• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite 845 vs Poorboys EXP Sealant

• Topicstarter Topicstarter LB
  • Startdatum Startdatum
Dit doet me denken aan het om ver gooien van mijn flesje Cleaner Fluid van Swissvax. Halve fles op straat leeggelopen. Geloof, op dat moment heb ik even lopen vloeken. Flesje kost nl. € 52,--.

aron147 zei:
ik doe ALTIJD overal de dop op!
alleen hebben ze bij collinite besloten er een kinderslot op te maken..
wat een klere dop zeg!!
ik heb nog ff geen vervangende fles, maar die komt er zeker..

gebruik het eigenlijk veel te weinig bedenk ik me net...

Een dopje van een leeg Poorboys flesje past prima op de fles van de 845. Ik heb dat kinderslotje ook meteen vervangen

Ik loop rond met een vraag die ik hier misschien wel neer kan zetten.

Ik heb mijn bus een paar weken terug behandeld en "afgewerkt" met PB blackhole, daarover EX-P en als laatste een laagje Natty's. Heeft het nog nut om hier een laagje Collinite #845 over heen te zeten voor de komende wintermaanden?

Groeten,
Erik

@ cento,

kijk!!!! dat zijn de adviezen waar ik wat aan heb!!

@taatatatatatatata tdi

het kan..

of het veel toevoegd... denk het niet, maar als je je er goed bij voelt..

kwaad kan het niet, en denk dat je iets langere bescherming krijgt (niet veeeeel langer)

Teveel lagen kan ook averechts werken, oftewel, je bescherming kan daardoor verminderen. EX-P en Natty's is voldoende, don't overdo it! 2 lagen is voldoende.

@stimpy68: Zou je dat kunnen uitleggen ( mag ook middels PM ) waarom. Meerdere lagen van zelfde product bijten elkaar toch niet en zodoende dikke laag bescherming ? Vertel, vertel

De oplosmiddelen van de ene laag tasten de andere laag weer aan. Was laatst ook een test op detailworld van iemand die dat kon meten. 2 lagen ging nog goed (wel goed laten drogen tussen de laagjes) maar bij het 3e laagje werd het juist minder.

Hier is het artikel waarop mijn uitspraak gebaseerd is: http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=127943

Het is gebleken dat bij de derde laag de totale dikte van de waxlagen gaat afnemen, lijkt mij dat je dat niet wilt. En dan hebben we het nog niet eens over de ingredienten in de verschillende waxen die elkaar zouden kunnen "bijten", de 845 is redelijk chemisch van aard, zou mij niets verbazen dat die iets doet met de reeds aanwezige waxlagen.

Collintie is petrochemisch.

Collinite is net zo duurzaam als een sealant. Ik heb 5 maanden met 845 gedaan. :jippie

Ik heb redelijk wat gestoeid met de verschillende Collinites (476, 845 en 915).
476 is de meest duurzame van het stel en een visueel verschil tov. de duurdere 915 heb ik niet kunnen waarnemen. Bovenstaand in overweging genomen is voor mij 476 favoriet. Eventueel zou je Fleetwax 885 kunnen overwegen. Zelfde als 476 in een grotere verpakking.

De collonite #476 heb ik ook staan en het blijft echt mijn favoriet. De wax blijft gewoon echt lang zitten. Ook na meerdere wasbeurten.

Overige waxen/sealents die ik heb staan en getest:

- Meguiairs NXT 2.0 -> Mooie glans, duurzaamheid ongeveer 2 maanden
- Chemical Guys Butter wet Wax -> Diepe glans, duurzaamheid hooguit een maand
- Poorboys natty's white -> Mooiste glans van allemaal, lekker geur maar de duurzaamheid is ook hooguit 2 maanden

Bij mij blijft de collonite op dit moment favoriet. Mijn ervaringen met sealents zijn dat ze niet zo duurzaam zijn als een vaste wax.

Gr.
Vincent

Vincentos zei:
De collonite #476 heb ik ook staan en het blijft echt mijn favoriet. De wax blijft gewoon echt lang zitten. Ook na meerdere wasbeurten.

Overige waxen/sealents die ik heb staan en getest:

- Meguiairs NXT 2.0 -> Mooie glans, duurzaamheid ongeveer 2 maanden
- Chemical Guys Butter wet Wax -> Diepe glans, duurzaamheid hooguit een maand
- Poorboys natty's white -> Mooiste glans van allemaal, lekker geur maar de duurzaamheid is ook hooguit 2 maanden

Bij mij blijft de collonite op dit moment favoriet. Mijn ervaringen met sealents zijn dat ze niet zo duurzaam zijn als een vaste wax.

Gr.
Vincent

Welke sealants heb jij dan getest? In jouw lijstje staat namelijk geen enkele sealant. Sealants staan juist bekend om hun duurzaamheid, en juist bekend dat deze langer houden dan welke wax dan ook (ok, enkele uitzonderingen zoals Collinite die gelijkwaardig presteren).

NXT en de M21 van meguiars zijn beide inderdaad sealants. Maar in duurzaamheid worden ze beiden verslagen door Colli 845 en zeker door de 476S (Die is zelfs bestand tegen meerdere wasbeurten met dreft)

Centoquarantasette zei:
NXT en de M21 van Meguiar's zijn beide inderdaad sealants. Maar in duurzaamheid worden ze beiden verslagen door Colli 845 en zeker door de 476S (Die is zelfs bestand tegen meerdere wasbeurten met dreft)

Nog niet getest :-d haha. Na enkele maanden blijft er na simpel wassen met PB slick&suds nog een mooie beading onstaan. Super waxje.

Gr.
Vincent

Dibbuz zei:
NXT is synthetisch en dus een sealant ;-)

Niet alles wat synthetisch is, is een sealant... :-d

Ik vind NXT er eigenlijk net tussenin zitten, zeker gezien de redelijk korte standtijd.

Vaak is het zo dat:

Wax = een wax met een natuurproduct, Carnauba
Sealant = een synthetische wax

Vaak is het zo dat een sealant vanwege zijn synthetische eigenschappen, langer houdt dan een wax. Maar gezien de vooruitgang in de ontwikkelingen van waxen, zijn er dus waxen die net zo lang houden als sealants (Collinite bijv.), en er zijn hybride waxen, een mengsel van synthetisch en natuurlijk zoals de Fuzion van Wolfgang. De NXT vind ik zo'n product wat overhyped is, het is een alles in 1 product, waardoor het het nét niet is. Zoals vaak met AIO producten is de duurzaamheid niet al te best.

Dat klopt; NXT is qua beading en sheeting na ca. 3 wasbeurten al een stuk minder aldus mijn buurvrouw die gisteren de auto aan de wassen was...
4807_482x362_e_o.webp