• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Review] Stjärnagloss Gummi Trim and Tyre Dressing

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.741
193
26
Zwolle

[Review] Stjärnagloss Gummi Trim and Tyre Dressing

20220411_165646.jpg


Sinds kort heeft Carclean.com het merk Stjärnagloss in het assortiment. Hier op het forum zag ik een aantal foto's voorbij komen van de Stjärnagloss Gummi Trim and Tyre Dressing. Aangezien ik een banden dressing zocht die niet al te veel wetlook had, leek mij dit wel een mooi product om eens te proberen!
De Stjärnagloss Gummi Trim and Tyre Dressing is verkrijgbaar in 100ml & 500ml.

Omschrijving van het product:
Banden- en trimdressing met satijnen afwerking zonder strepen na het aanbrengen
Stjärnagloss Gummi Tyre and Trim Dressing is de perfecte oplossing voor het regelmatig onderhoud van je banden, rubbers en ongespoten kunststof delen. Gummi glijdt gemakkelijk over het oppervlak zonder uitlopers op je lakwerk.
Laat het product een paar minuten intrekken na het aanbrengen en wrijf vervolgens even na met een zachte microvezeldoek. Het resultaat is een satijnen finish zonder vettig aan te voelen en vlekt niet als het heeft geregend. Het haalt zelfs de kleur op van verweerd kunststof. Voor optimaal resultaat maandelijks aanbrengen.
Eén gemakkelijk product voor al je rubbers en kunststof: Gummi!


Handleiding
  • Aanbrengen op een schoon en koel oppervlak.
  • Breng een beetje product aan op een doek of applicator.
  • Egaal verdelen over het oppervlak en een paar minuten in laten trekken.
  • Even nawrijven met een zachte doek.
Niet aanbrengen op delen die niet glad mogen worden zoals loopvlakken.

Link naar het product: https://www.carclean.com/nl/gummi-trim-and-tyre-dressing.html

Voor het aanbrengen van de Gummi heb ik de banden eerst gereinigd met Meguiars Super Degreaser, een Tire Brush een hogedrukreiniger.

Het aanbrengen van de Gummi is gedaan met een nieuwe applicator, zodat er geen resten van andere dressings worden aangebracht.
20220411_165538.jpg


Schone band voor behandeling met Gummi.
20220411_165608.jpg

20220411_165757.jpg


Het aanbrengen van de Gummi.
20220411_165840.jpg
20220411_170158.jpg


Om een beter beeld te geven heb ik de band op 2 plekken afgeplakt met een stuk tape, op deze manier ontstaat er duidelijk een 50/50.

20220411_170321.jpg


Vervolgens het tape verwijderd.
20220411_170414.jpg


Een duidelijk verschil!
Op dit moment geeft de Gummi nog een klein beetje glans, mocht je dit niet willen, dan kun je het product afnemen met een oude doek.
20220411_170656.jpg


Resultaat na het afnemen met een doek.
20220411_170703.jpg


Uiteindelijk de complete band behandeld:
20220411_171316.jpg
20220411_171327.jpg
20220411_171743.jpg


Op bovenstaande foto's is te zien dat de Gummi nog een beetje glans geeft. Dit komt omdat het product net is aangebracht. Na een aantal uur zal het product opdrogen en ontstaat er een satijnen finish. Uiteraard kun je het ook direct afnemen met een oude doek.

Mijn mening: Een mooi product voor de gene die geen wetlook banden dressing zoeken. Het product is vrij dun, en aanbrengen gaat prima. Het enige wat ik bij kan bedenken is dat een dressing zoals Meguiars Endurance een stuk dikker is, waardoor deze makkelijker verdeelbaar is en uiteindelijk wat zuiniger in gebruik.
Correct me, i'm wrong...
Het resultaat van de Gummi als banden dressing ben ik zeer tevreden over. Ik zal deze persoonlijk niet snel gebruiken op trims. Aangezien ik daar Gyeon Trim voor gebruik. Mocht er iemand Gummi gaan gebruiken op trims, post rustig de foto's in dit topic!

+ & - Punten
+ Moderne verpakking
+ Fijne doseerdop
+ Te gebruiken op banden, kunststof en rubbers.
+ Stinkt niet
+ Prijs
- Nog niet ondervonden!

Bedankt voor het lezen.
Discussieer in dit topic rustig verder over de Gummi!
 
Laatst bewerkt:
Echt een mooie dressing. Ik heb m zelf ook een tijd geleden test en inmiddels m'n go-to tire dressing geworden. De look en feel op de banden vind ik precies goed. Niet te, maar duidelijk zichtbaar verzorgd.

Mooie uitgebreide review incl foto's, keep it up!
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Mooie review Roy! Heb de Gummi ook in huis en vandaag voor het eerst gebruikt op de banden. Tot nu toe zeer positief en dezelfde bevindingen als jij. Ik ga het ook nog testen op de rubbers, zal m’n bevindingen daarvan binnenkort toevoegen aan dit topic.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Deze dus laatst ook voor het eerst op de banden gesmeerd, daarvoor altijd Meguiar’s. Ben erg tevreden over deze, loopt niet uit bij regen, had ik wel bij de Megs. En vier weken geleden aangebracht, nog steeds goeie looks!

Heb ‘t trouwens eens geprobeerd op trim, maar kan de foto’s niet vinden…
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb en RoyR
Zoals het spreekwoord luidt: zoekt ende gij zult vinden...

Vandaag in mijn bestelhistorie gekeken wanneer ik Gummi voor het eerst kocht en vervolgens rond die datum in mijn foto's gegrasduind. Volgende resultaten kwam ik tegen:

Onbehandeld, wel met wat zonlicht (wat iets vertekent):

Naamloos 2.jpg


Behandeld, aan de schaduwzijde (en ja, ik was nog wat zuinig/voorzichtig met het gebruik):

Naamloos.jpg


Al met al zeer acceptabel, me dunkt.

Dit is overigens alweer twee jaar geleden, tussendoor volgens mij nog een keer behandeld, maar het is nog steeds beter dan de eerste foto in deze post. (Zal overigens de volgende poetsbeurt maar weer eens deze stukje behandelen.)