bedankt!

Ikzelf ben niet kapot van de geur van de 845, ik zou voor de EX-P (cocos!) gaan maar het blijft een persoonlijke keuze. Of de 845 langer blijft zitten is lastig te zeggen.
Verwacht niet dat deze maanden langer blijft zitten. 845 heb je wel minder van nodig dan de EX-P dat dan weer wel. Als je de 845 neemt bestel er een flip dop bij van Meguiar's anders is de kans groot dat je ineens veels te veel op je pad hebt:
https://www.Carclean.com/product/Meguiars_Professional/Knijpdop_D140122_100634

Even ter info: de 845 is een Carnauba wax en geen pure sealant ;) Het heeft alleen een lange duurzaamheid waardoor het vaak een sealant genoemd wordt (staat ook op de verpakking)

Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar de Collinite 845 (ruikt niet lekker, maar zo heel erg stinken vind ik het ook weer niet).
Overigens heb ik begrepen dat dat geen sealant is, maar een carnauba wax (of een mix van beide). [edit] Stimpy68 was me voor.

Geurt ook behoorlijk naar oplosmiddelen. Weet niet wat het doet met een glaze die eronder zit. Valt ook zeer moeilijk iets over te zeggen.

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik geloof niet dat de 845 een "echte" sealant is.
Is onlangs hier ook nog in een topic gepost.

Ik heb laatst een Bmw gedaan, daar heb ik beiden op gebruikt.

Eerst Black Hole, daarna EX-P, die een nachtje laten "zetten" alvorens de 845 aan te brengen.

Dibbuz ==> kan de standaard PB (die op de meeste flesjes zit) er ook op?

Edit; ik typ te traag:lol

Oh, ik dacht dat de 845 een pure sealant is. Uit de reactie van Dibbuz maak ik op dat er weinig tot geen kwaliteitsverschil is. Toch? Zou het nog uitmaken om bij één merk te blijven, dus voor de EXP te kiezen?

Geurtje is ook niet vreemd... heb de safety data even opgezocht van de 845, het bevat Nafta 8o

Om een keuze te maken is het van belang om te weten hoe lang beiden blijven zitten.. helaas weet ik dat niet.

• Leuk
Reacties: JMP
Mag ik verwachten dat de EXP langer blijft zitten, dus langer een bescherming geeft, dan een pure carnauba wax zoals Swissvax Saphy en/of de combi Banana Armour en Orange Crush van DJ? Dat is immers wat ik wil bereiken.

De Jet Seal heb ik nooit overwogen, hier lees ik ook nooit iets over op het forum.

Zo, de bestelling geplaatst. Het is de EX-P Sealant geworden. Ben benieuwd.

beetje te laat misschien omdat de bestelling al geplaatst is ... je kan de PB EXP natuurlijk ook toppen met Collinite 476S ook wel de permanent wax genoemd...

De bestelling was al weer een aardige investering (€ 174,--). Niet erg een hobby mag geld kosten, maar daar laat ik het nu even bij. Moet nog wat te wensen overhouden. Toch?

Ik heb de EXP :-)^

Ten eerste ruikt hij heerlijk en het opbrengen/afnemen gaat erg makkelijk :love
Bijkomend voordeel is dat deze verkrijgbaar is in een literverpakking ;)
Redelijk wat goedkoper dan 2x Collinite aanschaffen :cool

Als je weet hoe veel (of eigenlijk hoe weinig) 845 je gebruikt, dan heb je weinig aan een liter verpakking 845 ;)

Oke dat wist ik niet ;)

Heb je daar nog minder van nodig dan van de EXP?

Ik wil me wel beschikbaar stellen voor een testje tussen Collinite en EXP?! ;)
Als de DAP workshop doorgaat is het makkelijk om die middag gelijk 2 verschillende laagjes te zetten :-)^

ik heb me flessie laten vallen, dan doe je er heeeel kort mee (half flesje was leeg gelopen op de straat):-"

rofl heb ik ook gehad, zonder do pop straat gezet en met de dap kabel omgegooid.
Was alleen bij mij maar een kwart flesje uitgelopen

ik doe ALTIJD overal de dop op!
alleen hebben ze bij collinite besloten er een kinderslot op te maken..
wat een klere dop zeg!!
ik heb nog ff geen vervangende fles, maar die komt er zeker..

gebruik het eigenlijk veel te weinig bedenk ik me net...