• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite 845 vs Waxaddict Vitreo

DonButtie

Detailing chief
28 jun 2013
345
88
35
Hallo shinehunters

Ga vergelijk maken tussen de groots geliefde door mij en bijna iedereen Collinite 845 en de mijn nieuwe aan winst Waxaddict Vitreo die ik op de SDD gekocht hebt.
Tevens gelijk excuus om mijn nieuwe Rupes LHR15 Mark II te proberen.
Wat een geweldige machine is dat zeg, maar daar maak ik denk ik nog wel een andere review van in vergelijk met de DAP500 V1.
Op de foto staat Soft99 Fusso Coat erbij maar heeft niet mee gedaan in deze test

360.jpg


Ga de motorkap van mijn Audi A4 B7 Avant op links de Vitreo en rechts de 845 smeren.
Uiteraard eerst goed gewassen met Gyeon Bathe, kwam er gelijk achter wat een genot het is om een schone auto te wassen want die was nog eigenlijk helemaal schoon van afgelopen zaterdag. Had heel de auto een laagje 845 gegeven en de beading was aangenaam om het zo maar te noemen.
Hier de foto voor het wassen

360.jpg


360.jpg


Na wassen de motorkap gekleid met Supernatural Detailing Clay van Dodo Juice.
Als lubricant heb ik de Dodo Juice Born Slippy gebruikt, werkt erg fijn en glijd goed.

360.jpg


Dan komt nu het moment om met de bigfoot aan de haal te gaan.
Was wel eventjes wennen omdat ik alleen de DAP500 nog gebruikt had maar dat wennen ging erg snel. Veel stiller en rustiger dan de dap.

360.jpg


De motorkap had ik paar weken geleden met witte spiderpad en Scholl S3 al helemaal gedaan en was Scholl S30 op witte pad van Monello heavy zat om de aanwezige waxlaag te verwijderen en gelijk de glans wat te verhogen.

360.jpg


De motorkap in 4 stukken verdeeld tijdens het polijsten en elk vak 2 hits gegeven. 1 hit was 1x denkpatroon. Misschien teveel maar had zo naar mn zin met de nieuwe rupes dat ik tegen mn zelf zei goed de korrel afwerken hoor dan krijg je het bestre resultaat

Na de polijstmiddel afgenomen te hebben was ik klaar om te gaan waxen.
Zoals eerder gezegd ga ik de Vitreo op links zetten en de 845 op de rechts.

360.jpg


De Vitreo verwerkt echt super makkelijk zeg, met een klein beetje, kort klein veegje uit de zware zwarte pot was ruim voldoende voor de halve motorkap.
Diagonale streep over de linker helft getrokken en daarna in rechte lijnen van voor naar achter de wax verdeeld en daarna nog van links naar rechts om zeker te zijn dan ik alle plekken raak.
Deze heb ik aangebracht met de zwarte handpad can Monello.

Daarna is de 845 aan de beurt, deze smeert beduidend minder lekker uit dan de Vitreo.
Deze heb ik op de zelfde manier aangebracht maar na de helft van het vlak gedaan te hebben moest ik toch een beetje extra 845 op de pad doen om rechterhelft volledig te voorzien van 845.

Na beide te hebben aangebracht ben ik alles gaan opruimen en wegzetten en toen ik daarmee klaar was waren beide goed gecured.

Daarintegen was de Vitreo lastiger af te nemen dan de 845, tegenovergestelde van het aanbrengen. Na volledige afgenomen te hebben voelde de kant van de 845 ook veel gladder en zachter aan.

Maar moet wel zeggen dat de geur van de Vitreo is geweldig, tijdens opruimen liep ik steeds langs de auto en ruik het constant kan het niet thuis brengen waar het naar ruikt maar boeit me ook niet, ruikt erg lekker.

Al met al 2 erg verschillende waxen kwa verwerking geur.
Standtijd beading en sheeting test ik van het weekend wel.
Telt ook niet bij een verse laag heb ik wel gelezen op het forum
 
Vanavond kon ik de verleiding niet weerstaan om de auto te wassen
Zo gedacht en zo gedaan.
Weer gewassen met de Gyeon Bathe
Tijdens heg afspuiten na de eerste keer wassen zag ik overal schitterende beading op collinite wat een laagje heeft over de hele auto.
De motorkap daarintegen had totaal geen beading en sheeting :(:(:(

Terwijl deze pas een week geleden is aangebracht en alleen maar regen heeft gezien als wasbeurt.

De Vitreo en de 845 zijn beide naar mijn idee niet meer aanwezig
Terwijl de 845 op de rest van de auto het nog prachtig doet:yum:yum:yum

Iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn
Want heel de week zag ik wel duidelijk verschil in de 2 helften.
Van de dauw die erop lag
 
@DonButtie het zou door de shampoo kunnen zijn en dat het morgen weer stukken beter is! Of wellicht heeft het te maken met de hitte? De motorkap wordt warmer dan de rest van het plaatwerk.
 
Nooit problemen mee gehad @RbL
Motorkap bleef altijd zelfde als dak
Alleen de onderrand zag je dat de bescherming eerder weg was
Maar als het door de shampoo zou komen dan moet het over de hele auto toch minder zijn en niet alleen op kap

Snap het niet echt
 
Same here! Als de shampoo de oppervlaktespanning tijdelijk verlaagt op het dak, dan ook op de motorkap. :)

Ik zou ook alleen aan warmte van de motor + omstandigheden tijdens het rijden denken.
 
Gekke is dat ik daar nooit last van hem gehad
Niet met de 845 en fusso Coat en dodo Juice hard candy
Vd week maar eens opnieuw opzetten en kijken of het nu wel langer blijft
 
Nee doe ik nooit @Nick1407
Maar nu komt het @nicknameless @RbL @Quantoxx
Na een regenbuitje is de beading gewoon terug
2 dagen met 0,0 beading en sheeting rond gereden en vanmiddag toen ik klaar was met werken en ik naar de auto zag ik weer geen verschil
Met dak en kap
Zal wel hoor en ga gewoon door met de test
Eens kijken of ik zondag of na het weekend foto kan plaatsen weer
Ga nu de deur uit voor festival en morgen weer een ander festival op zelfde plek.
 
Een wax aanbrengen zonder te ontvetten? :eyes:

Ontvetten is echt wel een pré. Dit zorgt ervoor dat de LSP nóg beter hecht aan de lak.

Je gaat kaal onbehandeld hout toch ook niet meteen aflakken zonder eerst te schuren en gronden?

Ik moet toegeven dat ik dit vroeger ook nooit deed hoor! Dan zet je hem gewoon sneller opnieuw in de wax
 
Hier ook rechtstreeks na het polijsten wax erop. De theorie is mooi, maar denk dat dit in praktijk allemaal geen weken verschil zal maken in stand tijd.
 
Je snapt toch zelf ook wel dat als iets vet is, hierop de hechting minder is?

Je wast een vuil bord toch ook eerst af voordat je er van gaat eten?
Ik eet liever van een schoon bord in ieder geval...

Stel dat je na je polijstronde prep gebruikt, daarna lime prime(glaze is ook vet) op zet en als laatste je wax smeert.
In bovenstaand voorbeeld gebruik je toch geen prep na je glaze? Hiermee haal je toch de voeding voor je lak meteen weer weg?
Correct me if i'm wrong
 
Stel dat je na je polijstronde prep gebruikt, daarna lime prime(glaze is ook vet) op zet en als laatste je wax smeert.
In bovenstaand voorbeeld gebruik je toch geen prep na je glaze? Hiermee haal je toch de voeding voor je lak meteen weer weg?
Correct me if i'm wrong

Klopt! Maar de Lime Prime bevat cleaners en zo reinig je de lak ook.