Dit (lange) Paasweekend stond er wederom een Volvo V70 op het programma voor een full detail.
De auto bij aanvang:
Wassen, foamen, de-ironizer:
zoals altijd begin ik met het foamen (op een droge auto) zodat het vastzittende vuil los geweekt kan worden en zo wordt afgevoerd zonder aan te raken.
- Monello foamlance
- Kenotek foam
- 3 emmers, washmitts
- Kenotek de-ironizer
- ValetPro shampoo
Nadat alles was opgeruimd, kon de auto naar binnen om daar verder behandeld te worden.
Kleien:
op zich viel het erg mee wat er qua vervuiling nog van de lak af kwam.
- Poorboy's World Spray&Wipe
- Dodo Juice SN klei
Lakdiktemeting:
deze Volvo zit erg ruim in z'n jasje. Overal dikke waardes gemeten.
Staat van de lak:
zie hier het nieuwe liedje van ABBA, ditmaal niet op vinyl uitgebracht, maar op autolak
Zonder gekheid, ik heb niet veel auto's gehad waarbij de lak zo gehavend was, overal swirls, diepe krassen, ingebeten vogelpoep enz. Deze staat toch wel in de top 1...
Polijsten:
ik wist van de vorige Volvo V70 dat de lak erg hard is.
Besloten wederom om de hele lak maar met de rotary te doen en daarna af te schalen.
- Festool rotary
- Rupes Bigfoot Mini
- Rupes Bigfoot 15 Mark II
- diverse pads, van wol tot finishing
- diverse Scholl Concepts en Rupes pasta's
Dit gaf de volgende resultaten. Helaas kreeg ik de lak niet zoals ik wilde, de lak was erg verweerd en overal nog lichte krassen. Door een combinatie van erg harde lak, de grootte van de auto en een tekort aan tijd was het gewoon niet haalbaar om alles weg te krijgen
Hier viel helaas weinig eer aan te behalen.
De koplampen werden in 3 stappen - 1000, 2000 en 3000 - geschuurd en gepolijst in meedere stappen. Helaas niet helemaal helder omdat er een waasje aan de binnenkant zit, maar wel een hele verbetering.
Onder de motorkap de boel weer opgefrist. Eerst alles schoon gemaakt met diverse kwasten, doeken en APC. Naderhand alle kunststoffen behandeld met Meguiar's All Season Dressing en naderhand afgenomen met een katoenen washand zodat het niet je tegemoet glimt.
Dakrails in de Gyeon Trim coating:
Interieur:
het interieur had net zo veel aandacht nodig als de buitenkant. Ik had begrepen dat er stevig gerookt (sigaren) in de auto. De huidige eigenaar had, voordat de auto naar mij toe kwam, 24 uur lang een ozon apparaat in de auto gezet.
Het leer is meermaals gereinigd met Gyeon Leather Cleaner Strong, kunststoffen gereinigd met Nanolex Interior Cleaner en daarna is het leer behandeld met Gyeon Leather Coat.
De rubber matten zijn schoon gemaakt en behandeld met 303 Aerospace Protectant.
De lak beschermd met de Gyeon Wax. Wat verwerkt deze makkelijk zeg. Door de handige deostick vorm van de wax kun je dun en gelijkmatig het product verdelen over het padje. Persoonlijk vind ik die halve schuimpuck die erbij geleverd niet echt een succes, ik vind 'em nogal aan de kleine kant en aangezien ik kolenscheppen van handen heb, wil ik gewoon iets groters gebruiken, dus voor het aanbrengen heb ik een Monello Disco Duo applicator gebruikt. Uiteraard kan een gewone schuimen pad ook.
Het afnemen is een fluitje van een cent, zelfs na een half uur curen van de wax. Je hebt echt geen kracht nodig om het residu te verwijderen. De geur deed me meteen denken aan Gyeon Prep.
Nog wat puntjes op de i gezet en toen kon de auto naar buiten.
De auto bij aanvang:
Wassen, foamen, de-ironizer:
zoals altijd begin ik met het foamen (op een droge auto) zodat het vastzittende vuil los geweekt kan worden en zo wordt afgevoerd zonder aan te raken.
- Monello foamlance
- Kenotek foam
- 3 emmers, washmitts
- Kenotek de-ironizer
- ValetPro shampoo
Nadat alles was opgeruimd, kon de auto naar binnen om daar verder behandeld te worden.
Kleien:
op zich viel het erg mee wat er qua vervuiling nog van de lak af kwam.
- Poorboy's World Spray&Wipe
- Dodo Juice SN klei
Lakdiktemeting:
deze Volvo zit erg ruim in z'n jasje. Overal dikke waardes gemeten.
Staat van de lak:
zie hier het nieuwe liedje van ABBA, ditmaal niet op vinyl uitgebracht, maar op autolak
Zonder gekheid, ik heb niet veel auto's gehad waarbij de lak zo gehavend was, overal swirls, diepe krassen, ingebeten vogelpoep enz. Deze staat toch wel in de top 1...
Polijsten:
ik wist van de vorige Volvo V70 dat de lak erg hard is.
Besloten wederom om de hele lak maar met de rotary te doen en daarna af te schalen.
- Festool rotary
- Rupes Bigfoot Mini
- Rupes Bigfoot 15 Mark II
- diverse pads, van wol tot finishing
- diverse Scholl Concepts en Rupes pasta's
Dit gaf de volgende resultaten. Helaas kreeg ik de lak niet zoals ik wilde, de lak was erg verweerd en overal nog lichte krassen. Door een combinatie van erg harde lak, de grootte van de auto en een tekort aan tijd was het gewoon niet haalbaar om alles weg te krijgen
Hier viel helaas weinig eer aan te behalen.
De koplampen werden in 3 stappen - 1000, 2000 en 3000 - geschuurd en gepolijst in meedere stappen. Helaas niet helemaal helder omdat er een waasje aan de binnenkant zit, maar wel een hele verbetering.
Onder de motorkap de boel weer opgefrist. Eerst alles schoon gemaakt met diverse kwasten, doeken en APC. Naderhand alle kunststoffen behandeld met Meguiar's All Season Dressing en naderhand afgenomen met een katoenen washand zodat het niet je tegemoet glimt.
Dakrails in de Gyeon Trim coating:
Interieur:
het interieur had net zo veel aandacht nodig als de buitenkant. Ik had begrepen dat er stevig gerookt (sigaren) in de auto. De huidige eigenaar had, voordat de auto naar mij toe kwam, 24 uur lang een ozon apparaat in de auto gezet.
Het leer is meermaals gereinigd met Gyeon Leather Cleaner Strong, kunststoffen gereinigd met Nanolex Interior Cleaner en daarna is het leer behandeld met Gyeon Leather Coat.
De rubber matten zijn schoon gemaakt en behandeld met 303 Aerospace Protectant.
De lak beschermd met de Gyeon Wax. Wat verwerkt deze makkelijk zeg. Door de handige deostick vorm van de wax kun je dun en gelijkmatig het product verdelen over het padje. Persoonlijk vind ik die halve schuimpuck die erbij geleverd niet echt een succes, ik vind 'em nogal aan de kleine kant en aangezien ik kolenscheppen van handen heb, wil ik gewoon iets groters gebruiken, dus voor het aanbrengen heb ik een Monello Disco Duo applicator gebruikt. Uiteraard kan een gewone schuimen pad ook.
Het afnemen is een fluitje van een cent, zelfs na een half uur curen van de wax. Je hebt echt geen kracht nodig om het residu te verwijderen. De geur deed me meteen denken aan Gyeon Prep.
Nog wat puntjes op de i gezet en toen kon de auto naar buiten.
Laatst bewerkt: