• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Dodo Juice - Supernaturel Tyre Dressing (update duurzaamheid na 3250km)

IbizaSigno

Detailing guru
26 okt 2010
5.546
115
Dodo Juice - Supernatural Tyre Dressing

Nadat de laatste fles bandendressing zo ongeveer leeg was heb ik Dodo Juice Supernatural Tyre Dressing aangeschaft. Dodo Juice heeft in hun productlijn twee soorten banden dressing: Supernatural Tyre Dressing en Tyromania Tyre Wax. De Supernatural Tyre Dressing is verkrijgbaar in een fles van 250ml. en kost €17,49.

Verpakking:
De SN Tyre Dressing zit in een stevig flesje van 250ml. zoals we die kennen van andere Dodo Juice producten. De fles is voorzien van een flip-dop voorzien van een klein gaatje. Zoals de naam al doet vermoeden behoort de Tyre Dressing tot de "Supernatural"-lijn van Dodo Juice. Het etiket is zonder al te veel franje zoals de normale Dodo Juice lijn, deze is toch erg stijlvol.

De beschrijving op de fles:
Satin shine. For tyres, rubber and vinyl.
Supernatural Tyre Dressing is a gentle water-based dressing for tyres, rubber and vinyl. It imparts a mid-gloss sheen to all types, textures and colours of rubber or plastic surfaces, without leaving any dusty residue behind. Furthermore, the finish is slick, dry and non-sticky, making the surfaces less likely to attract dirt and dust then traditional 'wet' dressings.

Use: Never apply tyre dressings to tread - apply to sidewalls only.
Before application, clean the surface thogoughly. Then treat with a small amount of Supernatural Tyre Dressing; spread with a soft foam applicator or lint-free cloth. Momentarily allow to cure, then buff with a soft lint-free cloth until a satin shine is achieved.

Care: Store upright in a cool, dry place, out of direct sunlight.

Safety: DO NOT APPLY TO TYRE TREAD. KEEP AWAY FROM CHILDREN AND PETS. DO NOT INGEST. AVOID CONTACT WITH EYES AND SKIN. MSDS DATA ONLINE AT WWW.DODOJUICE.COM

Beschrijving in de Carclean.com webshop:
N.v.t.

Product:
Supernatural Tyre Dressing is melkwit van kleur. Is geurloos, dat wil zeggen er is geen specifieke geur(stof) aan toegevoegd. De Tyre Dressing ruikt niet onaangenaam. De dressing is zo dik/dun als water. Door de kleine opening in de flip-dop kun je het bijna per druppel doseren.

Werkwijze:
Op de verpakking staat beschreven dat de banden goed schoongemaakt dienen te worden. Dit heb ik gedaan door (nadat ik had gefoamed) de banden in te sprayen met Meguiars APC 1:4 en dit grondig te borstelen. Deze handeling twee keer uitgevoerd, de tweede keer kwam er geen vuil meer los van de band. Nadat de banden droog waren ben ik begonnen met het aanbrengen van de SN Tyre Dressing. Aanbrengen heb ik gedaan op een nieuwe Meguiars Foam Applicator.

In de beschrijving staat dat de Supernatural Tyre Dressing ook gebruikt kan worden op diverse kunststoffen. Op de trims van mijn Ibiza. Links onbehandeld, rechts behandeld.

Update duurzaamheid 30-05-2013 (~1100km):
Vandaag de Ibiza voor het eerst weer gewassen na het aanbrengen van de Dodo Juice Supernatural Tyre Dressing. Gefoamed met AutoBrite Magifoam daarna gewassen met Dodo Juice Supernatural shampoo. De velgen en banden meegenomen met foamen, de velgen gewassen met de SN shampoo. Met de banden niet gedaan dan afspoelen na het foamen.

Zoals op de bovenstaande foto's te zien is, is de satijnen afwerking van de banden er niet minder op geworden. De banden zien er nog nagenoeg hetzelfde uit. Bij het afspoelen van de banden met de broesstraal vloeide het water mooi langs de band weg. Wat mij betreft een plus punt.

Update duurzaamheid 18-06-2013 (~2250km):

In de afgelopen weken de Ibiza twee maal gewassen, ongeveer een week geleden en vanmorgen. Dit gedaan op dezelfde wijze als de eerste keer. De banden 'meegenomen' met foamen en wassen met Dodo Juice SN shampoo.

Totaal zit de Supernatural Tyre Dressing nu ongeveer een maand op de banden en heb ik er in totaal zo'm 2250 kilometer mee gereden. In vergelijking met de vorige update zie ik weinig verschil in de Tyre Dressing op de band. De satijnen glans lijkt nog steeds evenveel aanwezig, de banden zien er net zo netjes uit en na het afspoelen met enkel water loopt het water er even goed af. Tot op heden dus een flink pluspunt wat betreft de duurzaamheid.

Update duurzaamheid 05-07-2013 (~3250km):

De afgelopen maand is de Ibiza wederom een keer of twee gewassen, zelfde plan als de laatste keer voor de banden. Mee gefoamed en gewassen. Bovenstaand resultaat dus na een goede 3250km gereden te hebben met de SN Tyre Dressing. Heb het idee dat de glans ten opzichte van de vorige update wat is afgenomen. Maar dat kan ook zijn omdat de zon er niet direct op scheen. Dit was de laatste update wat betreft duurzaamheid. Wat mij betreft geslaagd, de Tyre Dressing zit minstens twee maanden waarin ie wel wat afneemt maar m.i. niet volledig verdwenen is.

Conclusie:
+
- (Enorm) zuinig in gebruik; voor vier banden en alle kunststof op mijn Ibiza hebben ik drie keer de hoeveelheid van de vierde foto gebruikt. Dat was zelfs nog te veel, zat nog voldoende in de pad om meer te doen,
- Geeft een satijnen finish aan banden en kunststof,
- Multi-inzetbaar; niet enkel voor banden,
- Duurzaamheid; tot op heden (07-05-2013 ~3250km) prima in orde,
- Verpakking; goed te doseren product.


-
- Duurzaamheid(?); is dus nog maar de vraag,
- Prijs; duur in aanschaf tegenover de bandendressing van andere merken,
- Dun product waardoor je de eerste keer te veel op je padje zou kunnen gieten en het er af loopt, kwestie van wennen.

De Supernatural Tyre Dressing van Dodo Juice beloofd wat staat op de verpakking; "...It imparts a mid-gloss sheen..." (het zorgt voor een middel glanzende glans). Dit doet het op zowel banden als ander kunststof. Door deze multi-inzetbaarheid van de Tyre Dressing, de zuinigheid in verbruik en de satijnen glans die het achterlaat op de banden van mijn Ibiza is het wat mij betreft de blijver in mijn collectie!

Bedankt voor het lezen! :) Enne.. de volgende keer een 'niet-Dodo-Juice-product'. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nette review:)

Ben toch wel benieuwd naar de duurzaamheid van dit spul. Ben zelf ook nog op zoek naar een bandendressing.

Aankoopprijs is idd hoog, maar als ik zie hoeveel je nodig bent per band en je zelf al aangeeft dat je teveel heb gebruikt, lijkt mij dat je aardig wat bandjes met 1 verpakking kan doen,^^
 
Nette review! Op mijn banden zou ik 2x zoveel product nodig hebben omdat ze ook 2x hoger zijn ;) Die van jou zijn wel erg plat hoor ;)
 
Leuke review. Het geeft wel een erg matte finish, of lijkt dat enkel op de foto? Heb je ook getest hoe het gaat als je twee laagjes opbrengt?
 
Dankjulliewel.

@ Jeroen Merlijn: dan nog gebruik je bijzonder weinig product. Het is echt enorm zuinig in gebruik. Met de hoeveelheid die nog aanwezig was op de foamapplicator zou ik alle banden nog wel een kunnen doen.

@ Redcod: de finish is satijn en dus inderdaad matter dan andere bandendressings die een hoger "bling" gehalte hebben. Op de foto lijkt het nog matter dan het werkelijk is, een tweede laag heb ik daarom niet aangebracht.
 
Zeer nette en duidelijke review weer.
Goed in beeld gebracht hoe zuinig het middel feitelijk is. Ben erg benieuwd naar de duurzaamheid.
 
Ga deze ook goed volgen. Mijn voorkeur gaat ook uit naar een dressing die zo min mogelijk glimt. Aan de andere kant moet je er ook na een paar dagen wel nog wat van kunnen zien. Mijn ervaring met Perl en Trim Restorer is dat het de eerste dagen nog wat vettig glimt, maar dat het daarna snel intrekt en een goede matte uitstraling heeft. Als deze echter vanaf het begin zo is, langer zo blijft en dus ook echt zo zuinig is, dan is er een grote kans dat ie in mijn mandje komt bij cc. :)^
 
Top, bedankt!

Je ziet dat de band nu wat bruining begint te ogen. Ik zou zeggen tijd voor een nieuwe coat :D