Vandaag was het dan eindelijk zover: zowel de DAP als ook tijd gelijktijdig aanwezig en de Corsa in bad gedaan. Drie weken geleden had ik hem ook gewassen, maar ondanks slechts een paar honderd kilometer was de auto echt baggervies geworden. Maar bij het wakker worden kwam de domper: mist, die ook nog eens een tijd bleef hangen. Aangezien ik hardnekkig was als de mist, gewoon de spullen gepakt en aan de slag gegaan.
Het slachtoffer: m'n eigen metallic zwarte Opel Corsa (half jaar oud)
De middelen:
- wassen met PB SS&S, 2 washmitts: the Bone en de PB washmitt en de waffel weave drying towel
- wielkasten met PB APC, een oude wasborstel en spons. Was wel lastig aangezien de ruimte tussen de wielkastrand en de band niet echt groot was. Binnenkort maar weer eens shoppen :rules
- kleien niet gedaan, had ik de laatste keer al gedaan
- polishen met SSR1 op witte pad, SSR 2.5 op witte pad (zeer lokaal als test) en Professional Polish met witte en zwarte pad
- Black Hole met zwarte pad
- EX-P met rode pad
- Natty's met rode handpads (idd meervoud: ik kreeg het voor elkaar om 2 keer een pad te laten vallen, gelukkig was de tweede keer niet erg). En die geur hè
- ramen met NXT Glass Cleaner
- trims met trim restorer
- banden met bold n' bright
Ik had geen tijd meer voor het interieur. Stofzuigen en de Natural Look komen morgen aan de beurt.
Verder was het een mooie gelegenheid om de Brinkmann te testen. Ik was lekker aan het experimenteren met de DAP op verschillende snelheden, de verschillende pads en producten, maar vodn het lastig om verschil op te merken. En het ergste: er zitten echt heel fijne krasjes in de lak (alleen te zien met de lamp) die ik maar niet wegkreeg ]-0 Ik heb getracht een foto te maken, maar daar was het nauwelijks op zichtbaar.
Over de DAP ben ik zeer tevreden. Lekker trillingsarm. Daarnaast gebruikte ik minder product en bracht het ook nog eens gelijkmatiger aan dan handmatig. Alleen had ik soms wat ruzie met het snoer. Om problemen te voorkomen, had ik het snoer wel over m'n schouder hangen. En uiteraard heb ik de beginnersfout gemaakt door (per ongeluk) de DAP aan te zetten met alle product nog vers op de pad, met als resultaat dat niet alleen de auto onde SSR zat ....:schaam Ik moet nog verder experimenteren met de snelheden, de EX-P is voor mij echter duidelijk: stand 1. Ik heb stand 2 ook geprobeerd, maar daamee poetste ik al direct de EX-P uit. Als iemand nog tips heeft, dan hoor ik het graag.
Voor de gein heb ik geprobeerd de kalkstrepen op de achterruit weg te halen met Prof Polish op een witte pad. Dit heeft echter niet geholpen.
Dan nu wat foto's al zijn die van bar slechte kwaliteit. Mijn excuses alvast. Ik had de camera van vrouwlief gepakt, maar volgens mij stond ie op de verkeerde instellingen. Bij het uploaden van de foto's zag ik pas hoe slecht ze waren. En gelukkig hielp het weer ook niet echt mee .....
De auto vooraf in de mist omstreeks 10 uur
Nu gewassen en in DAP-kleuren
En het einderesultaat rond half vijf (er dreef een grote grijze wolk boven Alblasserdam)
Het slachtoffer: m'n eigen metallic zwarte Opel Corsa (half jaar oud)
De middelen:
- wassen met PB SS&S, 2 washmitts: the Bone en de PB washmitt en de waffel weave drying towel
- wielkasten met PB APC, een oude wasborstel en spons. Was wel lastig aangezien de ruimte tussen de wielkastrand en de band niet echt groot was. Binnenkort maar weer eens shoppen :rules
- kleien niet gedaan, had ik de laatste keer al gedaan
- polishen met SSR1 op witte pad, SSR 2.5 op witte pad (zeer lokaal als test) en Professional Polish met witte en zwarte pad
- Black Hole met zwarte pad
- EX-P met rode pad
- Natty's met rode handpads (idd meervoud: ik kreeg het voor elkaar om 2 keer een pad te laten vallen, gelukkig was de tweede keer niet erg). En die geur hè
- ramen met NXT Glass Cleaner
- trims met trim restorer
- banden met bold n' bright
Ik had geen tijd meer voor het interieur. Stofzuigen en de Natural Look komen morgen aan de beurt.
Verder was het een mooie gelegenheid om de Brinkmann te testen. Ik was lekker aan het experimenteren met de DAP op verschillende snelheden, de verschillende pads en producten, maar vodn het lastig om verschil op te merken. En het ergste: er zitten echt heel fijne krasjes in de lak (alleen te zien met de lamp) die ik maar niet wegkreeg ]-0 Ik heb getracht een foto te maken, maar daar was het nauwelijks op zichtbaar.
Over de DAP ben ik zeer tevreden. Lekker trillingsarm. Daarnaast gebruikte ik minder product en bracht het ook nog eens gelijkmatiger aan dan handmatig. Alleen had ik soms wat ruzie met het snoer. Om problemen te voorkomen, had ik het snoer wel over m'n schouder hangen. En uiteraard heb ik de beginnersfout gemaakt door (per ongeluk) de DAP aan te zetten met alle product nog vers op de pad, met als resultaat dat niet alleen de auto onde SSR zat ....:schaam Ik moet nog verder experimenteren met de snelheden, de EX-P is voor mij echter duidelijk: stand 1. Ik heb stand 2 ook geprobeerd, maar daamee poetste ik al direct de EX-P uit. Als iemand nog tips heeft, dan hoor ik het graag.
Voor de gein heb ik geprobeerd de kalkstrepen op de achterruit weg te halen met Prof Polish op een witte pad. Dit heeft echter niet geholpen.
Dan nu wat foto's al zijn die van bar slechte kwaliteit. Mijn excuses alvast. Ik had de camera van vrouwlief gepakt, maar volgens mij stond ie op de verkeerde instellingen. Bij het uploaden van de foto's zag ik pas hoe slecht ze waren. En gelukkig hielp het weer ook niet echt mee .....
De auto vooraf in de mist omstreeks 10 uur
Nu gewassen en in DAP-kleuren
En het einderesultaat rond half vijf (er dreef een grote grijze wolk boven Alblasserdam)