• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite 845 wax

Gerben2020

Detailing rookie
28 jan 2020
5
15
36
Polder met molens
Hoi mede forummers,

Ik had een vraagje over aan het aanbrengen van de collinite 845 wax.

Ik heb sinds kort een nieuwe (2dehandse) auto. Deze is gepoetst geleverd.

Nu wil ik mijn auto graag extra beschermen met de collinite maar moet de oude waxlaag er daarvoor weer af?

Ik heb geen idee wat ze voor een producten hebben gebruikt op mijn auto maar zo te zien zit er wel een wax laagje op.

Ik wou graag de auto eerst goed wassen met ph neutrale shampoo (natty's)

Daarna met tar remover wat teerspetters verwijderen (rijdt elke dag op een nieuw wegdek)

Auto drogen met een dilerium droogdoek.

Een laagje collinite 845 wax aanbrengen

Daarna elke 5 a 6 weken na het wassen de auto behandelen met monello acquafobia.

Is dit de juiste volgorde en kan ik de collinite over de bestaande wax laag aanbrengen?

Groet,

Gerben
 
Het hangt er een beetje vanaf welke wax er al op zit. Soms doet die Collinite 845 raar ism. met andere waxen (zweten). Maar ik zou het zeker proberen. Bijv. eerst de motorkap. En na evaluatie een keuze maken.
De volgorde zit goed, maar daar waar je teer remover gaat gebruiken zal de oorspronkelijke wax ook meer dan waarschijnlijk verdwijnen.
 
  • Leuk
Reactions: Timm en RedCat
Er zal vanuit de dealer iets als WaxOyl 100+ / DiamondBrite of zitten. Dat stelt geen kont voor en hier kan je in mijn ervaring prima overheen met je 845. ;)

Ik zou de Aquafobia iets vaker gebruiken dan om de 5-6 weken. Zeker als je regelmatig wast en/of veel de auto gebruikt.
 
  • Leuk
Reactions: WimWerf
Al wat uitgeprobeerd? Uit ervaring gebruiken poetsbedrijven buiten polijstmiddel met fillers AHEM C..Tec. Meestal goedkope wax van diezelfde niet genoemde merk gebruiken. Zelf zou ik alles strippen en Collinite 845 erop doen, dan weetje zeker dat het goed zit
 
Gewoon proberen, als het geen ellende oplevert ben je klaar
Als je rare effecten ziet kan je altijd nog de hele boel strippen