• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite 845 vs Waxaddict Vitreo

Het ontvetten van de lak is natuurlijk ook om bijv. polijstresidu te verwijderen en de lak zo schoon mogelijk te maken alvorens een LSP.

Wanneer je er voor kiest om een glaze te gebruiken, weet je dat in theorie minder standtijd van je wax behaald zal worden omdat je nou eenmaal iets tussen de lak en wax smeert.
 
  • Leuk
Reactions: Xleruks
In het geval van Like Prime smeer je geen vet maar juist oliën op de lak, merendeels dezelfde oliën als die in de wax zitten om het smeerbaar te maken...
 
ontvetten is zeker een pre. laatst had iemand eerst wax gesmeerd en daarover cancoat en dan zeuren dat cancoat rorzooi is, omdat het zo weg was. Tuurlijk niet lezen maar smeren, maar je beading is niet zomaar weg. Ik denk dat het komt door de shampoo, zelf op een coating zie je na het wassen bij bepaalde shampoo geen beading, maar dat komt echt door de oppervlaktespanning.
 
@Dennis van der Willik - Cancoat over een wax??? :p

De webshop heeft ook veel van die onzinnige reviews. Een product is slecht omdat het niet (goed) doet wat het moet doen, maar als je dan leest wat ze ermee gedaan hebben... hah! ;)

Mijn buurman vind het ge-wel-dig om zijn Megs NXT-wax over een natte auto te smeren en af te apoelen. Maar mijn waxen zijn duur en werken niet, is zijn argument. ;)
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
@Dennis van der Willik - Cancoat over een wax??? :p

De webshop heeft ook veel van die onzinnige reviews. Een product is slecht omdat het niet (goed) doet wat het moet doen, maar als je dan leest wat ze ermee gedaan hebben... hah! ;)

Mijn buurman vind het ge-wel-dig om zijn Megs NXT-wax over een natte auto te smeren en af te apoelen. Maar mijn waxen zijn duur en werken niet, is zijn argument. ;)
ja @Quantoxx ik moest ook ff 4 x lezen om het goed te zien. maar je hebt meer van die gevallen de laatste tijd. eerst cure en dan cancoat. ook zo'n geval waar mijn haren van uitvallen. En als je dan zegt dat het zo niet moet word je een beginneling genoemd
 
Zondag geen tijd gehad de auto te wassen
Druk druk druk
Nu is die best vies en beading is hetzelfde als op dak best slecht door de vuiligheid.
Zodra ik update heb post ik het hier

Maar om terug te komen om te ontvetten ik snap dat ontvetten standtijd verlengd door veel betere hechting maar denk dat het hier het probleem is.
Over goede standtijd en beading behalve op motorkap
Nu is het weer zoals de rest
Maar de volgende was beurt zal hget uit wijzen
 
Zo ik heb de auto gewassen en weer eens gekeken naar wat er nog van over is op de motorkap.
Zijn best al tijd verder maar zie weinig verschil in de 2 waxen.
Beading kwam wel langzaam beetje terug maar vind het deze keer erg tegenvallen.
Winter is coming en ben echt steeds enthousiaster aan het worden over een coating
Wil de mijne gaan doen en gelijk die van mn ouders dus even een plek en tijd zoeken om 2 auto's aan te pakken
 
Lastige te zeggen vind aangezien dat alleen maar verticale delen zijn.
Hoop plekken gewoon nog aanwezig maar niet veel meer als op de kap.
Dak heb ik vorig weekend aangepakt en compleet in de Vitreo gezet.
Had hele dak gedaan toen dacht van oh ja zou half half doen als nieuwe test maar binnen kort eens kijken of ik het opnieuw doe.

Toch alle tijd want kreeg vandaag te horen dat ik vrijdag voor het laatst mag komen werken, helaas contract niet verlengd