Mercedes-Benz C220 Estate Full Detail
Recent werd ik benaderd door de eigenaar van deze Mercedes-Benz C220 estate, of ik zijn auto compleet kon aanpakken. De auto was dof van kleur, had veel swirls, een paaltje gekust, en zag er dus gewoon niet zo fris meer uit. Aan mij de eer om deze dikke taxi weer te laten shinen
De eigenaar wilde graag de lak beschermd hebben een glascoating, aangezien de eigenaar veel kilometers maakt. Hebben we gekozen voor Gyeon Mohs!
Terwijl ik deze show off aan het maken ben, merk ik dat ik te weinig foto's heb gemaakt van en tijdens het polijsten. Ik zal de volgende keer wat meer rekening hiermee proberen te houden.
De auto bij aanvang, na het wassen & Was proces:
De velgen waren aan de voorzijde niet echt heel smerig, maar de binnenkant wel. De velgen heb ik gereinigd met een P&S Brake Buster, daarna afgespoten, ingesprayd met Kenotek 4200, en daarover nog een laagje Brake Buster gefoamed. Uiteraard ook wheelmitts, borstels en kwasten gebruikt.
De banden zijn gereinigd met Gyeon Tire Cleaner.
Aangezien dit een echte wasstraat auto was, kwam er een gigantisch bak zand uit de wielkasten, deze heb ik met de hogedruk zo goed mogelijk schoon gespoeld, met behulp van mijn handen...
Nadat de velgen en wielkasten schoon waren, de auto ingefoamed met een mix van Bilt Hamber Autofoam / Surfex HD & Valet Pro foamula.
Dit reinigde natuurlijk super! Daarna de auto gewassen met de 2 emmer methode en de benodigde shampoo's en washmitts.
Kleien:
Er kwam niet gek veel vervuiling van af. Niet zo vreemd, de eigenaar heeft hem recent al een keer gekleid...
Lakdiktemeting:
Altijd handig om te weten, deze auto was voor 90% in zijn originele lak, alleen een paneeltje die is over gespoten. Maar dat was de eigenaar al bekend.
Staat van de lak & Interieur
Ja, vooral heel veel wasstraat krassen, swirls, krassen van een paaltje, natuurlijk hologrammen, her en der een diepere kras, en uiteraard steenslag.
Niet heel gek na 200.000km ervaring...
Het interieur was in tegenstelling van het exterieur nog vrij netjes te noemen! Wel is de auto grondig gestofzuigd, uitgeblazen met lucht, weer gestofzuigd, en daarna de stoelen gereinigd. Kunststof, dashboard, ruiten, stuur, etc
Polijsten:
Begonnen met een testspot op de motorkap met Menzerna Cut Force Pro op een rode Gyeon pad. Mjeh, niet naar mijn zin, een zwaardere pad dan?
Ook nog niet helemaal tevreden, dus uiteindelijk alles gedaan met Menzerna 400 op een paarse Gyeon pad, en gefinisht met Menzerna 3800 op een witte Gyeon pad.
En om alle ruiten goed te reinigen, zijn deze gepolijst met Autoglymm Glass Polish.
Hier verder geen foto's van genomen.
Bescherming:
Zoals bij de introductie van dit onderwerp al vermeld, heb ik deze keer gekozen voor Gyeon Mohs als lakbescherming. Er zijn twee lagen a 50ml verbruikt.
Alle ruiten kregen een laagje Turlte Wax Clearvue, en de trims zijn gevoed met Stjarnagloss Gummi.
Ook onder de motorkap zijn alle kappen behandeld met Stjarnagloss Gummi.
De banden kregen meerdere lagen Gyeon Tire, aangezien een laag echt niet genoeg was. De eerste laag was met 10 minuten volledig ingetrokken.
Puntjes op de i:
- De lak afgenomen met Gyeon Ceramic Detailer. I.v.m stof en wat vinger afdrukken.
- Ruiten gereinigd met Bilt Hamber Traceless.
Eindresultaat:
Laatst bewerkt: