• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite 845

Frontysco

Detailing chief
6 mei 2018
98
93
36
Bemmel
Heren detailers!

Voor mijn vorige wagen, Lexus CT200H had ik de DAP900 V3 aangeschaft.
Deze heeft niet meer dan de motorkap en achterbumper gepolijst door desinteresse van mijzelf.

Mijn nieuwe auto, de Is300h heeft een zilveren lak kleur waar imperfecties slecht (gelukkig :)) op te zien zijn.
Nu heb ik al geruime tijd weinig tot geen tijd om aan de auto te besteden. Een normale was + kleien en wax lukt nog wel en vind ik ook lekker om te doen.

Ik twijfel er dus over of ik de DAP zou weg doen, alvorens wilde ik initieel eerst de wagen 1x compleet doen.
Vandaag even met de Faro wat plekken bekeken maar ik zie geen swirls? Heel af en toe wat was vegen (rechte lijnen) maar that's it.
Nu staat hij net in een verse laag colli 845. Verbergt deze de swirls ook, word ik op het verkeerde been gezet?
 
De Collinite zal toch klein beetje verdoezelen. Niet in die mate zoals een glaze maar toch.

Persoonlijk zou ik de DAP houden. Al was het maar om de wagen 1x per jaar eens goed aan te pakken. Of lokaal bij te werken.
 
Laatst bewerkt:
Dap eet geen brood toch?
Altijd makkelijk om bij de hand te hebben. Een wax zal iets verhullen tenzij er fillers in de waxformule zitten 845 zal niet veel fillers bevatten vermoed ik.
 
Hij eet inderdaad geen brood, echter vind ik het zonde dat een 200+ euro apparaat ligt te verstoffen. Ding heeft nog geen 4 uur gelopen in 1 jaar tijd.
Aan de andere kant, mocht ik eens tijd/zin hebben dan kan ik hem altijd pakken. Afin ik houd het nog even in de smiezen.

De colli verhult in ieder geval niet zo heel veel volgens jullie, blijkbaar was de vorige eigenaar ook een poetser :)
 
Haha dat zou best kunnen! In de zon zie ik ze niet, in de schaduw met de faro hoog boven me in spot mode ook niet. Op dus wat rechte waskrassen na.
 
Als je zoveel mogelijk lakdefecten zichtbaar wil krijgen met de Faro, dan kijk je allereerst 'langs' het te inspecteren oppervlak. Vervolgens hou je de Faro zo ver mogelijk van je af en richt deze zo dat via het plaatwerk je de reflectie van de lamp ziet, op deze manier zie je bijna alle defecten. Dus als je bijvoorbeeld bij het voorwiel van de auto staat, en langs de zijkant naar de achterkant van de auto kijkt, rek je je arm zo ver mogelijk naar de achterkant van de auto, en richt de bundel op het vlak halverwege je hand en je oog. Op deze manier inspecteer je dus het vlak waar je de lichtbundel op richt.