• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

DAF 105.510 (3X)

McShine

Detailing guru
Tester of Bling
28 nov 2009
2.113
115
46
Tja, de meeste auto's die ik doe doe ik inmiddels zonder showoff, maar deze detail wou ik toch met jullie delen.

De stappen die ik gevolgd heb na het aanbrengen van een paar kilometer afplaktape zijn de volgende:

Polishing Power Pro900 : Oranje Kompressor en Monello Inizio (slechts op plaatsen met lakbeschadigingen)
Polishing Power Pro900: Oranje Kompressor en Monello Mezzo (Hele auto)
Polishing Power DAP900: Groen met Monello Mezzo
Polishing Power DAP900: Wit met Monello Finale
Polishing Power DAP900: Blauw Kompressor met Monello Finale
Hierna de lak afgenomen met 2-propanol , geinspecteerd, en goed bevonden.

Glaze overgeslagen, en meteen afgewerkt met Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant.

De tank gedaan met :
Afgenomen met safe degreaser
Wetsanding met gritt 200
Pro900 Oranje pad en Belgom Alu polish.
Mother Alu Polish en witte pad.

Dit zijn trouwens foto's van 2 van de 3 vrachtwagens die ik moest doen, ze komen allemaal op hetzelfde neer.:)_[]

Best een heftige detail}:)w . Correctie was niet makkelijk te verkrijgen, in tegenstelling tot een rode "auto" unilak. Tenminste dat was mijn idee.

Letters in de lak, de vrachtwagens waren namelijk tweedehands aangekocht:

Ervoor:

IMG_0389.webp

IMG_0387.webp

IMG_0209.webp

50/50 van de tank:

IMG_0212.webp

Beading:

DPPy_0012.webp

Na:

IMG_0411.webp

IMG_0401.webp

DPPy_0002.webp

IMG_0416.webp

IMG_0211.webp

IMG_0337.webp

IMG_0333.webp

Nog een paar te gaan:x-]

IMG_0350.webp

IMG_0376-1.webp

McShine zei:
In totaal zal ik uitkomen op zo'n 40 uur. :!

Das een beste stuiter tijd, voor een wagen of drie valt mij dat nog alles mee. In de reflectie zien we er nog een aantal is het de bedoeling dat die ook allemaal nog gedaan worden?

cybersijp zei:
Das een beste stuiter tijd, voor een wagen of drie valt mij dat nog alles mee. In de reflectie zien we er nog een aantal is het de bedoeling dat die ook allemaal nog gedaan worden?

Gelukkig niet... Heb er mij buik van vol nu. Hoefde er maar 3 te doen, aangezien ie normaal de vrachtwagens nieuw koopt, maar deze 3 stonden op voor een respray (Chassis was al gedaan) , mijn overbuurjongen werkt er, en die zei tegen de bass dat ie iemand wist die goed kon "poetsen". Ik heb toen 1 wagen als demo gedaan, en mocht door het resultaat de andere 2 ook doen.

Respect Ralph! Een hele klus geweest denk ik. Als het je maar wat heeft opgeleverd natuurlijk ;-). Oja,,.en dat je er plezier aan hebt gehad.

Wat een werk.
De auto"s bij ons op het bedrijf hebben zelfs nog nooit water gezien!!!
Te vies om zelfs een boterham in te eten.

Zoals BlackPassat al aangaf zeker indrukwekkend.
Een uitdagende klus waar ook veelvuldig het trapje wordt gebruikt lijkt mij.

Maar het resultaat is perfect.

Wat een monsterklus zeg, RESPECT! Heb een aantal keer onze Mack's show klaargemaakt, doe ik echt niet gauw weer, spierpijn! En de hele dag trapje op, trapje af, steiger op, steiger af :s

Prachtige resultaat behaald :-)^

Dat waren heel wat zweetdruppels! Alleen al de moed en tijd vinden om er aan te beginnen8-())

Complimenten voor het resultaat:-)^

Nette detail Ralf!
Zelf ook al eens EXACT dezelfde gedaan, maar dan als kipper omgebouwd...
Wat ook leuk is: bandendressing aanbrengen...
Ik had voor één wagen bijna een halve liter AG Vinyl & rubber nodig... :O

Ik heb Perl op een handdoek gegoten en zo de banden ingewreven. :lol