• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail Mercedes-Benz C220 Estate

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
5.864
193
27
Zwolle
Mercedes-Benz C220 Estate Full Detail

Recent werd ik benaderd door de eigenaar van deze Mercedes-Benz C220 estate, of ik zijn auto compleet kon aanpakken. De auto was dof van kleur, had veel swirls, een paaltje gekust, en zag er dus gewoon niet zo fris meer uit. Aan mij de eer om deze dikke taxi weer te laten shinen :cool: :sun:
De eigenaar wilde graag de lak beschermd hebben een glascoating, aangezien de eigenaar veel kilometers maakt. Hebben we gekozen voor Gyeon Mohs!
Terwijl ik deze show off aan het maken ben, merk ik dat ik te weinig foto's heb gemaakt van en tijdens het polijsten. Ik zal de volgende keer wat meer rekening hiermee proberen te houden. :eyes:

De auto bij aanvang, na het wassen & Was proces:
De velgen waren aan de voorzijde niet echt heel smerig, maar de binnenkant wel. De velgen heb ik gereinigd met een P&S Brake Buster, daarna afgespoten, ingesprayd met Kenotek 4200, en daarover nog een laagje Brake Buster gefoamed. Uiteraard ook wheelmitts, borstels en kwasten gebruikt.
De banden zijn gereinigd met Gyeon Tire Cleaner.
Aangezien dit een echte wasstraat auto was, kwam er een gigantisch bak zand uit de wielkasten, deze heb ik met de hogedruk zo goed mogelijk schoon gespoeld, met behulp van mijn handen...
Nadat de velgen en wielkasten schoon waren, de auto ingefoamed met een mix van Bilt Hamber Autofoam / Surfex HD & Valet Pro foamula.
Dit reinigde natuurlijk super! Daarna de auto gewassen met de 2 emmer methode en de benodigde shampoo's en washmitts.

20240726_214103[1].jpg


Kleien:
Er kwam niet gek veel vervuiling van af. Niet zo vreemd, de eigenaar heeft hem recent al een keer gekleid...

Lakdiktemeting:
Altijd handig om te weten, deze auto was voor 90% in zijn originele lak, alleen een paneeltje die is over gespoten. Maar dat was de eigenaar al bekend.
20240726_213348[1].jpg


Staat van de lak & Interieur

Ja, vooral heel veel wasstraat krassen, swirls, krassen van een paaltje, natuurlijk hologrammen, her en der een diepere kras, en uiteraard steenslag.
Niet heel gek na 200.000km ervaring...
Het interieur was in tegenstelling van het exterieur nog vrij netjes te noemen! Wel is de auto grondig gestofzuigd, uitgeblazen met lucht, weer gestofzuigd, en daarna de stoelen gereinigd. Kunststof, dashboard, ruiten, stuur, etc

20240726_221212[1].jpg

20240726_214202[1].jpg


Polijsten:

Begonnen met een testspot op de motorkap met Menzerna Cut Force Pro op een rode Gyeon pad. Mjeh, niet naar mijn zin, een zwaardere pad dan?
Ook nog niet helemaal tevreden, dus uiteindelijk alles gedaan met Menzerna 400 op een paarse Gyeon pad, en gefinisht met Menzerna 3800 op een witte Gyeon pad.
En om alle ruiten goed te reinigen, zijn deze gepolijst met Autoglymm Glass Polish.
Hier verder geen foto's van genomen.

Bescherming:
Zoals bij de introductie van dit onderwerp al vermeld, heb ik deze keer gekozen voor Gyeon Mohs als lakbescherming. Er zijn twee lagen a 50ml verbruikt.
Alle ruiten kregen een laagje Turlte Wax Clearvue, en de trims zijn gevoed met Stjarnagloss Gummi.
Ook onder de motorkap zijn alle kappen behandeld met Stjarnagloss Gummi.
De banden kregen meerdere lagen Gyeon Tire, aangezien een laag echt niet genoeg was. De eerste laag was met 10 minuten volledig ingetrokken.

20240723_111222.jpg


20240726_222144[1].jpg


Puntjes op de i:

- De lak afgenomen met Gyeon Ceramic Detailer. I.v.m stof en wat vinger afdrukken.
- Ruiten gereinigd met Bilt Hamber Traceless.

Eindresultaat:
20240726_222909[1].jpg


20240726_223001[1].jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi verslag en dito resultaat!

Kleine kanttekening (als positieve feedback!): als het geen echte taxi is, weet ik dat dit bij een aantal Merc rijders nogal gevoelig ligt, misschien iets om rekening mee te houden ;)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@RoyR Ik lees dat je vanwege het aantal te maken km's door de huidige eigenaar gekozen hebt voor Mohs als coating. Wat ik mij bij zo'n zinnetje altijd af vraag is:
- wat waren de alternatieven
- wat zijn de voor- en nadelen van de verschillende opties
Persoonlijk heb ik weinig ervaring met coatings, dus probeer daar altijd wat bij te leren.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Jezelf weer eens overtroffen, mooi resultaat man :heart_eyes:

Hoe gaat het je af, zo voor jezelf? Druppelen de orders al een beetje binnen?

Hoop dat je de tijd kan blijven vinden voor dit soort verslagen :heart:

Greetz Emiel
 
  • Leuk
Reactions: RoyR