• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Vergelijkende test Collinite 845 vs Poorboys EX-P. Update 2 #37

Is ook in lijn met mijn bevindingen tot nu toe! EX-P die echt heel langzaam sheet en amper bead. Ik vroeg me al af of ik hem juist had opgebracht, want het leek alsof er niets van bescherming meer op zat :-b Inderdaad wat jjonkie al zegt, je zou bijna een nieuw waxlaagje erop aan gaan brengen want het lijkt er niet op te zitten.

Op een ongewassen auto en met vele regen en een paar stevige hagelbuien is dit een normaal beeld. De beading en sheeting van regen water is denk ik anders dan die van kraan water.
Mijn plan was om volgende week weer een update te doen, deze doe ik nu,als ik tijd heb,tja druk druk druk, halve wege deze week en ik hoop op regen. Kijken wat de beading en sheeting met de hollandse regen doet. Moet goed komen in dit land ;-)

@Camiel: Dat vroeg ik mezelf inderdaad af,maar kan niks bedenken eerlijk gezegt. Gepolijste en schone lak,aanbrengen,duidelijke haze bij de 845, bij de EX-P minder duidelijk,maar wel waarneembaar.845 afgenomen met de groene van monello,de EX-P met de witte. Zeer lichte druk met afnemen op de kortpolige kant van de doek.

Ja lijkt me gewoon goed, EX-P is volgend mij geen zwaar gecompliceerde sealant, gewoon aanbrengen en afnemen.

Edit: zou het misschien door het nat worden van de auto kunnen komen? Jij hebt 3 uur na afnemen gesproeid en ik heb er 2-3 uur later mee in de regen gereden.

De 845 heeft daar in iedergeval minder onder te lijden dan de EX-P. Vraag me af of het na 3 uur nog zo kwetsbaar is voor enkel schoon stromend water.

De auto gewassen en schiet mij maar lek. Het ziet er alles behalve goed uit. Beading is naatje en de producten lijken daardoor niet meer aanwezig te zijn.
De sheeting is daarin tegen onveranderd.

Wat zou er mis zijn gegaan?

testmislukt001_zps0a6198b2.webp

testmislukt002_zps04e5c6d6.webp

testmislukt003_zps961a1824.webp

Zou bij het uitbuffen het product in de doek zijn verdwenen?

Enige wat ik inderdaad kan bedenken is dat je te heftige shampoo hebt gebruikt of in een te hoog concentraat... :-/

Zo, da's inderdaad niet helemaal jofel! Zeker van de 845 had ik hier anders verwacht. Heb je de auto na het wassen gedroogd? En daarna deze foto's gemaakt? Meestal zijn de beads bij mij tijdens en direct na de wasbeurt (dus bij afspoelen) verschrikkelijk, maar als ik de auto even heb afgedroogd en de lak dus weer helemaal droog is dan krijg ik weer mooie beads te zien.

Dat het product in de doek is verdwenen geloof ik niet, ook hier zeker bij de 845 na een swipetest kan ik me dat niet voorstellen.

Lage dosering btbm. Dit kan de oorzaak niet zijn.

@GMToyota: Het uitbuffen na het hazen van de beide test producten,vorige week dus. Voor beide producten uiteraard een andere doek gebruikt zoals in de startpost al reeds aangegeven.

Producten hebben ook niet in de vrieskou gestaan afgelopen winter,deze staan altijd netjes binnenshuis.

Mijn werkwijze is altijd hetzelfde en nog niet eerder het probleem gehad wat er nu is. De 845 heeft het afgelopen winter netjes 4 maanden uitgehouden. Nu lijkt hij na 1 week weg??

Zou haast denken dat er een grapjas even met eraser of ipa is langsgeweest...

RedCat;329944 zei:
Direct na het wassen kan de beading wat minder zijn
Gewoon afdrogen en wachten op de eerste regenbui
Dit heb ik inderdaad ook vaker gelezen. (het heeft met 'verandering van de oppervlaktespanning' te maken??) . De theorie erachter weet ik helaas niet, maar ik heb er tot nu toe geen ervaring mee. Even afwachten dus.

Precies, ik heb ook altijd gehoord de eerste regenbui na een wasbeurt afwachten voor de beading. Maargoed als de lak gewoon goed droog is geweest kun je die regenbui ook zelf forceren natuurlijk :-b

De regenbui is vandaag geweest en het is teleurstellend..
Er moet iets mis zijn gegaan voor/tijdens of na het aanbrengen van de wax en sealent. Mag toch echt wel verwachten dat deze producten het zeker 3 a 4 maanden vol houden. In dit geval is het dus gewoon verdwenen.

Test ga ik opnieuw opzetten.

Heel raar, ik heb nu vandaag na de eerste regenbui sinds een week (ibrido een maand oud) ook relatief slechte beading. Zondag de auto maar weer eens wassen. Er ligt nu teveel opgedroogd stof op.