• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Dap 500 geschikt?

jimmy

Detailing trainee
7 mrt 2013
4
32
Hallo mensen,

Ik ben van plan om een dap500 aan te schaffen. Hij zal gebruikt worden om mijn autolak in orde te brengen. Ik heb een Leon van 2007, maar er zitten nogal wat krassen op. Enkele diepe die ik met een laksset ga proberen verwijderen en daarna wegpolijsten.
Verder zitten er veel ondiepe krassen rond de deurgrepen em nogal wat swirls in de lak. De motorkap heeft veel steenslagschade, net als de koplampen (kunststof) die ik ook wil polijsten.

Ook ga ik de auto van de vrouw polijsten, een ford fusion van 8? jaar oud.

Ik was van plan om de DAP500 Raffini Starterskit - Lite Edition te bestellen, maar heb ik hier genoeg aan.

Heb ik meer polijstpads ed nodig?

Kan ik hier de koplampen mee doen of heb ik iets speciaals nodig. De putjes lijken redelijk diep.

Alvast bedankt!

Deze week ben ik zelf voor het eerst aan de slag gegaan met mijn DAP900. Ook ik heb destijds gekozen voor het liet starters pakket. Als je de hele auto in een keer wil gaan doen is het misschien wel handig om wat extra pads te bestellen. Tussentijds reinigen moet ook (tenzij je er heel veel bijbestelt), maar eentje extra van elke kleur is zeker wel handig.

Mogelijk is een DAP-clinic bij carclean ook wel wat voor je. Zelf heb ik 'm (nog) niet gedaan, maar wellicht ga ik dat alsnog eens doen. Al is het maar voor de puntjes op de i.

Zou ik ook doen iig, een dap 500 schiet vaak wel eens te kort,en heb al gehoord dat dap 500 minder en minder word verkocht (tov dap 900)
En logisch gezien de kleinere meerprijs, ik had voorheen een das 7 met 700 watt en het ging behoorlijk maar nu met de dap 900 gaat het stukje vlotter mag ik zeggen.
Ik ga vd zomer ook overwegen voor een flexje aan te kopen.

een 900 gaat door waar een 500 blijft hangen. Je kan de machine meer het werk voor je laten doen.

Door de krachtiger motor ga je ze bovendien minder belasten, waardoor dit ook de levensduur te goede zal komen. Een duurdere koop wordt op die manier toch voordeliger in the long run.