Collinite 845 vs Waxaddict Vitreo

Discussie in 'Reviews en Tests' gestart door DonButtie, 24 aug 2017.

1. Quantoxx

Quantoxx Detailing guru

Leuk bevonden:
    3.401
    Het ontvetten van de lak is natuurlijk ook om bijv. polijstresidu te verwijderen en de lak zo schoon mogelijk te maken alvorens een LSP.

Wanneer je er voor kiest om een glaze te gebruiken, weet je dat in theorie minder standtijd van je wax behaald zal worden omdat je nou eenmaal iets tussen de lak en wax smeert.

2. Istnogferarie

Istnogferarie Detailing guru

Leuk bevonden:
    2.491
    In het geval van Like Prime smeer je geen vet maar juist oliën op de lak, merendeels dezelfde oliën als die in de wax zitten om het smeerbaar te maken...

3. Dennis van der Willik

Dennis van der Willik Detailing trainee

Leuk bevonden:
    76
    ontvetten is zeker een pre. laatst had iemand eerst wax gesmeerd en daarover cancoat en dan zeuren dat cancoat rorzooi is, omdat het zo weg was. Tuurlijk niet lezen maar smeren, maar je beading is niet zomaar weg. Ik denk dat het komt door de shampoo, zelf op een coating zie je na het wassen bij bepaalde shampoo geen beading, maar dat komt echt door de oppervlaktespanning.

4. Quantoxx

Quantoxx Detailing guru

Leuk bevonden:
    3.401
    @Dennis van der Willik - Cancoat over een wax??? :p

De webshop heeft ook veel van die onzinnige reviews. Een product is slecht omdat het niet (goed) doet wat het moet doen, maar als je dan leest wat ze ermee gedaan hebben... hah! ;)

Mijn buurman vind het ge-wel-dig om zijn Megs NXT-wax over een natte auto te smeren en af te apoelen. Maar mijn waxen zijn duur en werken niet, is zijn argument. ;)

DonButtie vindt dit leuk.
  5. Dennis van der Willik

Dennis van der Willik Detailing trainee

Leuk bevonden:
    76
    ja @Quantoxx ik moest ook ff 4 x lezen om het goed te zien. maar je hebt meer van die gevallen de laatste tijd. eerst cure en dan cancoat. ook zo'n geval waar mijn haren van uitvallen. En als je dan zegt dat het zo niet moet word je een beginneling genoemd

6. DonButtie

DonButtie Detailing addict

Leuk bevonden:
    67
    Zondag geen tijd gehad de auto te wassen
    Druk druk druk
    Nu is die best vies en beading is hetzelfde als op dak best slecht door de vuiligheid.
    Zodra ik update heb post ik het hier

Maar om terug te komen om te ontvetten ik snap dat ontvetten standtijd verlengd door veel betere hechting maar denk dat het hier het probleem is.
    Over goede standtijd en beading behalve op motorkap
    Nu is het weer zoals de rest
    Maar de volgende was beurt zal hget uit wijzen

7. Marcel1973

Marcel1973 Detailing chief

Leuk bevonden:
    378
    :confused:

RG. vindt dit leuk.