• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Collinite 885 Fleetwax niet af te nemen.

Archiebald

Detailing chief
20 jan 2012
376
85
Allen. Help!

Ik heb zojuist een polyester boot ingesmeerd met collinite 885. Dun op gesmeerd. Uur laten curen. Swipe test gedaan en sta nu uit te poetsen.

dit is echter onbegonnen werk. Ik krijg het er niet af en het laat dus een vreselijke waas achter.

meet een beetje quick detailer gaat het er uit eindelijk wel af. Maar ik ga uren bezig zijn op deze manier.

is er een andere optie en wat heb ik fout gedaan?!

je kan als andere optie polijsten.... maar dan ben je alles kwijt...

je hebt het zoizo veeeeeel te lang laten curen (curen duurt normaal tussen de 5 en 10 min)

Hoewel ik deze wax niet ken denk ik dat een uur curen wel erg lang is. Zelfs op koudere en/vochtige dagen.

Heb je pas na een uur een swipetest gedaan?
Daar moet je al na 5 minuten mee beginnen en voor die test slechts eerst een klein deel in de wax zetten.
En van daaruit dan bepalen hoever je vooruit kan werken.

Je zal onderhand wel klaar zijn, maar ik zou er gewoon de hogedrukreiniger op zetten en de boot nogmaals op de juiste wijze in de wax zetten.

Apply THIN coat of wax with applicator pad to CLEAN section no larger than 2X2 ft at a time. When wax begins to dry (light, hazy residue will appear on surface), remove with dry microfiber towel or cotton cloth. If surface is soiled with stains/dirt/oxidation, first use Collinite’s No. 920 Fiberglass Boat Cleaner. See TECH SHEET for additional application tips and instructions.

Als je over een DAP beschikt kan je een doek over de pad vouwen ( ff opzoeken hoe want het kan wel degelijk ) en de wax MACHINAAL afnemen....:ja
Er zijn filmpjes van te vinden van Adams' oa .

Dat heb ik niet eerder gelezen of gehoord grandscenicman. Wel heb ik van die "bonnets" van microvezel gezien die je over je pad zou kunnen doen om af te nemen. Heb je deze techniek zelf al eens toegepast?

Allen,

sorry voor de late reactie...

Ik heb GSM z'n advies uiteindelijk zelf uitgevonden en in uitvoering gebracht. Dat werkte op de grote/vlakke delen. De rest met spierkracht gedaan.... Uit eindelijk zo'n 3u bezig geweest. Maar door schade en schande leert men, vraag me niet waarom ik het zo lang heb laten zitten. Ik zou het niet weten :s