Deze keer een wagen die ERG hoog op mijn persoonlijke wensenlijstje staat:
Mini Cooper S met Works package!
Werkelijk waar een bommetje op wielen!
Stukje leuker nog dan de "standaard" Cooper S, harder onderstel, andere kompressor en een flinke interieur upgrade!
Anyways...
Uiteraard begonnen met rondje APC, velgenreiniger, degreaser en Magifoam.
Voor wie twijfelt aan het nu van een PRE-wash/foambeurt:
Wagen gewassen met 2 emmers+GG, 2 meg's washmitts en WG Autobathe, daarna naar binnen voor een kleibeurtje.
Ditmaal gekozen voor PB S&W en de rode Zaino clay.
Onderstaand een picje, na een kwart van het dak!
Redelijk wat vervuiling dus, dit bleek ook aan de onderkant van de spoiler, de gehele achterkant en de onderste helft van de deuren.
Na het kleien op naar een aantal testspots...
Helaas bleek het een redelijk zachte lak te zijn, na finishen met M205 op lichtgroen met de DAP het volgende resultaat:
Micro-marring!
Uiteindelijk gekozen voor een one-step-polish aanpak (ook vanwege de tijdsdruk, wagen was om 11u binnen, moest om 19u weer terug in de garage staan).
Uitgekomen op Wolfgang Total Swirl Remover op wit met de DAP500.
Gemiddeld zo'n 75-85% correctie, dit was ongeveer het maximaal haalbare op dit moment.
Plaatjes bij de praatjes:
A-stijl vóór:
Zelfde stijl ná:
Deur gedaan, achterscherm niet...
Hier een foto met TE zware lakschade, met de algehele lakstaat goed vertegenwoordigd op de rest van de pic:
De wagen een IPA wipedown gegeven, om vervolgens over te gaan op de Wolfgang Prewax Paintwork Polish Enhancer, aangebracht met de DAP500 op rood.
Dit gaf het volgende resultaat:
Daarna de wagen voorzien van 2 lagen Dodo Juice Blue Velvet.
Het dak, de spoiler en de spiegels zijn wit van kleur, dus deze voorzien van de Zaino Z8 Grande Finale Spray Sealant, ook in 2 lagen.
Onder de motorkap alleen aan de slag geweest met een doekje en APC, enkele impressie-pics:
Banden gedressed met Mothers Reflections, ramen met PB Spray & Wipe, trims met PB Trim Restorer, uitlaat-tips met Mothers Mag & Alu...
Dit gaf het volgende eindresultaat:
Bedankt voor het lezen, tot de volgende!
Mini Cooper S met Works package!
Werkelijk waar een bommetje op wielen!
Stukje leuker nog dan de "standaard" Cooper S, harder onderstel, andere kompressor en een flinke interieur upgrade!
Anyways...
Uiteraard begonnen met rondje APC, velgenreiniger, degreaser en Magifoam.
Voor wie twijfelt aan het nu van een PRE-wash/foambeurt:
Wagen gewassen met 2 emmers+GG, 2 meg's washmitts en WG Autobathe, daarna naar binnen voor een kleibeurtje.
Ditmaal gekozen voor PB S&W en de rode Zaino clay.
Onderstaand een picje, na een kwart van het dak!
Redelijk wat vervuiling dus, dit bleek ook aan de onderkant van de spoiler, de gehele achterkant en de onderste helft van de deuren.
Na het kleien op naar een aantal testspots...
Helaas bleek het een redelijk zachte lak te zijn, na finishen met M205 op lichtgroen met de DAP het volgende resultaat:
Micro-marring!
Uiteindelijk gekozen voor een one-step-polish aanpak (ook vanwege de tijdsdruk, wagen was om 11u binnen, moest om 19u weer terug in de garage staan).
Uitgekomen op Wolfgang Total Swirl Remover op wit met de DAP500.
Gemiddeld zo'n 75-85% correctie, dit was ongeveer het maximaal haalbare op dit moment.
Plaatjes bij de praatjes:
A-stijl vóór:
Zelfde stijl ná:
Deur gedaan, achterscherm niet...
Hier een foto met TE zware lakschade, met de algehele lakstaat goed vertegenwoordigd op de rest van de pic:
De wagen een IPA wipedown gegeven, om vervolgens over te gaan op de Wolfgang Prewax Paintwork Polish Enhancer, aangebracht met de DAP500 op rood.
Dit gaf het volgende resultaat:
Daarna de wagen voorzien van 2 lagen Dodo Juice Blue Velvet.
Het dak, de spoiler en de spiegels zijn wit van kleur, dus deze voorzien van de Zaino Z8 Grande Finale Spray Sealant, ook in 2 lagen.
Onder de motorkap alleen aan de slag geweest met een doekje en APC, enkele impressie-pics:
Banden gedressed met Mothers Reflections, ramen met PB Spray & Wipe, trims met PB Trim Restorer, uitlaat-tips met Mothers Mag & Alu...
Dit gaf het volgende eindresultaat:
Bedankt voor het lezen, tot de volgende!