• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Curen van deepcrystal polish step 2?

kala

Detailing rookie
18 okt 2008
44
0
Goedemiddag medepoetsers,

ik ben vandaag voor het eerst het hele stappenplan aan het doorlopen, en de gebruiksaanwijzing is van mijn fles af.
Ik vroeg mij af of de step 2 van meg's moet "curen" of dat het gewoon eropsmeren en weer eraf.
en hoelang zou dit dan moeten?

bedankt!
 
Toch even voor de rest van de mensen die het antwoord wel graag zouden weten..;)

Je zou het moeten inwerken ,niet met brute kracht ,gewoon rustig inwrijven ,en daarna direct afnemen. Het hoeft niet te curen ,wat ik daarmee bedoel is dat het niets extra zal toebrengen aan het eindresultaat.
 
Step 1 en 2 van Meguiar's absoluut niet laten drogen/curen! Het is dan een bitch om te verwijderen. Voor dit soort producten van Meguiar's geldt: inwerken en meteen weer afnemen. Zoals mijn voorgangers al zeggen, het heeft geen toegevoegde waarde en bovendien maak je het jezelf alleen maar lastiger.
 
Hmm, in een topic (Black Hole en NXT Wax 2.0) waar gevraagd wordt over het aanbrengen van een andere glaze, nml. Black Hole, schrijf je echter:

"Gewoon de hele auto doen en dan in dezelfde volgorde als het aanbrengen weer afnemen, geen probleem. Doe ik ook altijd."

Ik weet niet hoe snel jij je auto "doet" maar ik ben daar toch wel een half uurtje mee bezig. Dat staat dan toch gelijk aan een half uur curen? Of wordt het pas lastig afnemen als je het langer laat curen?

Ik begrijp dat er geen toegevoegde waarde is van het curen van een glaze maar dit gaat meer om het gebruikersgemak, nml eerst de hele auto inwerken en daarna afnemen.
 
Wat ik in dit topic aangeef betreft hier de Meguiar's Paintcleaner Step 1 en de Meguiar's Polish Step 2. Heb het even duidelijker gemaakt in mijn eerdere bericht. ;)
 
stimpy68 zei:
Wat ik in dit topic aangeef betreft hier de Meguiar's Paintcleaner Step 1 en de Meguiar's Polish Step 2. Heb het even duidelijker gemaakt in mijn eerdere bericht. ;)
Ok helder en bedankt voor de wijziging.

Het was overigens niet mijn bedoeling om bijdehand te zijn hoor maar ik raakte nu zelf in de war aangezien ik komend weekend mijn auto in de step 1 en 2 wil zetten. ;)
 
Zo kwam het ook niet over hoor ;) Was even vergeten erbij te vermelden dat het speciaal voor Meguiar's van toepassing was, Black hole e.d. kunnen makkelijk even blijven zitten. Dat is het verschil met poorboy's producten, ze zijn nog makkelijker in gebruik :ja
 
heb zelf step 2 over de gehele auto verdeeld (15min tijd?) en een half uur laten zitten (al heeft dit niet echt veel zin denk ik).

Ging er makkelijk vanaf, maar doe het er niet dik op of in de zon svp.
 
Fi-Wi zei:
Hmm, in een topic (Black Hole en NXT Wax 2.0) waar gevraagd wordt over het aanbrengen van een andere glaze, nml. Black Hole, schrijf je echter:

"Gewoon de hele auto doen en dan in dezelfde volgorde als het aanbrengen weer afnemen, geen probleem. Doe ik ook altijd."

Ik weet niet hoe snel jij je auto "doet" maar ik ben daar toch wel een half uurtje mee bezig. Dat staat dan toch gelijk aan een half uur curen? Of wordt het pas lastig afnemen als je het langer laat curen?

Ik begrijp dat er geen toegevoegde waarde is van het curen van een glaze maar dit gaat meer om het gebruikersgemak, nml eerst de hele auto inwerken en daarna afnemen.

Black Hole en White Diamond zijn net even anders, die kunnen wel probleemloos drogen. Poorboy's schrijft ook voor dat je de boel even moet laten 'hazen' en daarna af moet nemen.
 
Tim zei:
Black Hole en White Diamond zijn net even anders, die kunnen wel probleemloos drogen. Poorboy's schrijft ook voor dat je de boel even moet laten 'hazen' en daarna af moet nemen.
Kunnen we voor het ordinaire "afnemen" voortaan niet "wipen" gebruiken, dan kunnen we namelijk de "glaze" laten "hazen" om het vervolgens te "wipen". :-b

Ik wordt oud. ;)
 
Nou... hazen staan er anders bekend om dat ze graag wippen...

(of waren dat konijnen...??)
:D




meuh
 
Fi-Wi zei:
Kunnen we voor het ordinaire "afnemen" voortaan niet "wipen" gebruiken, dan kunnen we namelijk de "glaze" laten "hazen" om het vervolgens te "wipen". :-b

Ik wordt oud. ;)

Zullen we gewoon Nederlands blijven spreken? Ik erger me soms dood aan met amerikaanse woorden doorspekte teksten

Onze taal is mooi en krachtig genoeg om ons daarin duidelijk uit te drukken
 
Helaas zijn sommige termen in de detailingwereld niet eenvoudig te vertalen naar het Nederlandsch :weetniet
 
bedankt voor de antwoorden!

om geen nieuw topic te hoeven openen, wilde ik vragen of iemand mij kan vertellen hoelang de step 3! van meg's moet curen !

bedankt alvast! (ik kan het nergens vinden en de search kent step 3 niet)
 
Is geen vaste tijd voor, controle doe je met de "swipe test", haal je schone vinger over het gewaxte oppervlak en als er een streepvrij resultaat komt dan is het voldoende gecured, is het nog vettig, dan nog even wachten. Dit geldt voor alle waxen die moeten curen.