• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Corsa B kunstof randen spuiten

Loots

Detailing rookie
15 mrt 2015
18
0
Hallo Allemaal,

Ik ben van plan om de kunstof randen van mijn Opel Corsa B matzwart te gaan spuiten aangezien er veel kleur veschil in zit.
Nu ik heb alleen paar vragen hier over en hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen.

conv_1928.webp

(hierbij even een foto van internet afgetrokken waar ook bij deze auto veel kleur verschil te zien is bij de kunstof rand.)

Ik heb gehoord dat aan de zijkanten ( boven het wiel ) pinnetjes zitten, en als je dat eraf wilt halen 9 van de 10x de pinnetjes afbreken. Ik ben dus van plan om 4 nieuwe te halen, kost volgens mij 17 euro voor alle 4.
Geldt dit ook voor de voor en achter kant? Anders zou ik die ook nieuw moeten bestellen, of eventueel alles afplakken en de voor en achter kunstofrand spuiten.
En hoe worden deze voor en achter kunstof delen genoemd? als ik nieuwe moet bestellen.

Ik hoop dat jullie mij hiermee verder kunnen helpen, alvast bedankt.

mvg,
Loots

Bijlagen

• conv_1927.webp
    conv_1927.webp
    283,3 KB · Weergaven: 179
Dit alles over de bevestiging ervan kan de dealer jou alles vertellen. Maar snap niet waarom je ze gaat spuiten. Er was hier een topic waar een hitte föhn werd gebruikt. Dit werkt erg goed omdat een wit wat je ziet gewoon micro barstjes zijn. Als je dit zou doen en daarna na behandelt met een Gyeon trim coating zijn ze mooier als nieuw.

Zou zeker niks gaan demonteren, kans dat de boel afbreekt is groot.

Gewoon met ''spul'' insmeren, word het echt weer mooi donker.
er is genoeg keurze om kunststof weer donker te maken.

Ik heb in het verleden bij mijn toenmalige Volvo V70XC (veel plastic) al deze dele voorzien van drie laagjes plastidip na grondig ontvet te hebben...ik ken de huidige eigenaar en na 4 jaar zit dit er nog steeds goed op, blijft ook mooi zwart...anders zou ik idd ook eerst er iets op smeren, is makkelijker bij te houden, ruw kunststof spuiten valt niet mee...

Ik heb het laatst met polytrol gedaan en werkt perfect. Het is niet duur en je doet er erg lang mee. En blijft naar mijn mening vele malen langer mooi dan alle andere smeersels.