• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Consono stelt zich voor

Consono

Detailing rookie
18 sep 2023
11
15
Hallo allemaal,

Mijn naam is Arno van Lochem en ben woonachtig in het Twentse Oldenzaal, kort aan de Duitse grens.
Sinds jaar en dag fanatiek motorrijder, diverse motoren gehad waaronder een Honda VT700 uit 1985 en een VT1100 uit 1998. Daarna de overstap gemaakt naar een allroad, een Suzuki VStrom DL1000 uit 2007, die na 3 jaar opgevolgd werd door een Triumph Tiger Explorer uit 2015. Deze heb ik geïmporteerd uit Duitsland in 2018. De motor zag er niet uit. Bijna een jaar in een schuur gestaan omdat de eigenaar was overleden, zijn vrouw wilde de motor eerst niet verkopen omdat ze er wellicht zelf op wilde gaan rijden, maar heeft uiteindelijk toch besloten het ding te verkopen. Het nadeel was dat de motor ook in de winter gebruikt was, en dat was wel te zien. Na een aantal dagen poetsen was ik best tevreden over het resultaat.
20190702_214929.jpg


Vorige week heb ik deze motor ingeruild op een Triumph Tiger 1200 Rally Pro uit 2022, ééntje met slechts 3270 kilometer op de teller. De motor was net binnen toen ik 'm voor het eerst zag, hij zag er dan ook best 'vies' uit. De verkoper verzekerde me dat de motor in nieuwstaat afgeleverd zou worden. En ik moet hem nageven, dat gebeurde ook!

RallyPro - kopie.jpg


De oude motor hebben ze inmiddels onder handen genomen. Ik dacht dat ik 'm mooi gekregen had, maar zij wisten er een nog beter resultaat mee te halen! Potdomme, ook die lijkt wel nieuw, ondanks z'n 71000 kilometer.

In mijn zoektocht hoe ik de nieuwe motor zo mooi kan houden ben ik hier terecht gekomen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Graag zou ik door regelmatig wassen/poetsen de motor houden zoals 'ie nu is. Zoals je wellicht kunt zien zijn de tank, velgen en snavel mat gespoten, waarbij de tank is voorzien van stickers. De metaaldelen (frame/cardan/voetsteunen en grepen rondom achterzadel) zijn mat. Verder kunststof rondom het stuur evenals het voorspatbord. De witte panelen voorzien van 'Triumph' zijn de enige twee panelen die hoogglans gespoten zijn. En dan natuurlijk het matte blok met al z'n hoeken en gaten....

Hoe ga ik dit nu het beste aanpakken om de boel mooi schoon en netjes te houden? Het mooiste is natuurlijk een shampoo die op alle delen gebruikt kan worden. Zou dat bijvoorbeeld de Monello Lavare Shampoo kunnen zijn?
En voor het blok/frame met al z'n moeilijk bereikbare plekken? Inspuiten en met een detailkwast aan de gang? Maar waar spuit je mee in? :confused:

Jullie zien, ik ben een beetje het spoor bijster, zal ook grotendeels komen omdat ik nieuw ben in deze materie. Alle advies is welkom, waarvoor mijn hartelijke dank alvast!
 
Laatst bewerkt:
Welkom op het forum! :D

Je hebt al een leuke verzameling fietsen gehad.

- Een shampoo zonder toevoeging (zonder wax of andere poespas) kan je voor de gehele fiets gebruiken. Dus ook de motor, matte delen en dergelijke.
(Populaire shampoo: Dodo Juice - Born to be Mild)

- Voor de matte onderdelen is er een hele reeks aan ''mat en wraps'' producten.

- Persoonlijk zou ik qua bescherming kiezen voor iets wat alle hoeken en gaatjes kan bereiken. Mijn favoriete bescherming is dan een foamshampoo die je opspuit middels een hogedrukreiniger + foamlans. (Bathe+) Hiermee foam je letterlijk alles in en spuit het dan meteen weer af. Alles wat je hebt ingefoamed heeft nu een beschermlaagje wat makkelijk enkele weken tot zelfs maanden blijf werken.
 
  • Leuk
Reactions: Consono
Mijn reactie heeft even op zich laten wachten ivm een reisje naar IJsland, maar allen hartelijk dank voor het warme welkom!
Vragen ove het schoonhouden van de motor kan ik m.i. beter stellen in een apart topic, het hoort immers niet in het voorstel-gedeelte thuis. :)
@Quantoxx: Dank voor de tips, ik ga er eens mee bezig!
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx