• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Vergelijking] Waxaddict Slicks Tyre Dressing VS Waxaddict Feeder Tyre Conditioner

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.741
193
26
Zwolle
Afgelopen weekend heb ik een gebruikte set velgen gereinigd en gewaxd.
De banden van deze set waren nog nooit behandeld met een dressing. Deze waren dus wat bruin, en "droog".

Voordat ik de banden dressings heb aangebracht. Heb ik eerst banden gereinigd met Meguiars Super Degreaser (1:4). En een harde borstel.

Aangezien ik de Waxaddict Slicks Tyre Dressing, en de Waxaddict Feeder Tyre Conditioner heb staan. Leek het me een leuk idee om deze eens te gaan vergelijken! Ik kan helaas geen uitgebreide review maken kwa standtijd. Want de velgen zijn inmiddels al verkocht.

De banden onbehandeld:
20200321_161354.jpg


En voorzien van een dressing. Links de Slicks Tyre Dressing en rechts de Waxaddict Feeder Tyre Conditioner:
20200321_161809.jpg


Waxaddict Slicks Tyre Dressing:
20200321_161813.jpg


Waxaddict Feeder Tyre Conditioner:
20200321_162433.jpg


Plaatje vanaf de zijkanten:

20200321_162445.jpg

20200321_162439.jpg


Wat direct opvalt. Is dat de Feeder de band donkerder maakt. Maar ook flink meer wetlook geeft. Persoonlijk mag er van mij best wat glans op de banden zitten. Want, na een aantal dagen is vaak het meeste glans er wel weer af. En houd je een mattere afwerking over.

De Waxaddict Feeder glanst sowieso al als een malle. Maar, de Slicks Tyre Dressing kun je zeer dun aanbrengen. En hiermee krijg je dan al een mat effect. Wanneer je de Slicks Tyre Dressing wat dikker aanbrengt. Dan onstaat er ook een flinke wetlook!

Op onderstaande foto zijn alle 4 de banden behandeld met de Feeder variant. En afgenomen met een oude doek:

20200322_103057.jpg


Hopelijk hadden jullie wat aan deze vergelijking. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het ook wel leuk als er wat glans op de banden zit. Na een paar dagen vervaagt dit inderdaad wat en heb je een meer mattere afwerking.

Mooie vergelijking en vooral: er zijn andere alternatieven voor Gyeon Tire. Als die op is bij mij mss eens overwegen de WA variant uit te proberen.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik had de Slicks Tyre dressing op mijn nieuwe banden aangebracht. Maar de standtijd viel me wel wat tegen...
Ik rijd inmiddels al dik 2 weken rond met grijze banden! Wellicht dat de banden erg droog zijn. En daardoor vaker moet insmeren... Eens even kijken hoe lang het zo blijft. Anders smeer ik er gewoon de Feeder of Endurance op o_O