• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dak stikker is dof geworden

jelle

Detailing chief
30 apr 2016
306
88
39
Weet iemand toevallig wat ik aan een dof geworden dak stikker kan doen ?

Polijsten lijkt mij geen optie.

Dus, als je het dan toch gaat proberen omdat je simpelweg nieuwe kan bestellen als het niet lukt;

Ik heb eigenlijk maar 1x een auto gedaan met stickers erop. Dit betrof een zwarte Cruiser met flames op de motorkap en wielkasten. Deze heb ik toenmalig gewoon gedaan met de zwaarste combi, Veloce --> Geel, zoals ik de gehele auto heb gedaan.

Dit betrof oude stickers die behoorlijk vaag werden en de randen waren rauw, nog nét niet aan het raffelen. Ik heb toen dus niet eerst een lichte combi geprobeerd en toen opgeschaald, maar meteen de zwaarste. :P

Uiteindelijk knapten de stickers hier enorm van op! De randen waren weer strak en de kleur/glans weer mooier.
Ik heb er helaas niet specifiek foto's van gemaakt, maar zoals op onderstaande foto kan je zien dat de stickers weer egaal van kleur zijn en de randen strakker, waardoor ze de flames bijna gespoten leken en niet gestickerd -->

20150620_195935.webp

Probeer eens met een lichte combi (Finale --> Wit) en als je merkt dat de stickers niet kapot gaan of andere effecten, dan kun je het polijsten met deze combi. Als je merkt dat er meerdere hits nodig zijn, en je nog steeds niks gesloopt hebt, schaal dan op naar Mezzo --> Oranje.

Wees wel voorzichtig, werk met verstand. :P

+1 voor Ivo's !

Shit, die stap ben ik helemaal vergeten te vermelden... :S

Dit is inderdaad ook een optie. Ik heb dit op deze Cruiser geprobeerd, maar deed niks. Ook inwerken deed niks. Vandaar dat ik ben gaan polijsten.

Probeer inderdaad eerst een Cleaner zoals de Pro Polish van Poorboys, inderdaad. :P

Greetz