• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

cutting pad op excenter ivm met onverwijderbare krassen

paul710

Detailing trainee
17 sep 2008
10
47
Hallo allemaal ,
Heb mijn motorkap van mijn Mondeo gepoetst met de excenter.


Alle swirls zijn verdwenen maar de diepere krassen krijg ik niet weg tevens zijn er nu opgedroogde waterdruppels zichtbaar geworden ( zaten eerst onder de swirls ?? )

Gebruik nu de soft buff polishing pad van Meg (W-8006) met daarop de M83.

Kan ik op mijn excenter een cutting pad zetten , en welke dan of moet ik hulp zoeken bij iemand met een Rotary.?

Kan het ook zijn dat de M83 niet grof genoeg is ?


t_S5001974m_558b374.jpg


Alvast bedankt
 
Het hangt er vanaf welke machine je hebt, heb je een excenter-schuurmachine bvb. een BOSCH PEX 400ae of iets dergelijks dan is de grofste combo M83 & een polishingpad !
Heb je een DA zoals bvb. een DAP, G220 of een KRAUSS dan kan je met M105 & een cuttingpad gaan polijsten !
 
Excenter is hetzelfde als D/A ;)
De benaming excenter wordt gebruikt voor schuurmachines, de benaming D/A voor excentrische polijstmachines. Vaak heeft een D/A een grotere excentrische beweging dan een schuurmachine, maar de beweging zelf is hetzelfde. Tevens zijn D/A machines door hun vormgeving/model veel beter geschikt voor polijsten dan een schuurmachine.
 
Inderdaad, cuttingpad en zelfs woolpad (wel de woolpad speciaal voor de D/A) is op elke excentrische machine te gebruiken.
 
Gebruik een AEG EXE 460,

Kan dus een cutting pad gebruiken volgens Xizer

maar volgens Geert niet.

Welk advies moet ik dan volgen , en wel middel moet erop

alvast bedankt voor jullie snelle reacties
 
stimpy68 zei:
Excenter is hetzelfde als D/A ;)
De benaming excenter wordt gebruikt voor schuurmachines, de benaming D/A voor excentrische polijstmachines. Vaak heeft een D/A een grotere excentrische beweging dan een schuurmachine, maar de beweging zelf is hetzelfde. Tevens zijn D/A machines door hun vormgeving/model veel beter geschikt voor polijsten dan een schuurmachine.

Niet helemaal correct (maar ik heb je al eerder gecorrigeerd) officieel maakt een excenter alleen een excentrische beweging.

Een D/A, dus Dual Action, heeft een excentrische beweging en draait vrij om zijn eigen as. Sommige schuurmachines doen dit ook, maar lang niet allemaal (probeer ze maar eens rond te draaien).

Er zit dus een wezenlijk verschil in.
 
Klopt Tim :schaam Ik zal het de volgende keer erbij vermelden! :ja
De meeste schuurmachines die ik in mijn handen gehad heb, zijn allemaal Dual Action geweest, en dan heb je natuurlijk ook nog machines met een geforceerde rotatie (in plaats van dat deze vrij om zijn eigen as draait) én excentrische beweging :-"
 
Inderdaad ,een excenter en een DA zijn beide excentrische machine's maar er zit wel degelijk verschil op!
Probeer met een excenter & een cuttingpad maar eens om wetsandsporen weg te polijsten of zelfs gewoon polijsten met compound en cuttingpad,dat lukt gewoonweg niet maar met een DA lukt dat zonder probleem !
Ik had voordien een BOSCH PEX 400AE ,heb deze verkocht en heb nu een KRAUSS DApolisher ,heb onderussen dus wel het verschil ondervonden tussen deze machine's !
Een DA kan echt veel meer dan een gewone excenter!

NA WETSANDEN
testpanetm105008.jpg

NA POLIJSTEN MET DA & CUTTINGPAD & M105
testpanetm105014.jpg

testpanetm105020.jpg
 
Dat de Krauss het beter doet dan de PEX is in mijn ogen wel logisch, de excentrische uitslag van de Krauss is naar mijn weten 7mm en van de Bosch veel minder. De uitslag van een machine is ook erg belangrijk.
 
allemaal zeer interessant deze info over al die machines.

Maar heb nog steeds geen antwoordt op mijn vraag

Gebruik een AEG EXE 460,

Kan dus een cutting pad gebruiken volgens Xizer

maar volgens Geert niet.

Welk advies moet ik dan volgen , en wel middel moet erop

Groeten Paul
 
Ik heb zelf ook de AEG460EXE, deze heeft een grote excentrische uitslag, groter dan die van de PEX. Is naar mijn weten te gebruiken op de AEG, hoewel ik het zelf nooit gedaan heb.
 
paul710 zei:
allemaal zeer interessant deze info over al die machines.

Maar heb nog steeds geen antwoordt op mijn vraag

Gebruik een AEG EXE 460,

Kan dus een cutting pad gebruiken volgens Xizer

maar volgens Geert niet.

Welk advies moet ik dan volgen , en wel middel moet erop

Groeten Paul

Probeer het eens uit of je de cuttingpad kan gebruiken met de excenter en post je bevindingen hier,in het slechtste geval laat deze combo een lichte hazing of maring na !
Dit kan je dan weer wegpolijsten met een polishingpad en bvb. M83 of M80.
 
ik ben zelf geen voorstander van cuttingpads op een excenter of een DA.
De kracht in combinatie met snelheid om effectief te 'cutten' is er niet, en gaat de combi stuiteren/krassen of valt 'dood' als je kracht zet om het stuiteren tegen te gaan.

Proberen met een light-cut of heavy-polishing, maar eerst altijd lichter dan dit beginnen op een test-spot!