• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Corsa heeft DAP-doop gekregen

DKBM

Detailing guru
14 jun 2008
2.144
133
46
Sassenheim
Vandaag was het dan eindelijk zover: zowel de DAP als ook tijd gelijktijdig aanwezig en de Corsa in bad gedaan. Drie weken geleden had ik hem ook gewassen, maar ondanks slechts een paar honderd kilometer was de auto echt baggervies geworden. Maar bij het wakker worden kwam de domper: mist, die ook nog eens een tijd bleef hangen. Aangezien ik hardnekkig was als de mist, gewoon de spullen gepakt en aan de slag gegaan.

Het slachtoffer: m'n eigen metallic zwarte Opel Corsa (half jaar oud)
De middelen:
- wassen met PB SS&S, 2 washmitts: the Bone en de PB washmitt en de waffel weave drying towel
- wielkasten met PB APC, een oude wasborstel en spons. Was wel lastig aangezien de ruimte tussen de wielkastrand en de band niet echt groot was. Binnenkort maar weer eens shoppen :rules
- kleien niet gedaan, had ik de laatste keer al gedaan
- polishen met SSR1 op witte pad, SSR 2.5 op witte pad (zeer lokaal als test) en Professional Polish met witte en zwarte pad
- Black Hole met zwarte pad
- EX-P met rode pad
- Natty's met rode handpads (idd meervoud: ik kreeg het voor elkaar om 2 keer een pad te laten vallen, gelukkig was de tweede keer niet erg). En die geur hè :party
- ramen met NXT Glass Cleaner
- trims met trim restorer
- banden met bold n' bright
Ik had geen tijd meer voor het interieur. Stofzuigen en de Natural Look komen morgen aan de beurt.

Verder was het een mooie gelegenheid om de Brinkmann te testen. Ik was lekker aan het experimenteren met de DAP op verschillende snelheden, de verschillende pads en producten, maar vodn het lastig om verschil op te merken. En het ergste: er zitten echt heel fijne krasjes in de lak (alleen te zien met de lamp) die ik maar niet wegkreeg ]-0 Ik heb getracht een foto te maken, maar daar was het nauwelijks op zichtbaar.

Over de DAP ben ik zeer tevreden. Lekker trillingsarm. Daarnaast gebruikte ik minder product en bracht het ook nog eens gelijkmatiger aan dan handmatig. Alleen had ik soms wat ruzie met het snoer. Om problemen te voorkomen, had ik het snoer wel over m'n schouder hangen. En uiteraard heb ik de beginnersfout gemaakt door (per ongeluk) de DAP aan te zetten met alle product nog vers op de pad, met als resultaat dat niet alleen de auto onde SSR zat ....:schaam Ik moet nog verder experimenteren met de snelheden, de EX-P is voor mij echter duidelijk: stand 1. Ik heb stand 2 ook geprobeerd, maar daamee poetste ik al direct de EX-P uit. Als iemand nog tips heeft, dan hoor ik het graag.

Voor de gein heb ik geprobeerd de kalkstrepen op de achterruit weg te halen met Prof Polish op een witte pad. Dit heeft echter niet geholpen.

Dan nu wat foto's al zijn die van bar slechte kwaliteit. Mijn excuses alvast. Ik had de camera van vrouwlief :love gepakt, maar volgens mij stond ie op de verkeerde instellingen. Bij het uploaden van de foto's zag ik pas hoe slecht ze waren. En gelukkig hielp het weer ook niet echt mee .....

De auto vooraf in de mist omstreeks 10 uur
DSCN2699.webp

Nu gewassen en in DAP-kleuren
DSCN2702.webp

En het einderesultaat rond half vijf (er dreef een grote grijze wolk boven Alblasserdam)
DSCN2705.webp

Hey Martin, het Opeltje staat in ieder geval weer mooi te glimmen man! En je bent natuurlijk veel te druk in de weer geweest om meer foto's te maken he?! :-p

Voor wat betreft de EX-P, gewoon met het handje aanbrengen en niet met de machine.

Heb je de Prof Polish trouwens 2 keer gedaan? Één keer op wit en één keer op zwart??

ik heb nog meer foto's maar die zijn nog slechter :-b

Waarom de EX-P handmatig aanbrengen en niet machinaal? Ben wel benieuwd!

Mbt de prof polish: die heb ik idd zowel met wit als zwart gedaan. Ik ben met de lichtste combi (dus zwarte pad) begonnen om te zien wat voor resultaat het had. Maar de Corsa heeft echt knetterharde lak, dus veel verschil heb ik niet gezien. Al kan dat ook door mijn onervarenheid komen :-d

Zo..dat is weer een heel verschil. :-)^ Je ziet wel waar je het voor doet.
Maar ik zie op het moment zoveel smerige auto's rondrijden door het weer van de afgelopen weken. Vanmorgen stond er zelfs een file voor de krasstraat.:-&
En nu maar hopen op droge wegen tijdens de komende weken.

Hej Martin,

Net resultaat.. Nu je banden nog even in de banden gel en dan is ie weer helemaal zwart!
Mooi werk.. ik hoop in de toekomst zelf ook te kunnen gaan dappen....

Groeten,
Peter

@ Tim; er schiet mij ineens te binnen of het woord DAP niet kunnen aanbieden voor de dikke van dale!
ik, dap
jij, dapt
wij, dappen
wij hebben, gedapt
ik, dapte gisteren mijn auto
wij, dapten gisteren onze auto's....

8d

@Peter,
bedankt. Het is op de laatste foto slecht te zien, maar de banden staan in de B&B.
Vreemd genoeg lijkt de auto altid zwarter (als geheel) als ook de banden zijn gedaan. Wat kleur al niet kan doen.