• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

corrosie onder Cquartz gepolijste velgen?

Stepposs

Detailing rookie
20 feb 2012
56
0
Ik ben bezig met het opnieuw polijsten van de randen van mijn velgen,
ik breng expres niet opnieuw blanke lak aan, aangezien hieronder corrosie kan ontstaan (door steenslag een open verbinding met zuurstof) met als gevolg dat ik de velgen weer helemaal opnieuw kan doen, terwijl dit zonder blanke lak een kwestie is van de laatste stap herhalen en ze zijn weer helemaal netjes.

Nou zat ik als alternatief voor een goede bescherming te denken aan één of twee lagen cquartz, maar ik heb hier op het forum wel eens een "stukje" gedroogde cquartz gezien en dit leek een soort glas, net als blanke lak dus.

Creëer ik nu niet weer hetzelfde probleem als ik met de blanke lak heb en kan ik dus beter gewoon 2/3 lagen pb wheelsealant aanbrengen?
wheelsealant kan ik namelijk redelijk eenvoudig weer verwijderen en Cquartz niet dacht ik.

Ook CQuartz laat zich met een polijstbeurt verwijderen, dus geen angst
Qua structuur verwacht ik dat het dichter is dan lak, dus ook dat moet goed gaan

Het is alleen ook een stuk dunner dan lak een C.Quartz laag is tot 3 micron dik. Het kan wel, maar ik durf niet te zeggen of de oplossing duurzaam genoeg is.

Danku voor jullie reactie

Tim het is ook niet zo dat ik het als een soort van blanke lak wil gebruiken, meer als iets dat duurzamer is dan een sealant,
Ik heb trouwens nooit geweten dat het +-3 micron dik was, weer iets geleerd:jippie

Stepposs, hoe loopt het verhaal verder? Ikzelf zit met exact hetzelfde probleem.
Mooi gepolijst aluminium dat wat meer bescherming wil dan een velgenwax.

edit; en hecht Cquartz ook gewoon aan blank (gepolijst) aluminium?

Zorgt dat er dan ook voor dat de randen minder snel corroderen(vaal/vlekjes/etc)?

Want ik heb nogal snel last van mijn RVS gepolijste randen die snel "vaal" worden. Wat overigens met Meg's metal polish er zo weer af is.