• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

concours wax?

nick22

Detailing rookie
16 mei 2008
561
0
Kan iemand me vertellen wat de grote verschillen zijn tussen bijvoorbeeld dodo of een zogenaamde concours wax.

wat is de extra,s van een concours wax?

hoe is de houdbaarheid?

welke concours wax is een van de betere (prijs kwaliteit)?
 
Wat ik er van weet, is dat een concours wax, zoals de naam al zegt, voor concoursen/shows is. Bij deze waxen gaat het om het uiterlijk, dus glans en diepte. Maar de "houdbaarheid" is stukken minder dan bij een normale wax.
 
hmmz

Dan zou je dus eigenlijk beter een normale kwaliteits wax uit een hogere prijs klasse kunnen nemen, voor dezelfde resultaten met een langere houdbaarheid.

voor een niet showcar dan...
 
Inderdaad, een concourswax is meer voor de looks, niet voor de duurzaamheid (er zullen best uitzonderingen zijn, maar welke weet ik niet)
 
Chemical Guys 50/50 is ook een concours wax ,maar deze heeft een heeeele goede duurzaamheid!

Een van de betere waxen die ik tot nog toe heb gebruikt!
 
onzin dat concourswax niet lang zal houden; dat hangt van heel veel factoren af (kwaliteit ondergrond, kwaliteit wax, weersomstandigheden, rijcondities, hoe vaak wassen, etc).

Een beetje wax die als 'concours' staat omschreven zal in de meeste gevallen wel een week of 4-8 volhouden in volle glorie.
Ik heb ook Pete's 53 en die staat bekend als een soort 'concourswax' (issie eigenlijk niet vind ik), en bij normaal gebruik en in 2 lagen zal deze ongeveer 7-8 weken houden. Een topkwaliteit concours (dure segment) kan in veel gevallen nog langer houden.

een 'duurzame' wax geldt hetzelfde voor qua kwaliteit/etc, en zal in de meeste gevallen (uitzonderingen zoals swissvax shield, collinite 915, etc tel ik niet mee) ca. 6-12 weken mooi blijven.
 
stimpy68 zei:
Inderdaad, een concourswax is meer voor de looks, niet voor de duurzaamheid (er zullen best uitzonderingen zijn, maar welke weet ik niet)

Heb inmiddels de Concours van Zymöl er zeker 4 maand op zitten en de glans en bescherming is er nog steeds. En ik was mijn auto's niet wekelijks en maak veel kilometers.
 
B.K. zei:
1 Laag Gerbrand..?
Wel indrukwekkend dan..:)^

Idd slechts 1 laag wax aangebracht. Ik was mijn auto's circa 1 keer per 2/3 week. De ene auto gemiddeld 2000 km per weeek. De andere gemiddeld 400 km per week. De auto's staan dag en nacht buiten onder de bomen. Ze zijn nog zo glad als een spiegeltje. Alle vuil wat er op de auto zit kan ik met de hand eraf halen. Het hecht gewoonweg niet aan de lak.

En Stimpy, ik mag het ook verwachten van € 255,- en ben ook zeker onder de indruk ervan.