• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Corsa opc arden bleu polijsten

Nicky

Detailing guru
1 jun 2013
67
113
41
Hoi ik heb een corsa opc die ik voor de eerste keer wil gaan polijsten mijn vraag is of er hier nog meer zijn met een corsa opc en welke stappen zij hebben genomen kwa polijst middel en pads ik heb monello veloce, mezzo en finale en ik heb de gele,oranje,zwarte,rode,groene,witte pad van monello welke combinati's zou ik moeten gebruiken Mvg nicky

Nicky, Ondanks dat ik een aantal verschillende opels heb gedetailed. Wil ik je toch aanraden een testspot te doen. Elke lak is anders, ligt aan verschillende factoren, bouwjaar, verfbad, welke blanke lak etc etc. Ten tweede is het niet te zien zonder foto hoe de lak eraan toe is, veel swirls, krassen, hoe diep etc. Een testspot is dus altijd noodzakelijk wil je de auto op de juiste methode met de juiste middelen behandelen. Wil je weten waarmee ik de meeste opels heb behandelt, de laatste insignia uit 2011 en corsa uit 2009 hadden een relatief harde lak. De meeste swirls gingen er met veloce op een oranje pad na 4 passes wel uit. De diepere krassen is toch een grovere combi nodig. Na de oranje pad heb ik mezzo op groen 2 passes en gefinished met finale op wit. De zwarte of rode pad zijn hetzelfde deze hebben geen cutting en zijn te gebruiken voor wax /glaze/ sealant aan te brengen mocht je dit machinaal willen doen. Succes

Dankje Hisensedan ga ik die combinatie eens proberen de corsa is van 2011 heb jij na iedere pas een ontvetten gebruikt of gebruik je die pas na de laatste stap finale.?

Tijdens mn testspot neem ik m altijd even af met gyeon prep. Als ik eenmaal de combi weet welke ik ga gebruiken dan niet meer. Dan gebruik ik het pas nadat ik geheel klaar ben met polijsten.

De arden bleu is een kleur wat in een aparte lakstraat bij Opel Russelsheim wordt gespoten net als de blauwe, zwarte, groene en rode kleur die op deze modellen geleverd zijn. Deze lakken zijn veel harder dan de standaard kleuren van Opel. Mijn ervaring is dat je met redelijk wat grof geschut moet komen om swirls ed uit de lak te halen. Hoewel een test spot de manier is om achter de juiste combinatie te komen zal je met een oranje pad en Veloce een heel eind moeten kunnen komen.

Als jullie polijsten hoevaak maak je dan het dambord patroon? Stand 2 inwerken van links naar rechts daarna boven naar beneden dan hogere stand en dan van links naar rechts daarna boven naar beneden en dan rest middel met doek wegnemen en dat elke stap zo dus veloce mezzo en finale?

Mvg nicky

Ik verdeel op stand 2 ( eigenlijk als een malle ) en maak soms wel 2 keer een volledig dambord.....zolang m'n polijstmiddel niet stoft zit ik goed denk ik dan.....
Kijk ook ff op youtube , staan 100den filmpjes van hoe en hoe-lang die mannen polijsten op een stukje .

Op vele stukken kan je geen dambord maken , dan is het een kwestie van genoeg te bewegen en lang genoeg door te gaan of je hebt idd erg weinig correctie.

Probeer af te spreken met iemand van het forum die in je buurt woont.....

Je moet inderdaad met een redelijk zwaar geschut komen om de lak strak te krijgen (ik heb dezelfde auto), de lak ik echt bikkelhard. Mijn auto had enkele swirls en wat rds maar ik heb op sommige plekken naar het wolletje en Inizio moeten grijpen. Voor de rest van de auto kon ik het af met oranje en Inizio op de Dap900. Maar zoals hierboven gezegd, doe een testspot en dan merk je vanzelf wat voor jou de beste combinatie is. Ik zou beginnen met Mezzo op wit en van daaruit kun je op of af bouwen.

Hoi klanderman bedankt voor je bericht ik ben vandaag al bezig geweest met polijsten en het lukt aardig voor de eerste keer heb jij op de bumpers dezelfde combinatie gebruikt veloce op oranje of een minder sterke combinatie ?

Mvg Nicky

Hier heb ik inderdaad dezelfde combinatie op gebruikt. Bij mij was de lak op de bumpers niet merkbaar harden of zachter dan op de rest van de auto. Alleen op de zwarte stickers die op de b-stijl zitten van je deuren ben ik niet zwaarder gegaan dan Mezzo op wit. Hiermee kreeg ik deze al helemaal strak.