• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

CQuartz DLUX - Plastic and Wheels Coat of PB Wheel Sealant

Verlengsnoer

Detailing trainee
17 jun 2013
73
40
Beste Detailers,

Ik heb vandaag de winterset opgehaald. De velgen zijn opgemaakt (stoeprandschade) en zwart (glans) gepoedercoat.

57A60D22-3383-4B69-8EC2-72091EFF449A-264-000000130A3508F7_zps6e651c47.jpg


Ik zit nu te dubben over hoe ik deze velgen het best kan behandelen. De Dlux CQuartx en PB WheelSealant zijn volgens mij de twee opties welke ik heb. Misschien is een sealant welke op te spuiten is ook wel een optie. Ik wil het goed aanpakken. De PB Wheel Sealant heb ik thuis liggen de DLUX dien ik aan te schaffen.

Ik dien hoe dan ook de velgen eerst goed te wassen, drogen, misschien een cleaner en of iron x, eraser eroverheen en dan behandelen.

Ik hoor graag wat jullie denken dat ik het best kan doen.

Alvast bedankt!

Mvg!
 
Poedercoat is taai, maar zeker niet hard
Bij onvoorzichtigheid heb je in no-time swirls, vooral in zwart
De wielophanging van mijn Healey staat in de CQuartz
De velgen van de Jaguar in de DLux, al maanden ...
Weinig verschil in uiterlijk en met beide zeer tevreden
 
+100 voor de DLux

Kan nog een beetje Reload overheen, maar persoonlijk vind ik de DLux het zonder al meer dan voldoende lang uithouden
 
Ben je het dan ook met mij eens dat ik het moet aanbrengen voor de banden eromheen gaan? Als de winterbanden erop gaan dan wordt de set ook gemonteerd!
 
Dlux is wat meer permanent dan Wheel Sealant. Zelf gebruik ik graag Wheel Sealant, maar ja die moet je dan eens in de zo veel tijd (net als wax) opnieuw aanbrengen. In jouw geval waar je de velgen toch los hebt van de auto zou ik kiezen voor Dlux. Is nu toch in de aanbieding ;)
 
Als ik jouw was zou ik voor de Dlux gaan. Ik heb het eergisteren weliswaar aangebracht op kunststof, maar het is mooi egaal op te brengen en heeft een lange standtijd. Wheelwax is leuk voor de eerst 1,5 maand, maar je houd er meer werk aan en de glans vind ik ''zachter''. Misschien na de Dlux nog aftoppen met reload. Ik baal alleen wel dat ik eergisteren een aantal Carpro artikelen gekocht heb aangezien er nu flinke kortingen op zit!:)
 
Dank jullie wel voor de replies!

Dan een andere vraag! Ik zie de aanbieding op deze producten en las dat het uit het assortiment gaat! Heb ik aan 30ml genoeg om 4 20" velgen te behandelen? En Misschien ook de 18" velgen welke onder mijn wagen zitten! Of kan ik beter 2 setjes kopen?

Edit: las dat het eruit gaat en om een tijd voort te kunnen 4 setjes in de winkelwagen gedaan! Dan kan ik even voort met de zomer en winter setjes..
 
Met gemak! ik heb mijn 17" gedaan, en hou over. zeker voor nog een keer. Hoeveel er dan over is weet ik niet maar nog 1 of 2 keer moet denk ik wel lukken.
 
Dlux heeft een houdbaarheidsdatum van maximaal een jaar! Ik weet niet of het echt invloed zal hebben op de werking maar er staat in ieder geval wel een datum op. 4 flesjes is wel echt heel ruim genomen.

Heb in maart mijn Detroits in de Dlux gezet, toen maar 1/4!! van het flesje gebruikt (Om even aan te geven hoe zuinig in verbruik Dlux is) en de werking is bij elke wasbeurt nog te zien!
 
TheDGM;340766 zei:
Dlux heeft een houdbaarheidsdatum van maximaal een jaar! Ik weet niet of het echt invloed zal hebben op de werking maar er staat in ieder geval wel een datum op. 4 flesjes is wel echt heel ruim genomen.

Ik heb er uiteindelijk maar 2 gekocht! Verder wat andere Cpro producten aangeschaft! Aankomende maand maar 2 velgen sets ermee behandelen en dan van het voorjaar 2 sets zomer velgen!
 
Toch nog een vraagje. Ik wil van de week beginnen met de velgen. Ik zal ze waarschijnlijk niet alle vier tegelijkertijd behandelen ivm tijd gebrek.

Zoals vermeld zijn de velgen gepoedercoat. Dien ik voor Dlux aan te brengen de velgen licht te polijsten of een cleaner te gebruiken? Anders lijkt het mij wassen drogen en Dlux aanbrengen.

Alvast bedankt!
 
Zou de velgen toch cleanen, je weet nooit wat er achter is gebleven van de spuiter. Dan goed ontvetten en Dlux aanbrengen.
 
Ik had mijn velgen (nieuw) alleen gewassen en daarna ontvet met Eraser. Polijsten heb ik dus niet gedaan (kan ook niet, zijn mat zwart).
 
Toch maar even reageren in dit topic. Gisteren heb ik de zomerbanden gepoetst voor de winterslaap... Aangezien het spaakvelgen zijn kan ik moeilijk aan de binnenzijde schoonmaken als deze op de auto gemonteerd zijn. Nu de banden van de auto waren, kon ik ze dus eens goed schoonmaken (met Ironx en DJ BTBM).

Hier een filmpje over de beading/ sheeting effect na 7 maanden geleden DLUX te hebben aangebracht


Groeten,
Guy
 
Netjes Guy, Dit bewijst toch maar weer wat voor top product het is!




Ik ga vanavond de wintervelgen beetje polijsten. Half jaar geleden zijn ze eigenlijk al helemaal schoon gemaakt en gekleid enz voordat ze de stalling in gingen.
En DLUX aanbrengen.

2 lagen Dlux zou dat extra nut hebben? of is het zonde?
 
Als je heel gestructureerd werkt is een laag voldoende
Met een tweede laag pak je ook de vergeten stukjes mee
Wel goed laten drogen, dagje later is vroeg genoeg
Erg veel verschil in effect vind ik een tweede laag niet maken