• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Combinatie

bejabo

Detailing addict
24 jan 2009
174
62
63
Hallo

Wil mijn auto als volgt doen:
1 - Foamen
2 - Wassen
3 - Kleien(is een paarweek geleden gebeurt)
4 - Oranje pad met SSR 2.5
5 - Witte pad met SSR 2.5
6 - Witte pad met SSR 1
7 - Zwarte pad met Black Hole
7 - Dan EX met de hand.
8 - Dodo Juice Blue Velvet
9 - Dodo Juice Purple Haze soft wax

Vraag is nu kan ik i.p.v. Poorboy's EX, ook de Lime Prime pre-wax cleanser gebruiken van Dodo Juice

Ben:-"
 
De Lime prime is een cleaner/glaze en dan meer vergelijkbaar met de black hole. De EX is een sealant en daarmee ter bescherming.
 
Heb zo m'n twijfels over de BH gebruiken vòòr de Lime Prime. Omdat er in allebei een cleaner zit, zouden ze mekaar niet een beetje in de weg zitten?
 
Sterker nog. Het is zinloos. De Lime Prime zal de BH verwijderen als je het er voor aanbrengt. De Lime Prime is ook voedend en dus prima voor na het polijsten. Daarna de wax aanbrengen. Kies je voor Black Hole na het polijsten dan kan de EX-P prima en ook de genoemde waxen zullen wel werken. Ook mijn keuze zou de Dodo combi zijn.
 
Rubba zei:
:cool: Scheelt je ook nog eens een uur in tijd :ja


Precies, en dat uur kun je dan gebruiken om het kleien eventjes te herhalen. Geen overbodige luxe na een aantal weken. Heb je de laatste tijd gemerkt wat er allemaal uit de lucht op je auto dwarrelt.

Ik heb kortgeleden mijn splinternieuwe auto 3 dagen achter elkaar onderworpen aan een klei en wasbeurt. Of dat zin heeft:

JAZEKER

Zeker als je met een milde klei werkt. Je auto is natuurlijk schoon na 1 keer kleien. Maar ik heb letterlijk gemerkt dat je auto schoner wordt als je het kleien herhaalt. De lak wordt steeds gladder en "vlakker"......

Bovendien zie je gemakkelijker wat er allemaal te polijsten valt. Je haalt het vuil uit de krasjes weg, waardoor je de krasjes beter ziet.

Ik heb inmiddels van Dibbuz & Stimpy & B.K. mogen leren dat het echte werk in de voorbereiding zit. Ook na het polishen. Gewoon lekker wassen.

Je zit continue met vette vingers, je kleding en van alles tegen die lak aan. Je moet, voor de gein, de staat van je voorruit eens goed bekijken. Ongeveer 1 uur na het wassen zie je alweer zooi op je voorruit zitten.

Die zooi ligt net zo gemakkelijk op je lak en auto. Succes jongen.