Alweer even geleden een speciaal projektje op locatie, nl een VW buggy oldtimer.
vanwege verbouwingen e.d., had deze buggy flink wat stof opgenomen en de opdracht was het cleanen van de buggy en het oppoetsen van het chroom.
eerst een inspectierondje om de buggy
Eerst voorzichtig het stof verwijdert middels wat water en daarna de buggy met een washandschoen en de 2 emmer methode
voorzichtig gewassen. de vervuiling was niet groot.
ook met het kleien kwam er nagenoeg geen vervuiling af.
een inspectie van de lak, laat zien dat er een waas van fijne swirls op ligt. vermoedelijk door doordat de bouwstof regelmatig van de buggy geveegd was.
een testspot gemaakt met groene pad en finale op de dap. de lak bleek niet hard maar er moest wat meer correctie komen.
dus de gehele auto gepolijst met witte pad en mezzo
daarna nog een rondje met de groene pad en monello finale
na de finale de lak voorzien van poorboys blackhole om een diepe glans te verkrijgen en het werk verzegeld met de concours paste wax. en de bandjes in de bold&bright
een paar dagen later was de beurt aan het chroom, de wielen en het interieur.
de aluminium omlijsting van de raampjes zag er dof en donker uit...
eens kijken of de mothers metal polish uitkomst biedt
dat is stukken beter
de stoelen gestofzuigd en het stoffen gedeelte met de extracor gereinigd, daarna het kunstof behandelt met autglym vynil en rubber care
daarna het chroom van het motorgedeelte gereinigd met APC 1:4 en weer van glans voorzien met poorboys professional polish
de motor lijkt wel 2 keer zo groot!
de chrome wielen ook nog een keer behandelt met professional polish en de lak voorzien van een tweede laag concourswax
tijdens het nalopen van de auto werd het droog buiten, de buggy snel naar buiten voor wat plaatjes in het natuurlijke licht
bedankt voor het lezen !!!!!
vanwege verbouwingen e.d., had deze buggy flink wat stof opgenomen en de opdracht was het cleanen van de buggy en het oppoetsen van het chroom.
eerst een inspectierondje om de buggy
Eerst voorzichtig het stof verwijdert middels wat water en daarna de buggy met een washandschoen en de 2 emmer methode
voorzichtig gewassen. de vervuiling was niet groot.
ook met het kleien kwam er nagenoeg geen vervuiling af.
een inspectie van de lak, laat zien dat er een waas van fijne swirls op ligt. vermoedelijk door doordat de bouwstof regelmatig van de buggy geveegd was.
een testspot gemaakt met groene pad en finale op de dap. de lak bleek niet hard maar er moest wat meer correctie komen.
dus de gehele auto gepolijst met witte pad en mezzo
daarna nog een rondje met de groene pad en monello finale
na de finale de lak voorzien van poorboys blackhole om een diepe glans te verkrijgen en het werk verzegeld met de concours paste wax. en de bandjes in de bold&bright
een paar dagen later was de beurt aan het chroom, de wielen en het interieur.
de aluminium omlijsting van de raampjes zag er dof en donker uit...
eens kijken of de mothers metal polish uitkomst biedt
dat is stukken beter
de stoelen gestofzuigd en het stoffen gedeelte met de extracor gereinigd, daarna het kunstof behandelt met autglym vynil en rubber care
daarna het chroom van het motorgedeelte gereinigd met APC 1:4 en weer van glans voorzien met poorboys professional polish
de motor lijkt wel 2 keer zo groot!
de chrome wielen ook nog een keer behandelt met professional polish en de lak voorzien van een tweede laag concourswax
tijdens het nalopen van de auto werd het droog buiten, de buggy snel naar buiten voor wat plaatjes in het natuurlijke licht
bedankt voor het lezen !!!!!