• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

combinatie Poorboy’s Black Hole en Natty’s Blue of Black Hole en World EXP Pure Sealant

surfingjohn

Detailing addict
15 sep 2011
64
55
Ik ben in het bezit van een metallic zwarte Focus en aangezien mijn Meguiar's Gold Glass Liqiud Wax bijna op is, wil ik wel eens wat anders uitproberen.

Tot nu toe was de volgorde:

afspoelen
wassen (2 emmers)
kleien
waxen

ik wil dus nu als het nut heeft een tussenstap maken na het kleien, graag jullie advies over de onderstaande combinaties

combinatie Poorboy’s Black Hole en Natty’s Blue of
combinatie Poorboy's Black Hole en World EXP Pure Sealant

welke combinatie is gemakkelijk in de verwerking en heeft de beste standtijd?

Allebei de combinaties is goed.

Alle producten van PB zijn zeer gemakkelijk qua gebruik en verwerking.

Je kan eens gek doen, de EX-P aftoppen met de Natty's Blue.

Zo combineer je een lange standtijd (wax Natty's) met een diepe glans (EX-P)

Dat is dus zo'n beetje wat ik afgelopen zaterdag heb gedaan op de auto van mijn vriendin.

- hogedruk wassen
- hand wassen
- kleien
- wassen
- PB Polish (de niet schurende)
- PB EXP pure sealant
- PB Natty's Blue paste wax.

Er was echt in geen 10 jaar wat aan de lak gedaan, de auto springt er echt ineens uit. Het is een kleine blauwe suzuki alto van 1999, volgens mij geen blanke laklaag want hij gaf behoorlijk blauw af.... De buren vroegen echt meteen: "zeg kan jij eens kijken naar mijn auto" Ik zei: "ik zal wel een lijstje maken van gebruikte spullen en waar je het kan bestellen" whahahaha

Maar die glans... 8-())

nicknameless zei:
Allebei de combinaties is goed.

Alle producten van PB zijn zeer gemakkelijk qua gebruik en verwerking.

Je kan eens gek doen, de EX-P aftoppen met de Natty's Blue.

Zo combineer je een lange standtijd (wax Natty's) met een diepe glans (EX-P)

Ik gok dat je het net andersom bedoelt, lange standtijd (EX-P) met een diepe glans (wax Natty's)

of ik snap het even niet meer :lol

zo fanatiek ben ik nu ook weer niet, 1 tussenstap is voorlopig voldoende voor mij, zit ook met weinig tijd, dus de ideale combinatie is?
moet ook even kijken naar de financiën, voor je het weet loopt het met deze hobby gierend uit de hand, wel leuk dat jullie met deze tips komen.

@martijn13: klopt en dat was ook niet correct. Vandaar dat ik even rectificeerde omdat jij even confucius was ;)

surfingjohn zei:
zo fanatiek ben ik nu ook weer niet, 1 tussenstap is voorlopig voldoende voor mij, zit ook met weinig tijd, dus de ideale combinatie is?
moet ook even kijken naar de financiën, voor je het weet loopt het met deze hobby gierend uit de hand, wel leuk dat jullie met deze tips komen.

Met dit gegeven zou ik zeggen Black hole dan EX-P erop (natty's laten zitten)
Dan heb je voor langere tijd bescherming van de lak als met alleen Black hole en natty's

Zelf top ik de auto eigenlijk nooit af. Ik gebruik vrij vaak de combi van BH met de EXP, mijns inziens een prima glans en bescherming! Zelf had ik wel moeite om de EXP handmatig aan te brengen, omdat ik dit al snel iets te dik deed. Hierdoor zag ik de wax niet hazen en pas na een uurtje of twaalf zag ik wat ik nog niet had uitgepoetst. (Heel dun aanbrengen dus!) Nu breng ik dit machinaal aan en dit is werkelijk waar fantastisch, even een uurtje laten staan en je veegt de wax er zonder enige moeite af! Heb met een 473ml flesje al meer dan 20 auto's gedaan en het flesje is nog lang niet leeg (meer dan een derde vol).

helemaal duidelijk, bedankt iedereen

wordt dus de combinatie Black hole en EX-P

denk dat ik de Poorboys World Sample Kit #6 - '4-Step ga bestellen, sta toch niet iedere maand te poetsen en dan kan ik voorlopig weer even vooruit, ben alleen benieuwd of ik met de Professional Polish de kleine krasjes kan verwijderen.

maar als dat niet het geval is heb ik nog 4 sample kits staan ((Ultra Cut Compound, Meguiar's Swirl-X en Ultimate Compound en een Smartwax All-in-One) alhoewel als de buurmannen iedere keer komen vragen om wat krasjes te verwijderen, moet ik of geld vragen of ze stimuleren om het zelf te doen hahahaha.