• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Volvo V70 2.5 T

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.956
193
47
Den Haag
Dit (lange) Paasweekend stond er wederom een Volvo V70 op het programma voor een full detail.

De auto bij aanvang:


foto 01.jpg


foto 02.jpg


Wassen, foamen, de-ironizer:
zoals altijd begin ik met het foamen (op een droge auto) zodat het vastzittende vuil los geweekt kan worden en zo wordt afgevoerd zonder aan te raken.
- Monello foamlance
- Kenotek foam
- 3 emmers, washmitts
- Kenotek de-ironizer
- ValetPro shampoo

foto 03.jpg


foto 04.jpg


Nadat alles was opgeruimd, kon de auto naar binnen om daar verder behandeld te worden.


Kleien:
op zich viel het erg mee wat er qua vervuiling nog van de lak af kwam.
- Poorboy's World Spray&Wipe
- Dodo Juice SN klei

foto 05.jpg



Lakdiktemeting:
deze Volvo zit erg ruim in z'n jasje. Overal dikke waardes gemeten.

foto 08.jpg



Staat van de lak:
zie hier het nieuwe liedje van ABBA, ditmaal niet op vinyl uitgebracht, maar op autolak :D
Zonder gekheid, ik heb niet veel auto's gehad waarbij de lak zo gehavend was, overal swirls, diepe krassen, ingebeten vogelpoep enz. Deze staat toch wel in de top 1...


foto 06.jpg


foto 07.jpg


Polijsten:
ik wist van de vorige Volvo V70 dat de lak erg hard is.
Besloten wederom om de hele lak maar met de rotary te doen en daarna af te schalen.
- Festool rotary
- Rupes Bigfoot Mini
- Rupes Bigfoot 15 Mark II
- diverse pads, van wol tot finishing
- diverse Scholl Concepts en Rupes pasta's

Dit gaf de volgende resultaten. Helaas kreeg ik de lak niet zoals ik wilde, de lak was erg verweerd en overal nog lichte krassen. Door een combinatie van erg harde lak, de grootte van de auto en een tekort aan tijd was het gewoon niet haalbaar om alles weg te krijgen :pensive:



foto 09.jpg


foto 010.jpg


foto 011.jpg


foto 012.jpg


foto 015.jpg


foto 014.jpg


foto 013.jpg


Hier viel helaas weinig eer aan te behalen.

20210403_113544.jpg



De koplampen werden in 3 stappen - 1000, 2000 en 3000 - geschuurd en gepolijst in meedere stappen. Helaas niet helemaal helder omdat er een waasje aan de binnenkant zit, maar wel een hele verbetering.

foto 016.jpg


Onder de motorkap de boel weer opgefrist. Eerst alles schoon gemaakt met diverse kwasten, doeken en APC. Naderhand alle kunststoffen behandeld met Meguiar's All Season Dressing en naderhand afgenomen met een katoenen washand zodat het niet je tegemoet glimt.

foto 017.jpg


Dakrails in de Gyeon Trim coating:

20210404_130758.jpg


Interieur:
het interieur had net zo veel aandacht nodig als de buitenkant. Ik had begrepen dat er stevig gerookt (sigaren) in de auto. De huidige eigenaar had, voordat de auto naar mij toe kwam, 24 uur lang een ozon apparaat in de auto gezet.
Het leer is meermaals gereinigd met Gyeon Leather Cleaner Strong, kunststoffen gereinigd met Nanolex Interior Cleaner en daarna is het leer behandeld met Gyeon Leather Coat.
De rubber matten zijn schoon gemaakt en behandeld met 303 Aerospace Protectant.

foto 018.jpg


foto 020.jpg


foto 019.jpg


De lak beschermd met de Gyeon Wax. Wat verwerkt deze makkelijk zeg. Door de handige deostick vorm van de wax kun je dun en gelijkmatig het product verdelen over het padje. Persoonlijk vind ik die halve schuimpuck die erbij geleverd niet echt een succes, ik vind 'em nogal aan de kleine kant en aangezien ik kolenscheppen van handen heb, wil ik gewoon iets groters gebruiken, dus voor het aanbrengen heb ik een Monello Disco Duo applicator gebruikt. Uiteraard kan een gewone schuimen pad ook.

Het afnemen is een fluitje van een cent, zelfs na een half uur curen van de wax. Je hebt echt geen kracht nodig om het residu te verwijderen. De geur deed me meteen denken aan Gyeon Prep. :grinning:

foto 021.jpg


Nog wat puntjes op de i gezet en toen kon de auto naar buiten.
 
Laatst bewerkt:
Mooi resultaat hoor! Dit zijn de mooisten om te zien. Niks 100% maar gewoon zo goed als mogelijk alsnog een top resultaat halen!
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
Dat is inderdaad een flinke klus geweest.
Maar het resultaat mag er zijn.
Pfffffff,die vogelpoep plekken op het dak niet te filmen zeg!
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless